Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Allt för Sverige

Nandez skrev 2023-11-13 20:12:48 följande:
    Ja, det är det. Har bott därGlad
    Oj kul att du har bott där.....Blev det skidåkande för din del när du bodde där?
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-13 20:23:00 följande:

Det är nog en och annan som kommer tillbaka hit

Ja jag tror också att många av deltagarna återvänder till sina platser i Sverige.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-13 20:41:56 följande:

Den åkattraktionen hade jag aldrig åkt

Inte jag heller
  • Jhannis

Jag hade velat att han Söderberg hade varit kvar.....För jag känner folk med det efternamnet. Hade varit kul och veta om han hade fått komma till Norrbotten.

• Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-13 20:58:10 följande:

Matt tog det bra

Ja han tog det bra, men jag hade velat ha han kvar
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-13 21:09:50 följande:

Nästa gång verkar dom vara i Stockholm

Ja det verkar som att ingen har släkt i Norrbotten/Norrland
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-13 22:52:58 följande:

Amerikanarna är trevliga och nyfikna på Sverige 

Ja det verkar så....Frågan är om dem skulle vara lika trevliga och nyfikna om dem bosatte sig i Sverige. (Bara en undran)
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-14 22:12:20 följande:
    Svårt att säga men det är nog större skillnader mellan USA och Sverige än man kan tro
    Tror att människorna i USA är mer sällskapliga. I Sverige sitter alla familjer hemma och har inte så mycket som man gör med varann. Ok ungdomarna går på krogen, men svenskarna är nog tråkigare.
  • Jhannis
    Nandez skrev 2023-11-15 22:46:15 följande:
    Möjligt att det är så men tror nog att det finns många sällskapliga familjer här också
    Jag bodde i Östergötland i 20 år och där umgicks inte grannarna. Inte ens när vi flyttade till landet med endast 10  hus längs vägen umgicks någon granne.

Nu har jag bott ett år i Norrbotten, men hör umgås heller ingen så man känner sig ganska ensam.
Svar på tråden Allt för Sverige