Sols93 skrev 2023-10-25 15:49:19 följande:
tack alla för svar! Då känns det mycket bättre.
blir dock fortfarande lite fundersam då första BM berättade vi skulle ha ett samtal runt v16 för att prata om psykisk ohälsa, sen i deras egna papper dem gett från kliniken så ska vi prata amning v24 (vilket vi inte gjort eller ens haft besök i närtid) och sen ska det vara grupp träffar nu. så blev mest fundersam på om jag har hamnat i kläm pga av alla byten av BM eller om det var normalt men då vet jag!
@Anonym (Hmm) nej det besöket vid v25 var enbart lyssna på hjärtslag. Inget ultraljud.
Har er barnmorskemottagning anordnat dessa föräldrarkurser/grupper/profylax osv? eller Har ni letat detta själva via kommunen?
Jag har blivit erbjuden dessa kurser via barnmorskan som antecknat och anmält mig.
Är du osäker på om du blivit bortglömd på nåt sätt tycker jag att du helt enkelt får fråga vid nästa besök vart dessa erbjudanden tagit vägen då du ändå behöver diskutera dom .
Besök hos barnmorskan funkar på samma sätt som om du går till doktorn, vissa saker måste du själv komma ihåg att fråga om just för att det kan lätt försvinna från gång till gång för att saker händer antingen dig eller barnmorskan. Blir du sjuk tex och avbokar ett besök kan nästa gång bli många veckor senare och då kommer ny information som gäller specifikt då och du missar det du hade behövt veta när du blev sjuk.. typ så.. så var inte rädd att fråga och undra.