Jag kan inte dela glädjen över min nya relation eftersom hon är singel
Jag behöver lite åsikter ang detta. Min väninna är singel efter att ha dejtat ett par riktiga skitstövlar. Jag har träffat en man i några månader, levde tidigare i en destruktiv relation men skilde mig för 1,5 år sedan.
Jag och min väninna har delat allt de senaste åren. Både glädje och tråkigheter. Hon har dejtat medan jag varit singel och jag har stöttat och varig glad för hennes skull trots att jag själv inte mått jättebra.
Det har aldrig varit en uppoffring från min sida. Det har varit från hjärtat och helt genuint.
Nu har jag träffat en man som jag tycker mycket om. Det här är en stor händelse för mig och flr första gången på många år känner jag mig riktigt lycklig.
En stor sorg är dock att jag inte kan dela detta mez min väninna.
Hon är sårad efter senaste dejten som dumpade henne på ett fult sätt och det var i samma veva som jag träffade min nya.
Drt här har blivit en elefant i rummet. Hon öppnar sig inte om sitt mående till mig mer än nån pik här och där. Och hon frågar ALDRIG hur jag mår eller på nåt vis visar att hon gläds för min skull.
Jag känner att jag måste nästan låtsas som att han inte existerar för att inte såra henne.
Hur ska jag hantera det här för att vår vänskap inte sja ta slut pga detta?
Jag vill ju dela det här med min väninna likväl som jag vill finnas där för henne. Men jag orkar inte hela tiden ge av mig själv utan att få något tillbaka