Inlägg från: tjatalagom |Visa alla inlägg
  • tjatalagom

Gravid med BF Juli ♡

Anonym (Anonym (pcos)) skrev 2023-11-06 14:26:56 följande:

Är avis på er som känner symtom! Jag känner mig NOLL gravid så måste erkänna att jag är lite orolig. Molvärken jag hade de tre första dagarna runt bim försvann. Varken spänd i mage eller i brösten. När jag var gravid med min dotter så kom de riktiga symtomen runt v 6/7. På ons går jag in i v 6 om det rullar på som det ska så får se om det smäller på närmste helgen.

På inskrivningssamtalet ingår inget vul utan ni går igenom formuläret du har fyllt i, pratar symtom, lämnar urinprov, m.m. Bm kommer eventuellt boka in dig på kommande ultraljud längre ffram. Jag och sambon har inte diskuterat nipt denna gång än men jag kan absolut tänka mig göra det. Var väldigt nära på att göra det med mitt första barn men sen tänkte vi att vi får lita på kub istället. Blev himla bra då vi fick en frisk dotter 😊 Jag ska ringa gyn och boka in ett vul när jag är runt v 8/9 då man garanterat bör kunna se ett litet tickande hjärta, därefter ska jag kontakta mvc för inskrivning om fostret lever.

Jag känner spontant att det vore skönt att få bekräftat att den lille rör sig där inne och lever, känns ju som en evighet till mitten på december även om det skulle gå vägen. Ska ta reda på vad det kostar hehe.
    jag tror vi kommer göra nipt mest för att lugna nerverna, resultatet är nog av mindre betydelse för oss❤️
  • tjatalagom
    Link92 skrev 2023-11-06 14:40:45 följande:

Jag plussade nu på lunchen! Jag har inga symptom och då detta bara är tredje försöket tror jag knappt det är sant. Med första barnet (född december 2021) tog det 2 år så hade förberett mig på mer kamp.
    Enligt senaste mens är BF 12 juli, men tror jag hade tidig ÄL så eventuellt är det tidigare.

Men åååh grattis!!!!🥹❤️
  • tjatalagom
    Goodispodis skrev 2023-11-07 06:12:55 följande:

Hej tjejer hur går det för er?
    Jag är i vecka 5 (4+4) nu. Igår fick jag äntligen starka graviditetssymtom, som illamående, ömma bröst, stark sug på mat, speciellt sur mat, andfådd och molvärk. 
    Nu har jag vaknat med 0 symtom, brösten ömmar inte alls längre, jag har haft känsliga bröst i två veckor och nu är alla symtom helt borta. 
    Hur kan alla symtom försvinna sådär bara över en natt?

åtminstone mina symptom kommer och går. Vissa dagar knappt alls och sen är de där igen😅
    är 4+1 och har fortfarande molvärk, ibland konstant och ibland kommer det i vågor under dagen. Tycker den blir allt mer intensiv och stark också så är lite orolig.
    brösten fortsätter ömma och vara större och är väldigt känslig, skulle kunna gråta mig genom dagen.
    igår hade vi lite mys under täcket sas, fick ont I magen efteråt och började må sjukt illa så jag blev lite ängslig ändå.

• tjatalagom

Säkert är det ju normalt, men man blir ju ändå orolig. Min molvärk börjar skrämma mig. Periodvis blir den så stark att jag bara måste fokusera på att andas. Tänk ordentlig mensvärk. Har bara ont i magen och ibland ner mot blygbenet. Oftast höger sida. Är det normalt? När jag inte har tidigare graviditet att jämföra med och dessutom har en släng av hypokondri så tänker jag ju allt hemskt, typ utomkvedes osv😅

förövrigt har illamående kommit idag. Och så är jag uppblåst som en ballong sen helgen. Så nu dricker jag hinkvis med vatten och sörplar pepparmyntate😁

• tjatalagom
    Anonym (Bebis nr 7) skrev 2023-11-07 10:23:27 följande:

Hej !gravid v 6 
    5+2 
    Mår små illa till å från 

Väntar nr 7 :) 

Hängde här 2007-2008 med bebis nr 1 

Grattis!

har dina graviditeter liknat varandra eller har du haft många olika? Tänker om du vet ungefär vilka symptom som väntar😁

• tjatalagom
    Goodispodis skrev 2023-11-08 05:47:20 följande:

Hej tjejer. Igår skrev jag att alla mina symptom försvann över en natt. Idag har jag vaknat med symptom, brösten börjar ömma igen, känner mig andfådd, och känt mig otroligt varm i kroppen i natt. Jag sover så dåligt sen jag plussat, vaknar alltid mitt i natten och kan inte somna om igen. 
    Det är tydligen normalt att symptom kommer och går. 

Ja det är nog som du säger, symptomen varierar. När är man INTE orolig? 😂 antingen är man orolig att man inte har symptom eller så mycket att man tror det är missfall på gång... 
    igår hade jag en dag med extremt mycket symptom och var dålig hela dagen, blev typ orolig för utomkvedes. Idag är det knappt alls symptom och nu gör det mig orolig igen.😅
  • tjatalagom
    Anonym (Anonym (pcos)) skrev 2023-11-08 13:20:35 följande:

Jag håller med! Man är orolig med eller utan symtom. Imorde ringde jag gyn och bokade en tid för vul den 23/11, är då i v 8. Känns skönt att ha en tid bokad för det. Nu kan bara tiden visa om jag får fortsätta vara gravid eller inte med eller utan symtom.

Åh vad skönt. Har inskrivning den 23e men somsagt gör de inget ultraljud så tidigt här där jag bor. Så får vänta till v.11 eller gå privat. Kanske bokar privat faktiskt om den extrema "mensvärken" inte går över. så man får se att allt är ok och att ett hjärta pickar ❤️

när är det vanligast med missfall? Före v. 12 såklart och om man får kemisk. Men är det nån vecka Före 12 man kan se som "milstolpe" att risken blir mindre och mindre?
  • tjatalagom

Det märks att tankarna snurrar. Inatt har jag drömt om både missfall och att det gått väldigt bra. 

när jag vaknade var tempen lika jämn som föregående dagar och tog ett nytt test som nästan direkt blev lika starkt som konteollstrecket❤️ så nu kan jag andas ut lite till... äl+17/ 4+3 bara än så länge så mycket kan hända 

• tjatalagom

Absolut. Skulle vara kul med en grupp och få ansikte på varandra 😊 bara det är en sån grupp där det inte syns att man går med eller är medlem i. Just in case någon man känner råkar se😂

BF juli 2024 
    BeeHappy, 5 juli, andra barnet 
    GuldKvinnan, 15 juli, första barnet
    Tjatalagom, 15 juli, första barnet

• tjatalagom

Nu vet vi inte hur vi ska göra😭
    vi hade tänkt berätta för mina föräldrar ikväll och mannens imorgon trots att det är så tidigt. En anledning är att jag vill ha lite stöd i min oro oavsett hur det går. Den största anledningen är att mannens nära anhörig är svårt sjuk och vi så gärna vill berätta före hen går bort. Dock fick vi nyss besked att den anhöriga gått bort nu. 

är det egoistiskt att stjäla mannens föräldrars sorg med att gå ut med att vi väntar barn? borde vi vänta till efter begravningen? 

en anledning till att vi skulle berätta är att för att vi ska på fest imorgon med familjen, och jag är inte den som tackar nej till ett glas rött i vanliga fall. Så det skulle vara väldigt suspekt när jag inte dricker... 

Svar på tråden Gravid med BF Juli ♡