Inlägg från: Parkblomman1 |Visa alla inlägg
  • Parkblomman1

Gravid med BF Juli ♡

j3nnyy skrev 2023-11-30 09:10:16 följande:
    Som sagt var vi inne i 5-10minuter, så den tidsangivelsen på 20 kändes kanske inte helt korrekt i vårt fall. Å andra sidan kollade hon ju det vi ville veta. Så inte missnöjda så men har som sagt haft helt andra upplevelser på andra ställen så förväntade mig nog något annat bara helt enkelt. När vi var där såg hon att jag hade släppt två ägg men bara ett hjärta syntes. Har läst lite skräckexempel där man missat att de är tvillingar vid VUL och att det sedan syns på Kub eller rul så e liiite orolig för det samtidigt som jag upplevde att hon kollade extra noga i och med två ägg.
    När ska du dit? Håller tummarna för att allt går bra!
    Jasså kan man se hur många ägg som släppts? Jag hade ingen aning! Har du några tvillingar i din familj?
    Skönt att hon verkar ha kollat extra noga iaf.

Jag ska dit på torsdag nästa vecka. Så det bli ca 2h bil enkel väg. Så totalkostanden för besöket blir en del 😂 men vad gör man inte för att få veta hur det står till med den lilla ❤️
  • Parkblomman1
    j3nnyy skrev 2023-11-30 09:55:50 följande:
    Visste jag inte heller😅 blev så chockad för vi har inga tvillingar i släkten så det har inte ens funnits med på vår världsbild 😂

Oj, finns det ingen närmare? Kör försiktigt!!
    Haha men oj vilken chock!
    Är tvillingar något du skulle vilja ha eller räcker det med ett?

Jag vill verkligen inte ha tvillingar, herregud vilket jobb känner jag. Eller sjävklart får jag hellre två än inget?
    Jag har faktiskt känt lite smärta på två olika ställen i livmodern, ett på vänster sida och ett på höger. Men förhoppningsvis inbillar jag mig bara 😂

Tänker precis som du att man borde mått sämre då. Ser man till hur jäkla hungrig jag är dock, då skulle man kunna tro att det bor minst två där inne. Men så är nog inte fallet!

Det finns tyvärr inget närmre som erbjuder så tidigt. Som tur är det strax under 2h. Jag passar på att göra lite andra ärenden när jag ändå är i Stockholm.
    Har till och med tagit ut en semesterdag för detta 😂

Men det ska bli spännande! Antigen blir det den bästa eller värsta dagen. 
  • Parkblomman1
    Villblimamma98 skrev 2023-11-30 10:20:09 följande:
    Vilken vecka kommer du vara i vid ultraljudet?
    7+0
  • Parkblomman1
    GuldKvinnan skrev 2023-11-30 11:25:41 följande:

Ps. Jag bor också i Sthlm och gjorde ultraljudet hos Hedda hela livet vid Hötorget. Supernöjd! 

hahaha ju bokade jag om till Hedda istället! så nu ska jag dit på torsdag nästa vecka istället!
  • Parkblomman1
    Anonym (Fyran) skrev 2023-11-30 11:20:10 följande:

Det här med tvillingar förföljer mig 🙈 min sambo drömde om att de var Två, blivande storebror sa vid frukosten häromdagen att han ska ha två barn, vad dom ska heta och att de ska födas samtidigt från mammas mage. (han vet inte att jag är gravid) och så diskuterar ni om det 😅

jag mår dock riktigt dåligt? bra dagar kräks jag tre gånger sämre dagar 15?. men hade hg i tidigare graviditet så är inte så oväntat. 

Haha men gud vad sjukt! Du måste uppdatera oss efter ultraljud om hur många det är där inne😂

vilken vecka är du i nu?
  • Parkblomman1
    cutepenguin skrev 2023-11-30 14:20:57 följande:

Jag fick reda på vid ultraljudet i vecka 8+2 att det var två stycken där inne. Kände som du beskriver nu, det var en chock! Alltså verkligen. Vi hade även bara tänkt oss ett barn. Men nu (är i vecka 15) känns det så otroligt självklart 🥰 Jag tror de flesta som får reda på att det är tvillingar känner panik till en början. 

Jag har mått oförskämt bra, speciellt med tanke på att det är tvillingar. Så vet inte om det går att gå på symtom osv. vad gäller att spekulera om det är en eller två, Jag har varit extremt trött, mått illa till och från (aldrig spytt), yrsel. Men det är ju många som enbart väntar en som mår otroligt mycket sämre 😅 Det var ingenting för mig som tydde på att det var två innan vi gjorde första ultraljudet. Inga tvillingar någon av oss i släkten heller. Men jag väntar enäggstvillingar, och det är ju inte ärftligt heller.

Håller tummarna att det bara är en där inne för din del eftersom det är det du vill! 😘 Spännande med ultraljud och se bönan för första gången! 

Men gud vilken chock! Kan inte ens tänka mig hur häpen jag skulle bli😂 hur såg dina gravtester ut i början? var dom starka från start? såg att någon funderade om hon väntade tvillingar när veckoindikator redan innan bim var 2-3.
  • Parkblomman1
    cutepenguin skrev 2023-11-30 14:47:40 följande:

Nej, inte alls. Använde dom digitala som visar veckor för Clearblue och jag fick 2-3 på ÄL+16 (vecka 4+5) och sen 3+ på ÄL+23 (vecka 5+4). Så fick omslag när det var förväntat! 😅 

Haha men gud! Då hade ni ju verkligen ingen aning!

mitt slog om till 3+ när jag var 4+6 dagar..

haha jag återkommer med antalet i magen nästa vecka😂
  • Parkblomman1

Jag tycker att min hunger har blivit mindre under de två senaste dagarna. Absolut är jag mer hungrig än tidigare men inte alls samma dödshunger som det har varit tidigare.

Hur är det mer er hunger? Kommer den och går eller håller den i sig hela tiden?
    Jag har varit superhungrig varje dag seDan BIM ungefär. Men sedan igår tycker jag att det blivit lite?bättre?.
    Givetvis är det jätteskönt men jag kan inte låta bli att bli lite orolig. Tog ett gravtest imorse, är 6+2 idag och tog senast ett test för fyra dagar sedan. Morgonens test var betydligt starkare än det för 4 dagar sedan.

Känner fortfarande att brösten ömmar till och från under dagarna (det har kommit och gått hela tiden).

• Parkblomman1

Hej på er!

hur mår ni?
    någon som hunnit göra något tidigt ultraljud?

igår blev jag superstel och fick ont i höger ljumske. jag staplar fram när jag suttit ner ett tag och vaknade flera gånger inatt av smärtan i ljumsken när jag skulle vrida mig. börjar fundera över om det redan kan vara foglossning? har läst att det kan komma redan från vecka 8. Jag är 6+5 nu.

vad tror ni? eller är jag bara otroligt stel haha? jag har stretchat lite under gårdagen och dagen utan att det hjälpt särskilt mycket. känner någon annan igen sig i detta?

• Parkblomman1
    Anonym (Fyran) skrev 2023-12-05 17:13:54 följande:

Vul idag! EN 😁 liten krabat där inne med tickande hjärta 😍 vi fick höra hjärtat slå! framflyttat till 15/7 så 8+0 idag 

Åh grattis🥰
Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡