Inlägg från: Ememem |Visa alla inlägg
  • Ememem

Gravid med BF Juli ♡

Anonym (Nr2) skrev 2023-11-18 20:47:55 följande:
    Vågar man gå med? Eftersom den är privat så kan andra se att man är med i gruppen, men inte läsa i den :)

Ingen annan förutom de i gruppen ser vem som är med och ingen som inte har länken kan hitta gruppen. Den är hemlig och går inte att söka fram.

Jag vet faktiskt inte om jag som admin syns när man trycker på länken.

• Ememem
    Villblimamma98 skrev 2023-11-19 07:53:50 följande:

Jag är gravid igen efter missfallet!! Vet inte hur jag ska räkna riktigt då men är beräknad antingen slutet på juli eller början av augusti. får jag haka på er fb grupp?❤️

Självklart! Har ju följt dig hela vägen! Klart du ska vara med! Så glad för din skull!
  • Ememem
    Anonym (Nr2) skrev 2023-11-19 19:36:25 följande:

Väntar lite med den dolda gruppen så man inte råkar träffa på någon man känner där 😂

Vi har inte berättat för någon än! Har ni? Jag ska ringa BM i morgon och boka inskrivning och vill gärna göra ett tidigt VUL för att se hur långt gången jag är och för att se ett hjärta, då känner jag mig säkrare på att berätta för närmaste familj.

Jag tänker att om det skulle vara någon i gruppen man råkar känna så har båda samma intresse av att respektera hemligheten.

Vi är bara omkring 30 i gruppen nu från hela Sverige. Större risk att träffa någon man känner när man går till barnmorskan i staden där man bor.

Ska du göra vul privat, eller tror du att du kan få det av landstinget?

• Ememem
    Anonym (pregoo) skrev 2023-11-20 13:14:41 följande:

Hej alla fina! 
    Är era plus lika starka/starkare nu jämfört med tidigare?

Plussade 6/11 och är nu i v7. Har dock noterat att mina streck blivit lite svagare de senaste dagarna. Fortfarande två tydliga streck men inte lika starkt som för en vecka sen.

Det finns tydligen något som kallas hook effekt på engelska, jag vet inte exakt vad det handlar om men förstått att testen ser svagare ut pga för mycket hcg i urinet typ så testet kan inte hantera det. Rekommendationen brukar då vara att späda urinen lite.

Men sen tänker jag att testen kan vara olika starka för att man kissat/druckit olika mycket så tror inte du behöver vara allt för orolig.
  • Ememem
    Anonym (Nr2) skrev 2023-11-20 11:20:34 följande:
    Så sant så! Trillar in i gruppen snart :)

Fick tid hos BM för inskrivning om 2 veckor och är då i ca 7+ Ifall man räknar från när jag slutade med piller. Tjejen jag pratade med trodde att jag skulle få ett VUL för att veta i vilken vecka jag är i exakt eftersom jag blev gravid direkt efter p-piller utan att mensen han komma tillbaka.

Då förstår jag. Lyx. Håller tummarna för att du får det. Då kommer du ju säkert kunna få se ett hjärta slå också!

Om jag inte vore alldeles för dålig på att ljuga och allt för ärlig hade jag gärna låtsats som att jag inte visste för att få till ett tidigt ultraljud men jag har tyvärr stenkoll pga tempat.

• Ememem
    Lisa med kniven skrev 2023-12-15 00:33:25 följande:

Hej allihopa!

Hoppar in i tråden lite sent, men har läst den sedan den startade.
    Jag har bf 24 juli, första barnet.
    Fick MA i somras, så jag är livrädd att även denna graviditet ska sluta på samma sätt. Men idag var jag och gjorde tidigt ultraljud (8+0) och fick se ett litet pickande hjärta. Nu kan jag andas ut lite  // Hjärta
    Välkommen!

Jag tror de flesta gått över till fb gruppen, den är hemlig så ingen utomstående ser att man går med. Går inte att söka fram.

Lägger en länk ifall du vill gå med.

https://fb.me/g/p_FXFKKDFFQ79VHdzs/H1MJykLm
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡