Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98

Gravid med BF Juli ♡

Parkblomman1 skrev 2023-11-29 19:47:05 följande:
    Vad skönt att du mår bra, njut!

jag mår bra bortsett från hungern som rubbar hela mina dagar. Men knappt något illamående alls förutom när jag borstar tänderna? då hulkar jag?
    har ingenting alls jag är speciellt sugen på snarare mycket saker jag inte är sugen på.

jag skrev in mig i måndags och är idag 5+6. Där jag bor erbjuds ultraljud först i vecka 13(!!!).

så jag ska åka till en större stad för att gå på ultraljud 7+0, privat givetvis. har även bokat ett privat i min stad när jag är 8+3 om jag ej missminner mig.
    Jag har ett tidigt ultraljud bokat privat 14/12 I vecka 7+0. Erbjuds inte tidiga här i stockholm. Även bokat 22/12 i 8+1 inför julafton 
  • Villblimamma98
    Fruffe skrev 2023-11-29 20:31:10 följande:
    Aah; jag fick boka tidigt. Bor i sthlm. Men betalar såklart för det. annars va det vecka 12 på kub som var tidigast hos min BM. om allt ser fint ut i 8+0 på ultraljudet kommer vi berätta för familjen på julafton. Har ni berättat eller när ska ni berätta? 😍
    Ja precis bokat tidigt men betalar det! ☺️ mina föräldrar vet och om allt ser bra ut för mannens familj veta på jul 🥰
  • Villblimamma98
    j3nnyy skrev 2023-11-29 21:48:40 följande:
    På crocus gjorde vi också ☺️
    Jag har bokat crocus. Var ni nöjda ?
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-11-30 10:08:20 följande:
    Haha men oj vilken chock!
    Är tvillingar något du skulle vilja ha eller räcker det med ett?

Jag vill verkligen inte ha tvillingar, herregud vilket jobb känner jag. Eller sjävklart får jag hellre två än inget?
    Jag har faktiskt känt lite smärta på två olika ställen i livmodern, ett på vänster sida och ett på höger. Men förhoppningsvis inbillar jag mig bara 😂

Tänker precis som du att man borde mått sämre då. Ser man till hur jäkla hungrig jag är dock, då skulle man kunna tro att det bor minst två där inne. Men så är nog inte fallet!

Det finns tyvärr inget närmre som erbjuder så tidigt. Som tur är det strax under 2h. Jag passar på att göra lite andra ärenden när jag ändå är i Stockholm.
    Har till och med tagit ut en semesterdag för detta 😂

Men det ska bli spännande! Antigen blir det den bästa eller värsta dagen. 
    Vilken vecka kommer du vara i vid ultraljudet?
  • Villblimamma98

@cutepenguin och @parkblomman

Spännande. Jag fick 3+ i v 4+5 tror jag borde var (äl + 18) med efm urin. Men kanske bara har mycket hormoner?

• Villblimamma98

Däremot minns jag att jag skrev i BIM november tråden att jag denna gång hade ont i båda äggstockar vid ägglossning vilket jag aldrig haft. Men tror inte det är tvillingar det skulle vara en väldig chock 😮 

• Villblimamma98
    cutepenguin skrev 2023-12-01 10:50:06 följande:

Ja, tror man har olika höga hormonhalter. 🥰 Har sett MÅNGA som fått 3+ långt innan mig senaste året och dom har ju inte alla fått tvillingar 😂👍🏼 

haha nej precis! Skulle tappa hakan om det var två!
  • Villblimamma98

jag brukar ha finnar som är hormonella. När min pcos var som värst hade jag extremt mycket finnar. Men sen fick jag bukt på hormonerna och det lugnade ner sig. Men nu ser man ut som en finnig tonåring igen. Tror desss jag har nu till och med lär lämna akneärr. Det gör mig lite ledsen 😅

• Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-12-07 15:14:13 följande:

Har nu varit på tidigt ultraljud. Barnmorskan trodde att jag fått MA så ska försöka få en tid hos gynekologen för att få det bekräftat :/

Fy så jobbigt 😢❤️
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 10:56:53 följande:

Var på en second opinion idag där man kunde konstatera en tvillinggraviditet!! Haha jag som nojade över det tidigare!

hur som haver så kommer inte den som växt som den skulle fram till ca förra veckan att klara sig. Men vi ska avvakta en dryg vecka för att se om det händer något med den andra. Den andra är dock väldigt väldigt liten och man kunde bara skymta foster-/hinnsäck minns inte vilket.

wow!! Jag som fick 3+ samma vecka + dag som dig blir lite nojig ang tvillingar nu... 

men att det finns två! håller alla tummar och tår att den andra klarar sig fint ❤️
  • Villblimamma98
    Parkblomman1 skrev 2023-12-08 11:35:58 följande:
    Så sjukt verkligen! Framförallt när vi pratade om det för några veckor sedan. 😂
    Verkligen sjukt. Håller tummarna för dig nu!
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡