Inlägg från: Ememem |Visa alla inlägg
  • Ememem

Gravid med BF Juli ♡

Hoppar in här.. plussade igår på sticka och kunde be med digital idag.

BF är 23 juli, tredje barnet, en sladdis, mina två kommer vara 7 och 9 när lillasyskonet kommer.

Är det någon som startat en facebook grupp? Tänker en mindre stängd grupp för oss som följts åt här på familjeliv.

• Ememem
    Då fixar jag en grupp under dagen, den kommer vara hemlig, så ingen förutom de som är med i gruppen ser vem som är med eller kan hitta gruppen och man behöver en inbjudan för att kunna gå med.

Jag tänker att jag stoppar intag vid cirka 75-100 medlemmar. Min erfarenhet är att det behövs en del medlemmar för att en grupp ska gå runt och det ska vara lite aktivitet och större chans att träffa någon där man bor om man vill träffas senare i verkligheten när bebisarna är födda. Jag har kvar gruppen från när min son föddes 2017 och den är fortfarande aktiv och en väldigt trevlig grupp. Det ger också utrymme för alla personligheter, både de som vill skriva mycket och de som kanske hellre vill hålla sig lite i bakgrunden men ändå ha ett forum att vända sig till när man behöver.

BeeHappy, 5 juli, andra barnet
    Silince, 7 Juli, fjärde barnet 
    Anonym (pcos), 9 juli, andra barnet
    Link92, 12 juli, andra barnet 
    Goodispodis, 14 juli, första barnet 
    GuldKvinnan, 15 juli, första barnet
    Tjatalagom, 15 juli, första barnet 
    Ememem, 22 juli, tredje barnet
  • Ememem

Ni kan skicka meddelande till mig här på familjeliv så får ni en länk till gruppen.

Tänker att det kanske är bättre än att jag lägger in länken i tråden.

• Ememem
    tjatalagom skrev 2023-11-10 11:54:39 följande:

Nu vet vi inte hur vi ska göra😭
    vi hade tänkt berätta för mina föräldrar ikväll och mannens imorgon trots att det är så tidigt. En anledning är att jag vill ha lite stöd i min oro oavsett hur det går. Den största anledningen är att mannens nära anhörig är svårt sjuk och vi så gärna vill berätta före hen går bort. Dock fick vi nyss besked att den anhöriga gått bort nu. 

är det egoistiskt att stjäla mannens föräldrars sorg med att gå ut med att vi väntar barn? borde vi vänta till efter begravningen? 

en anledning till att vi skulle berätta är att för att vi ska på fest imorgon med familjen, och jag är inte den som tackar nej till ett glas rött i vanliga fall. Så det skulle vara väldigt suspekt när jag inte dricker... 

Jag hade berättat ändå. Ni kanske kan lindra sorgen något genom att de också får något att se fram emot.

Är det en äldre eller yngre person som gått bort?
  • Ememem
    Flemmsiss skrev 2023-11-10 14:46:44 följande:

Jag vill gärna vara med i facebook gruppen 🌸

Skicka ett meddelande till mig. Om du klickar på min profilbild så kommer du till där du kan skicka meddelande.
    tjatalagom skrev 2023-11-10 13:55:13 följande:
    Ja vi är inne på samma spår, samtidigt som vi inte vill släta över sorgen på något sätt. Det är en äldre person, det var på sätt och vis väntat men inte såhär snabbt.
    Jag tror inte de kommer ta det som att ni slätar över sorgen.
  • Ememem
    Fruffe skrev 2023-11-11 09:55:32 följande:

Hej på er! 

Jag plussade igår. Inte berättar för mannen än men tänkte att det blir en perfekt farsdagpresent imorgon 😍 
    bf 21a juli. har en dotter sen innan född april 2021. Vi har försökt till o från sen januari så detta är efterlängtat. Hoppas allt går bra bara, man är ju alltid lite nojig såhär i början. Fick ett Missed abortion 2020 i vecka 12 så jag vågar inte andas ut än. Håller tummarna för oss alla. Är också gärna med i en fb grupp ❤️ 

Kiwi157, 4 juli, första barnet
    BeeHappy, 5 juli, andra barnet
    Silince, 7 Juli, fjärde barnet
    Hund1234, 8Juli, femte barnet 
    Anonym (pcos), 9 juli, andra barnet
    cocospocos, 11 juli, andra barnet
    Link92, 12 juli, andra barnet
    Goodispodis, 14 juli, första barnet 
    GuldKvinnan, 15 juli, första barnet
    Tjatalagom, 15 juli, första barnet 
    Snarttrettio, 17 Juli, första barnet
    Fruffe, 21a juli, andra barnet
    Ememem, 22 juli, tredje barnet

Skicka meddelande till mig så får du länken!
  • Ememem
    Fruffe skrev 2023-11-12 09:41:37 följande:

Jag gjorde ett test med veckor idag. Fick 1-2. Dock blöder jag lite och har gjort i 3 dagar. Inte mycket men ändå varje gång jag går på toa?. Vågar inte ta ut något än? vad Tror Ni? Kan det vara nidblödning eller är det kanske början på ett missfall? :(

Om bim är idag så kan man väl fortfarande få 1-2 tänker jag. 

Har du tagit några andra tester, tänker enklare stickor är ju lättare att följa om det ökar.

• Ememem
    GuldKvinnan skrev 2023-11-13 08:38:05 följande:

Jag har ju aldrig varit gravid förut så jag ringde till en barnmorska nu på morgonen för att se när jag ska komma på första besöket och fick då en tid nästa vecka. Glömde dock fråga vad man gör på första besöket - kommer att vara i vecka 6+2 då. Någon som vet? Bor i Stockholm. 

Första gången brukar mest vara samtal om hälsa, kost etc, boka tider för ultraljud mm.
  • Ememem
    tjatalagom skrev 2023-11-13 18:26:07 följande:

5+0 idag och jag funderar på om jag inte ska ha mer symptom än?😅
    har stora, ömma bröst med större bröstvårtor och sedan molvärk till och från i höger sida av livmodern. Ibland mycket starkt, har vaknat två nätter pga smärtan. I övrigt inget förutom halsbränna ibland då jag inte ätit på ett tag😅

Jag hade knappt några symptom alls min hela första graviditet. Inget illamående, ingen molvärk, tror inte ens jag hade ömma bröst. Det enda jag hade en bit in i graviditeten var halsbränna men det började först senare.

Försök njuta av att få må bra även om jag vet att det är svårt när man känner oro. Jag var typ avundsjuk på de som kräktes 😅 helt normalt.. eller inte 😂
  • Ememem

Testar att lägga länken till fb gruppen här i tråden. Den är giltig 48 h (eller 20 timmar) därefter får jag skapa en ny.

Gruppen är hemlig och går inte att söka fram och ingen annan kan se vilka som är med. Öppen för alla med bf i juli ❤️

https://fb.me/g/p_neq7BA5BbvFsJKwL/nB4Pxm53

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡