Inlägg från: rn85bn |Visa alla inlägg
  • rn85bn

Är ni rädda för muslimer?

Muslimsk extremism sticker ut i media, och har gjort det länge. Har det gjort er rädda för de som är öppet muslimer om ni inte känner dem?

Kommentar, det är ju detta som är islamofobi, vilket används FEL i media som muslim-hat. Fobi betyder rädsla, inte hat. Hat kan födas av rädsla, men likaväl!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ni rädda för muslimer?
  • rn85bn
    Anonym (M) skrev 2023-10-26 09:43:47 följande:
    Rädd för muslimer? Nej.
    Rädd för fanatiska islamister? Ja.
    De har ju knappast en skylt på sig som säger vilken av dem de är så inte orimligt att vara rädd för alla muslimer..
  • rn85bn
    Anonym (C) skrev 2023-10-26 11:26:31 följande:
    De har ingen skylt där det står att de är muslimer heller. Är du rädd för alla med ?muslimskt utseende ? oavsett om de är muslimer eller inte?
    Det är frågan i omröstningen ungefär
  • rn85bn
    Anonym (C) skrev 2023-10-26 11:38:36 följande:
    För det första frågade jag dig (kan du själv inte svara på frågor du vill andra ska svara på?) och för det andra är det inte alls så frågan i omröstningen är formulerad. Den syftar på muslimer i allmänhet oavsett om man tror någon är muslim eller inte.
    Fattar inte nån av dina frågor ärligt talat, kan du formulera om dem?
  • rn85bn
    Mrs Moneybags skrev 2023-10-26 12:35:54 följande:
    Kan det tänkas att du tror att många arbetar som busschaufförer för att du åker buss ofta? Jag är inte muslim eller arab, men jag är mörkhyad och har inte jobb som busschaufför, städare eller säljare på mcdonalds eller vad du nu föreställer dig att vi gör. 

Det finns muslimer och araber i alla samhällsskikt och på alla möjliga arbetsplatser. Det handlar bara om att just du inte har varit där och sett dem. 

Även jag har fått frågan om jag jobbar som städare...eftersom folk har den uppfattningen att man bara kan göra vissa jobb om man har mörk hy. Själv hade personen som frågade noll utbildning efter grundskolan, men ansåg sig ändå ha någon slags hemlig förkunskap om mitt jobb. Intressant. 

Som svar på TS, nej, jag är inte ett dugg rädd för muslimer. Däremot är jag rädd för fundamentala islamister. Två helt skilda saker. Jag är även rädd för fundamentala högermänniskor. Dessa två grupper har mycket gemensamt. 
    fundamentalistiska?
  • rn85bn
    Anonym (C) skrev 2023-10-26 12:40:06 följande:
    Om du inte förstår vad jag pratar om kan jag bara beklaga.
    haha om du inte kan omformulera dig förstår inte du heller vad du pratar om :D
  • rn85bn
    Anonym (Ammi) skrev 2023-10-27 10:24:27 följande:
    Visar är det så. Jag förmodar du är rädd för alla män också eftersom du inte kan se vem som är våldtäktsman. Och alla ungdomar eftersom du inte vet vem dom ska rycka din väska.
    nu är jag man men om väskryckningar och våldtäkter eskalerat i världen som islamistisk terror gör, plus har det religiösa stödet bakom på nåt sätt, hade jag definitivt varit rädd på det sätt du sa..
  • rn85bn
    Anonym (Ammi) skrev 2023-10-27 15:10:45 följande:

Så du är bara rädd om det finns religion bakom? Hur kan du veta det, det syns ju inte på folk? 

Våldtäkt har väl inte eskalerat i världen utan har väl alltid varit ganska vanligt, t om lagligt i vissa länder. Men du tycker alltså inte att kvinnor ska vara rädda för män, eftersom det inte eskalerat utan alltid funnits på en jämn nivå?

Vilket svammel 

Ingen har sagt att rädsla är rationellt 
  • rn85bn

Spännande; 13 orädda mot 28 rädda. Muslimrädslan är ett faktum

Svar på tråden Är ni rädda för muslimer?