Inlägg från: Ememem |Visa alla inlägg
  • Ememem

Gravid med BF Juli ♡

Ememem skrev 2023-11-13 19:02:36 följande:

Testar att lägga länken till fb gruppen här i tråden. Den är giltig 48 h (eller 20 timmar) därefter får jag skapa en ny.

Gruppen är hemlig och går inte att söka fram och ingen annan kan se vilka som är med. Öppen för alla med bf i juli ❤️

https://fb.me/g/p_neq7BA5BbvFsJKwL/nB4Pxm53

Eller 20 personer skulle det stå 😅
  • Ememem
    tjatalagom skrev 2023-11-13 19:03:56 följande:
    Ja man ska nog njuta! Har så svårt att vara positiv. det är som att jag är inställd på att det blir mf bara för att jag inte ska bli förvånad eller ledsen ifall det händer. min man sa igår att jag måste träna på att se det positiva vilket självklart är helt sant. men det är lättare sagt än gjort😅
    Har du varit med om missfall tidigare?

De flesta får ju faktiskt aldrig missfall. Det här är min tredje graviditet och visst har det tagit tid att bli gravid men aldrig haft ett missfall så tycker att om du inte haft det tidigare så är sannolikheten inte så stor så försök att göra som din man säger och se det positiva och NJUT!
  • Ememem
    Johannanr3 skrev 2023-11-15 12:52:09 följande:

Hej! 
    jag har oxå Bf iJuli 😊 

jag har varit på 3 st ultraljud hitills då jag hade ett missfall all förra månaden så vi hisste inte om jag var gravid nu igen eller om det var pos från förra månaden😅 

det har varit prat om att det satt fel osv och senast förra veckan fick jag besked att det är utomkved eller ett MA.. 
    fick iaf göra ett vul idag för att ta mediciner för att få ut rester.. 

idag såg man ett tickande hjärta så allt är som det ska 😄 

Grattis till era plus!!{#emotions_dlg.flower}

Åh vad härligt! Grattis!
  • Ememem
    Fruffe skrev 2023-11-16 07:24:07 följande:

Godmorgon på er. Jag plussade ju för 6 dagar sen, blöder dock lite fortfarande. nån som har erfarenhet av detta? Kan det vara ofarligt? Gravtestar varje dag och det blir bara starkare och starkare. En annan fråga. När kan man tidigast göra VUL? Vill veta så allt är ok. utöver blödningarna mår jag ganska bra, lite känslig för vissa dofter och lite illamående på morgonen innan frukost. Hur mår ni? ❤️ hoppar nog inte in i fb gruppen förrän jag gjort ett VUL. Sista frågan: när ringde ni barnmorskan? Jag har inte ringt än men tänkte kanske nästa vecka. 

Vul kan ju göras närsom men oftast vill man ju göra det för att se ett hjärta slå och det brukar tidigast vara v 6+2 eller nåt sånt.

Jag ringde bm ganska omgående, tänker att det underlättar deras planering också och beroende på var du bor får en del ett första möte redan v 6-7
  • Ememem
    johanna1992 skrev 2023-11-16 08:43:28 följande:

Hej!
    Sitter här helt omtumlad efter att imorse ha testat positivt för första gången. Clearblue säger 2-3v. Vi har försökt ett tag och därför är jag såklart helt orimligt glad nu! 

Har känt minimal mens/molvärk senaste dagarna men i övrigt inga symptom alls. Åkte på en förkylning nu så känner mest av den ärligt talat ;)

Stort grattis!
  • Ememem
    Anonym (Fyran) skrev 2023-11-16 09:48:24 följande:

Idag fick jag 3+  ( enligt uträkning är jag i v 4+6) så nu ska jag inte testa mer men bokar in ett tidigt ul 

Jag ska också ta ett nytt digitalt idag, har inte testat sen jag fick 1-2. Är 4+2 idag så hoppas på 2-3. 

Känner absolut ingenting än så länge. Inga ömma bröst, ingen molvärk, inget illamående. Kanske lite tröttare, men med tanke på att jag är inne i en stressig period på jobbet så behöver det inte bero på graviditeten.

Känner bara extrem oro för att det ska ha avstannat, så fort jag känner det rinna till där nere så får jag panik även om det hittills bara varit flygningar. Min man tycker jag är knäpp som klagar över att jag mår bra och han har rätt i att jag har haft två lätta graviditeter men ganska lite symptom men med tvåan fick jag iaf lite illamående vid den här tiden. 

Inskrivning om 2,5 vecka så bara försöka hålla ut till dess så får jag se om de kan tänka ge mig ett vul.

• Ememem
    Anonym (Linda) skrev 2023-11-17 11:29:46 följande:

Hej vad roligt att få följas åt! :) 

Jag har precis plussat med cb digital ultratidigt på äl+10. Kan fortfarande inte tro det! Det här är andra barnet för oss. Det är så mycket känslor i kroppen. Det känns så otroligt spännande men läskigt samtidigt. Detta trots att det ändå är andra barnet. Bf har jag enligt mina beräkningar i slutet på juli.

Grattis!

Det finns en hemlig fb grupp för oss med bf i juli om du vill komma med där.
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡