Inlägg från: Anonym (Ung älskarinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ung älskarinna)

Är otrohet en förutsättning för 20+ förhållanden?

Anonym (Monokärlek) skrev 2023-10-16 15:34:22 följande:
    Är otrohet en förutsättning för 20+ förhållanden?

Hade en diskussion nyligen med några bekanta där de flesta varit ihop med en och samma partner mellan 20- 40. Det visade sig att alla haft otrohetsproblematik och haft några ordentliga kriser i förhållandet där de varit nära att separera. Flera hade även blivit förälskade i andra och sårat sina respektive.

Jag också läst en del biografier av kända personer och radarpar som utifrån  sett verkat så lyckliga men alla tampats med otrohetsproblematik.

Tror ni det finns några som varit ihop 20-30-40 år som klarat sig och inte frestats att prassla lite vid sidan?

Jag vill ju tro att jag räddat ett och annat sexlöst förhållande från skilsmässa 😅
    Anonym (toodiloo) skrev 2023-10-17 15:52:19 följande:
    Jag tycker att du snarare bygger på MYTEN om att otrohet alltid skulle bero på problem i relationen där du bara byter ut ena myten mot den andra, sex mot närhet. Faktum är att folk oftast verkar vara otrogna bara för att de kände för det, för ombyte, spänning, etc... otrohet förekommer i både bra och dåliga relationer.

Det spelar liksom ingen roll om man har problem med sexlivet eller närheten det är ÄNDÅ inte ett måste att man då bara måste ge sig ut och knulla första bästa person man anser kan förse en med det. Det finns ALLTID bättre sätt att hantera missnöje på. Och väljer man medvetet otrohet framför andra alternativ så kan man ju inte skylla det på "relationen", sina egna val ansvarar man ju alltid till 100% helt själv. Det kan man inte skylla på någon annan, inte ens delvist.
    Av de äldre män jag varit med och som nämnt nåt om sitt förhållande har mer eller mindre alla något problem i relationen, typ lever i ett sexlöst förhållande.
    Dirtyminded skrev 2023-10-17 17:11:30 följande:
    Säg till om du är sugen på att rädda ett till! Flört
    Ha ha, var ju TVUNGEN! Drömmer
    Haha ja säg till om du menar allvar så ser vi vad jag kan göra 😅
Svar på tråden Är otrohet en förutsättning för 20+ förhållanden?