Anonym (toodiloo) skrev 2023-10-20 13:45:23 följande:
Haha, och det menar du att det inte är vad du gör, argumenterar för din sak?
Eller menar du att när du argumenterar för dina åsikter så är det ok, men när andra gör det så vill de bara "ha rätt"?... man skulle ju nästan kunna kalla det för dubbelmoral
Mycket snack på dig Tyra men väldigt lite fakta... så jag frågar igen... vad har du för fakta som stödjer dina påståenden?
Om A är missnöjd med sin relation med B och har flera alternativ att välja mellan men väljer just otrohet utan att göra A delaktig i sin beslutsprocess. På vilket sätt menar du att B har ett FAKTISKT ansvar för A val?
Den enda som fabulerar här är nog du Tyra för det enda du hittills åstadkommit är en massa känsloragument, allmänt BS och vaga insinuationer så du snabbt sen kan hävda att du minsann inte alls sagt att...bla bla. Och så fort dina vaga och irrationella argument ifrågasätts så går du över till att snacka och att andra minsann bara vill ha rätt
Ditt sätt att argumentera är lika falskt som dina värderingar.
Har jag sagt att jag inte argumenterar? men vem startade argumentationen?
Du surrar åter igen om fakta.... som inte finns. Har inget med moral att göra allra minst om dubbelmoral. Hur ska du ha det? har jag ingen moral eller är den dubbel ?
Vilka påståenden gör jag som inte stöds av fakta? När jag säger att jag tror att man varken kan svar ja eller nej på TS fråga baserar jag detta på att det inte finns vetenskapliga fakta bara antaganden.
Du ser väldigt enögt på TS fråga tycker jag. För att använda ditt exempel med A och B, vi får då anta att dessa varit i en parrelation i 20+ år. Eftersom de hållit ut så pass länge får vi nog anta att både A och B kan hantera sina problem rätt så bra. Som du vet har alla par problem av och till. Ponera att A & B under åren kommit allt längre från varandra, och man börjat tar varandra för givna, man har slutat bekräfta varandra helt enkelt. Då är det lätt att någon av parterna faller till föga och är otrogen med någon som är bekräftande. Det är en del av verkligheten där ute.
Ditt scenario att man väljer att vara otrogen för att man inte är överens om något är rena fantasier. Kanske något som händer tidigt i ett förhållande med omogna personer som inte förstått hur parförhållanden fungerar. I ett förhållande har båda lika stort ansvar men det är inte alla som är mogna för det. Springer man runt med andra är man definitivt inte det.
När jag talar om är relationer är det mellan mogna människor.
Vi kan väl ändå anta att en relation som hållit i över 20 år består av mogna människor.
Vad i stort sett alla som arbetar med parrelationer är överens om är vikten av att fortsätta bekräfta varandra och inte ta varandra för givna.
Vad som är irrationellt och inte kanske du inte är den bästa att avgöra eftersom du är så enögd och bara ser ett scenario framför dig. Du kan inte se att ditt liv och dina erfarenheter inte är facit för andras.
När vi talar om relationer så är det de facto känslor vi talar om. Det är känslorna som bygger, bibehåller och ibland raserar relationer.
När du avfärdar mig med att säga att vad jag skriver är BS så använder du ett känslomässigt argument.
Jag vidhåller att att beskriva människor som svin är provocerande och skapar faktiskt en ohälsosam distans till människor. Att bli illa behandlad av ett svin är inte samma ska som att bli illa behandlad av en människa.
Nu har jag sagt allt jag vill säga till dig. Du får fortsätta argumentera med andra