Inlägg från: Anonym (,möNK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (,möNK)

Otrohet?

Anonym (Hon) skrev 2023-10-15 11:16:40 följande:
    På vilket sätt? Jag bad ju om skilsmässa så fort jag insåg det?

Alla har vi våra egna definitioner på vad som är otrohet. Min vän skulle inte bry sig om hennes man kysste en annan kvinna, det skulle jag inte acceptera osv. 

Jag anser inte att du har varit emotionellt otrogen då du bad om skilsmässa så fort du insåg det hela. 

Han kommer troligen att hävda att du var det, för då är allt ditt fel och han är skuldfri. Skit i det, han får väl ha sin åsikt, ni ska ju ändå skiljas så gör klart allt bara och sköt det snyggt så kan du se dig i spegeln sen och veta med dig att du har skött allt på ett bra sätt. 

Vill han diskutera din 'otrohet' så tala om att det är tråkigt att han känner så, men att det inte alls handlade om det. Dså fort du kände mer än vänskap för den här mannen så sa du till om skilsmässa. Vägra att diskutera saken vidare helt enkelt och säg bara att ni kan diskutera allt praktiskt kring bohag, bostad, barnen och hur ni ska gära med det, inget annat. 

Vill han prata sakligt om saker och ting i annat så är det ju bra om ni kan det, men vill han bara kasta skuld på dig är det ingen mening, bara ignorera eller säg ifrån att du inte tänker diskutera det. 

Svar på tråden Otrohet?