Får chefer vidarebefodra och skicka kopior på mail hursomhelst??
Hej
Börjat ett jobb på kontor och det är första gången jag jobbar på en kommun och på kontor öht. Kommer från industri o lager.
Jag har en tjänst som är lite unik och jag har en kollega som har en nästan lika unik tjänst och tanken är att vi ska samarbeta en hel del då. Vi svarar till samma chef osv men vi är alltså jämställda kollegor.
Det jag stör mig på är följande. När jag skriver ett mail endast till min chef så svarar han men oftast lägger han in en mailkopia till min kollega också.. Så hon ser då all tidigare konversation också eftersom han trycker på svara och då följer tidigare grejer som skrivits med under liksom i mailen..
Som idag när jag skrivit om att lösa en privat situation där jag hade behövt vara ledig en eftermiddag men det tyvärr råkar krocka med ett viktigt möte på jobbet. Då skriver jag ju detta till min chef ENDAST, men när han svarar så har han skickat kopia till min kollega också. Får han göra så egentligen eller är en chef fri att göra vad fan han vill??
Denna kvinna är liksom inte min chef på något vis och styr inte över mig alls men jag får känslan av att hon gärna vill veta precis allt och styra och ställa över mig litegrann... Jag är ju ny så får mycket info osv men ibland låter hon liksom sur samtidigt som hon anmärker på något..
Tycker det här är lite jobbigt faktiskt för jag vill kunna skriva till min chef och veta att det hålls mellan oss, utan att ha ska vidarebefordra eller skicka kopia till andra... Till saken hör med att chefen har otroligt mycket att göra och är svår att få tag i så han har t.o.m själv sagt att han enklast nås just via mail...