Inlägg från: tjatalagom |Visa alla inlägg
  • tjatalagom

Gravid med BF Juli ♡

Ememem skrev 2023-11-10 13:37:55 följande:
    Jag hade berättat ändå. Ni kanske kan lindra sorgen något genom att de också får något att se fram emot.

Är det en äldre eller yngre person som gått bort?
    Ja vi är inne på samma spår, samtidigt som vi inte vill släta över sorgen på något sätt. Det är en äldre person, det var på sätt och vis väntat men inte såhär snabbt.
  • tjatalagom
    Fruffe skrev 2023-11-12 15:11:50 följande:
    Jag plussade första gången i fredags, BIM är idag. Så inte så långt. blöder lite då och då. Inte alls lika rikligt som en mens men varje gång jag går på toa kommer det blod på pappret samt kom i trosorna igår. Får väl se om testen blir starkare eller svagare? 
    Fortsätt testa! Det kan vara så att kroppen inte fattat att du är gravid och försöker med mens ändå. Och lätta blödningar är det ingen fara med❤️ fortsätt testa med några dagars mellanrum för att kunna se en ökning
  • tjatalagom

5+0 idag och jag funderar på om jag inte ska ha mer symptom än?😅
    har stora, ömma bröst med större bröstvårtor och sedan molvärk till och från i höger sida av livmodern. Ibland mycket starkt, har vaknat två nätter pga smärtan. I övrigt inget förutom halsbränna ibland då jag inte ätit på ett tag😅

• tjatalagom
    Ememem skrev 2023-11-13 18:45:15 följande:
    Jag hade knappt några symptom alls min hela första graviditet. Inget illamående, ingen molvärk, tror inte ens jag hade ömma bröst. Det enda jag hade en bit in i graviditeten var halsbränna men det började först senare.

Försök njuta av att få må bra även om jag vet att det är svårt när man känner oro. Jag var typ avundsjuk på de som kräktes 😅 helt normalt.. eller inte 😂
    Ja man ska nog njuta! Har så svårt att vara positiv. det är som att jag är inställd på att det blir mf bara för att jag inte ska bli förvånad eller ledsen ifall det händer. min man sa igår att jag måste träna på att se det positiva vilket självklart är helt sant. men det är lättare sagt än gjort😅
  • tjatalagom
    Ememem skrev 2023-11-13 19:31:30 följande:
    Har du varit med om missfall tidigare?

De flesta får ju faktiskt aldrig missfall. Det här är min tredje graviditet och visst har det tagit tid att bli gravid men aldrig haft ett missfall så tycker att om du inte haft det tidigare så är sannolikheten inte så stor så försök att göra som din man säger och se det positiva och NJUT!
    Tack för mycket lugnande ord❤️ nej har aldrig haft missfall. Det är helt första gången jag är gravid så jag har ingen aning om något!
    ska försöka passa på att njuta av att inte ha starka symptom, njuta av att det är vår lilla hemlighet och njuta av att fönstershoppa bebissaker❤️
  • tjatalagom
    Anonym (Anonym (pcos)) skrev 2023-11-13 20:21:32 följande:
    Att du har ömma bröst och stark molvärk är ju tillräckliga gravsymtom som bara är positivt 😊 Det kommer gå bra ska du se ❤️ Jag är i slutet på v 6 nu och har fortf inga symtom och då menar jag varken ömma bröst eller molvärk. Är orolig för att något inte står rätt till nu då jag alltid haft symtom under mina tidigare graviditeter oavsett missfall eller inte. Den här ovissheten tar kål på en men man får helt enkelt ta en dag i taget och våga tro på att man faktiskt är gravid och att allt ska gå bra. Lättare sagt än gjort 😂
    det känns som att man oroar sig oavsett symptom/avsaknad av symptom 😅😂 och att söka upp saker på nätet flera gånger om dagen hjälper ju inte😅

era värmande ord har verkligen hjälpt mig❤️ imorse vaknade jag och kände enbart glädje för det lilla i magen. Känns som att jag måste njuta och ta vara på det oavsett hur det slutar. Annars kommer jag ångra mig!
  • tjatalagom

Tror också jag ska testa ett nytt digitalt idag (5+3) och hoppas de vill boka in ett vul på inskrivningen nästa vecka. Har sån ofantlig värk i höger sida då och då. Kan alltså inte sitta/böja benen och vaknar på natten då skoven kommer. Är rädd för utomkvedes eller något...

• tjatalagom
    Anonym (Hoppaspåbebissnart) skrev 2023-11-16 10:42:09 följande:
    Jag satt precis i tankarna själv att testa nytt idag. Hoppas på +3 men är bara i vecka 4+6. Dvs vecka 6 imorgon (5+0). Skitdumt jag vet men är alltför nyfiken.
    Hoppas du får vul nästa vecka. Men ring gyn tidigare om du får mer ont. Hade nog ringt på en gång. Kanske du kan få vul tidigare pga den smärta du beskriver. Kram
    Är så nervös att något är fel så vill försäkra mig att det står 3+😅
    smärtan kommer och går. Oftast känner jag inget eller lite molvärk, ibland blir den extrem. Gyn/bm verkar inte så intresserade av att hjälpa före inskrivning... tack och lov är den tidig på 6+4...
  • tjatalagom

Gubben ska köpa ett test med veckoindikator efter jobbet. kan jag testa ikväll och få +3 eller bör jag vänta till morgonen imorn? 5+3 idag
    känner att +3 skulle lugna min extremt oroliga själ😭 har haft någon dag av lugn men idag har jag haft sån hemsk molvärk igen... känns dumt att ringa gynakut så väntar till telefontiden på måndag 🥲

• tjatalagom
    Anonym (Fyran) skrev 2023-11-16 20:35:57 följande:
    Jag hade inte kunnat hålla mig 😊
    Det fanns inga digitala i butiken så han köpte vanliga stickor😅 började redan gråta över att jag gjorde köttfärssåsen för saltig så kände att jag inte kan börja gråta över att han gör sitt bästa för mig😂❤️
    stickan blev iaf maximalt starkt före komtrollsträcket ens fått färg 😅 så gravid är jag!
  • tjatalagom
    Villblimamma98 skrev 2023-11-19 07:53:50 följande:

Jag är gravid igen efter missfallet!! Vet inte hur jag ska räkna riktigt då men är beräknad antingen slutet på juli eller början av augusti. får jag haka på er fb grupp?❤️

Grattis!!! Så glad för din skull❤️
  • tjatalagom

Kan inte citera parkblomman!
    jag är nu 7+5 och mina symptom försvann typ helt förra veckan 🥲 har nästan bara mina större, ömma, bröst kvar. Den här veckan har symptom kommit och gått dock. Förhoppningsvis är jag väl gravid ännu 😂 har vul bokat på måndag så får vi väl se😅😍

men det verkar vara normalt att symptom försvinner ibland :) speciellt när den första hormonchocken lugnat sig!

• tjatalagom
    Anonym (Fyran) skrev 2023-12-05 17:13:54 följande:

Vul idag! EN 😁 liten krabat där inne med tickande hjärta 😍 vi fick höra hjärtat slå! framflyttat till 15/7 så 8+0 idag 

Wohooo grattis! 

var på ul igår och fick se ett litet hjärta! Är också beräknad 15/7! Exakt enligt mina beräkningar, så bra räknat av mig 😎

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡