Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

    Allt för Sverige

    Nandez skrev 2023-11-16 18:41:59 följande:
    Vad tråkigt för dig

    Har umgåtts med trevliga grannar när jag har bott på olika ställen. Men det är nog olika från plats till plats och olika människor
    Jag är född och uppväxt här i Norrbotten förr hade jag massor av vänner. Vi umgicks, men efter att ha varit söderut i 20 år så har folket här uppe ändrats. Alla verka ha massor med sitt eget.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-16 19:20:23 följande:
    Vad tråkigt att det har förändrats så, undrar varför folk har blivit så
    Kan vara så att jag har hunnit bli pensionär och kan göra vad jag vill medans många av mina gamla vänner fortfarande måste jobba 1-2 år....Många av dem säger "Jag orkar inget efter jobbet eller på helgen".....Men tidigare så jobbade vi alla och ändå kunde vi umgås.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-16 21:19:12 följande:
    Trist att det är så, folk verkar tröttare idag
    Ja så är det
  • Jhannis

    Endast Amerikanerna som hyllar Kungen och Drottningen alla Svenskar står tysta och bara titta på.

  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-20 20:21:20 följande:

    I USA så firar dom väldigt mycket


    I Norge firas också Nationaldagen stort i 3 dagar....Sverige slutar med allt firande mer och mer. Svenska flaggan får knappast synas. Inte heller får man bära Blå Gula kläder när man ska på idrotts sammanhang.
  • Jhannis
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-11-20 20:24:18 följande:

    Det är lite konstigt att viknappt firade våra 500 år av självständighet i år. 500 år sen Gustav Vasa slängde ut danskarna och vi har varit ett självständigt land sen dess. Men det har varit väldigt tyst om detta. 


    Håller med dig.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-20 20:28:35 följande:
    Ingen har väl nekat någon att vare sig flagga eller bära blågula kläder
    Står i tidningar och har varit på nyheterna att man inte får bära blågula kläder när när man ska på fotboll och andra större arrangemang....
  • Jhannis
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-11-20 20:38:30 följande:
    Jag firar, vi har ett rejält och stort firande i min stad .
    Har bott tidigare i Östergötland och där firades inte nationaldagen.  Så jag har ingen koll vart det firas . Jag firade när jag var liten och när mina barn var små, men sen har det bra försvunnit
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-20 20:44:13 följande:
    Stod det verkligen det, dom senaste matcherna har dom varit klädda i blågula färger

    Var står det att man inte får flagga
    Har pratats om det massor efter det som hände i om det var Bryssel eller vart det var för 2-3 veckor sen
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-20 20:45:46 följande:

    Inte helt lätt tävling


    Nej inte med så många kunga tavlor 
Svar på tråden Allt för Sverige