Inlägg från: Anonym (Fyran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fyran)

Gravid med BF Juli ♡

tjatalagom skrev 2023-12-05 21:16:14 följande:

Wohooo grattis! 

var på ul igår och fick se ett litet hjärta! Är också beräknad 15/7! Exakt enligt mina beräkningar, så bra räknat av mig 😎

Stort grattis 🤩

det var ungefär som min beräkning också men hade bestämt mig för att hålla mig till uträkningen efter sista mens till ultraljudet visade något annat :)
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Girl) skrev 2023-12-07 15:02:35 följande:

Fick veta att jag har jätte lågt P-ferritin 37 och det ska ligga mot 100. Känns inte alls bra. Bör man vara orolig? vad låg ett P- ferritin på?

Har inte provtagit denna graviditet men sista har jag legat på 24 vid inskrivningen och 4 i vecka 30, barnet innan 25 vid inskrivning och 5 i vecka 30. har fått järndropp omkring vecka 30 med bägge 

referensvärdd här är 10-290 :) du Kommer säkert bli rekomenderar järntabletter 
  • Anonym (Fyran)
    Parkblomman1 skrev 2023-12-07 15:14:13 följande:

Har nu varit på tidigt ultraljud. Barnmorskan trodde att jag fått MA så ska försöka få en tid hos gynekologen för att få det bekräftat :/

Å beklagar 😔
  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Girl) skrev 2023-12-08 07:01:53 följande:

Tack för svar! Oj blev det inte bättre fast du tog järntabletter? så det är egentligen ingen större fara Att ha låga järnvärden? 

jag har ätit väldigt lite järn då jag mått dåligt av dem, testat lite olika men inte fått nå bra resultat, 

hb följs av ferritinet så för mig har största problemet varit att hb sjukligt  och jag mått dåligt för de också. är tyvärr inte så påläst men är säkert inte bra för bebis heller om de hamnar väldigt lågt 

• Anonym (Fyran)
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 10:56:53 följande:

Var på en second opinion idag där man kunde konstatera en tvillinggraviditet!! Haha jag som nojade över det tidigare!

hur som haver så kommer inte den som växt som den skulle fram till ca förra veckan att klara sig. Men vi ska avvakta en dryg vecka för att se om det händer något med den andra. Den andra är dock väldigt väldigt liten och man kunde bara skymta foster-/hinnsäck minns inte vilket.

Men va märkligt men det finns ett foster som mår okej tror de med andra ord? 

jag håller tummarna att allt går bra! 

• Anonym (Fyran)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-01-03 18:23:56 följande:

Hej! Fortsätter skriva här och hoppas några är kvar.. tycker det är skönt att vara anonym så undviker fb ett tag till. 
    Har ni gjort blodproverna inför kub testet än? Jag gjorde idag och fick svar på 1177 direkt. Hur vet man vad som är bra/mindre bra provsvar? Hittar inga referensramar någonstans och blir nervös när ja läser andras provsvar som skiljer sig från mina.. 

Jag har gjort blodproverna Ska på ul på onsdag.

Papp-a 0,72 ie 
    Hcg fri beta 36,9 ie 

så vi får se vad de landar på!
    med Sonen hade jag 
    Papp-a 0,4 ie
    hcg fri 26 ie
    gick vidare med nipt efter ul men fick en väldigt fin pojke :) dock prematur född. läser man på sidor i usa kan lågt papp-a öka risken för tidigt födda barn bland annat 

hur ligger du? 

• Anonym (Fyran)

Jag hänger också kvar här med sonen träffade jag en bekant i gruppen på Facebook och vi är inte redo att gå ut med graviditeten offentlig än. 

• Anonym (Fyran)
    Anonym (Hejhej) skrev 2024-01-05 15:04:55 följande:

Ja okej! Har inte orkat ge mig in i de engelska texterna..(kanske lika bra iof😅) 

Ja fick 
    0.80 på papp-a 
    14.6 på hcg 

Verkar som jag har väldigt lågt hcg om man jämför med andra så det är det jag är lite orolig över vad det kan innebära.. 

Ja man ska inte fundera! 
    samma att de säger att lågt papp-a visar på kille, undra då vad lågt är?! 

jag är så himla nyfiken på kön! Även om jag såklart hoppas på ett friskt barn och allt det där också men
  • Anonym (Fyran)
    Princess27 skrev 2024-01-05 15:52:17 följande:

Hej, 
    Igår var jag på mitt första ultraljud vecka 13. Vad tror/gissar/ser ni de blir pojke eller flicka?

Va kul!! Såg allt bra ut?

kön har jag ingen aning om sånt kan inte jag tyvärr! 
  • Anonym (Fyran)

Kub igår allt såg bra ut! 1/20 000 på testerna så skönt 😃  11/7 :) 

• Anonym (Fyran)
    BeeHappy skrev 2024-01-12 16:46:55 följande:

Stort grattis alla som äntligen fått resultat tillbaka från kub :) Jag gjorde nipt och fick svar i dagarna med bra resultat, så otroligt skönt. 

På måndag tänkte jag berätta för chefen! v 15 nu och svårt att dölja viktuppgången längre:D 

Jag laddar också för det, känns lite besvärligt att gå hem till sommaren när vi dessutom är lite kort om folk?
  • Anonym (Fyran)
    Lisa med kniven skrev 2024-01-19 13:53:31 följande:

Jag har också varit på KUB nu och allt såg bra ut. Tog ett tag för barnmorskan att kunna mäta för det var konstanta vändningar och flaxande med armar. Men till slut gick det. Fick 1:20 000 på testerna och de fastställde bf till 25 juli. Så skönt att kunna andas ut lite. 

Vi berättade för min mamma (och därigenom min pappa) och min svärmor så fort vi plussade. Efter kub berättade vi för resten av våra familjer. 

Nu är frågan när man ska ta upp det på jobbet. Hur tänker ni? 

Jag börjar jobba 1/3 efter föräldraledighet så berättade nu i veckan för chefen /
    så hon kan börja annonsera om vik då min vikarie är påväg till annat jobb
  • Anonym (Fyran)

Fler med graviditetsdiabetes?

• Anonym (Fyran)

jag har känt tidigare än den här gången? nu vet jag inte får för mig ibland att jag känner något men absolut inte såker.
    ska bli skönt med rul på torsdag, se så den lever. 

Jimmithejuice skrev 2024-02-07 12:44:29 följande:

Om ni varit gravida innan, när har ni börjat känna bebisen? Och har ni kännt bebisen denna gång än? Är i v 16+1 idag & har inte kännt någonting än. 3 v kvar till rul för mig, båda mina andra graviditeter har jag kännt barnen innan rul så längtar & hoppas att jag kommer känna något snart 🙏

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡