Inlägg från: Anonym (Allvarligt talat!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allvarligt talat!)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 20:36:06 följande:
    Ja, själva kontot kan tas bort. men aldrig personen bakom kontot. Den kan komma tillbaka en minut sedan. Bara att fixa nytt konto. Draken gör till exempel så enligt honom själv. Sett det flera trådar att han kommer tillbaka och säger att han blivit avstängd så han fixat nytt.
    Okej. I de fall jag tänker på så försvann personen med "särskilt sätt att kommunicera" och allt. Annars stämmer det. Det här är inte mitt första konto. Det första och det andra slängde jag själv. Det andra skapade jag enbart för att kunna skriva till en person som trodde att jag "tystats". Det tredje skulle jag fortfarande bli spärrad från hela sajten med om jag försökte logga in med det, då jag försökte två gånger eftersom det skrevs om mig i den här typen av tråd. Det här kontot blev jag utloggad med och tänkte att det inte var någon mening med att försöka logga in men sedan ville jag svara i en tråd och nu kan de ha ändrat policy eller något, jag vet inte varför jag får vara kvar med detta konto. 
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 20:47:56 följande:
    Där ser man. Man kan dock fortfarande inte blir "bortanmäld", vilket var min poäng.
    Jag förstår vad du menar, men det har ändå effekt. Det behövde gå ganska långt innan jag masade mig iväg och skapade ännu ett konto efter att ha varit spärrad. Så visst kan man anmäla bort någon "misshaglig" genom att uppmärksamma personens regelöverträdelser. I mitt fall gissar jag att överträdelsen var att jag berättade om modereringen i kommentarer, och i de fall konton togs bort höll andra motiveringar till det uppenbarligen måttet. 
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 20:57:50 följande:
    Det är ju bra att det har effekt. Om man bryter mot reglerna så pass att man får sitt konto bortplockat har man inget på sajten att göra. Tror dock inte att det stoppar särskilt många.
    Det kan väl diskuteras. Om man bryter mot reglerna eftersom någon annan bryter mot reglerna och man gärna vill att andra ska veta hur det var, samt inte vill vara på sajten på grund av hur man blivit behandlad så spelar det mindre roll. Men jag tror faktiskt inte att den tråden handlar om är här lika mycket som tidigare. Hans belackare är dock lika sugna på att vattna sitt  till "saklig kritik" förklädda hat som någonsin. Men jag tror att någon av dem fått syn på sig själv eller har skaffat kille eller nåt.
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 21:15:19 följande:
    Om man bryter mot FL:s regler ska de självklart plocka bort en, oavsett vilken regel det gäller. Vi har alla samma regler att förhålla oss till.
    Vad som driver Inte_alltid_samma är att det finns användare som antingen balanserar på gränsen eller överträder gränsen, som i mitt fall, och ändå får vara kvar hur många gånger man än anmäler forumets motsvarighet till förtal och uthängning. Det är inte ens något att diskutera, det är bara så. Men skillnaden mellan Inte_alltid_samma och mig är att han kämpar för rättvisa medan jag har insett att enda sättet för forumet att vända är att fler trevliga användare med andra intressen än draken återvänder, och då rekommenderar jag de som bryr sig om forumet att faktiskt svara trevligt i trådar. Jag har själv gjort det anonymt dessa dagar. Känns alltid lika skönt med normal, frisk kontakt när den/de användare som varit efter mig inte kan hitta mig. Känns också skönt att veta att Inte_alltid_samma lever. Alla som var utsatta är således kvar i någon form. Men jag vill ju härifrån, det är inte min uppgift att skriva här efter vad som hände mig. Fel plats. Flashback finns som sagt och passar bättre. Mindre manipulation och mycket mindre trams. 
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 21:47:46 följande:
    Han tycker sig kämpa för rättvisa. Personligen tycker jag inte alls att det är vad han gör.
    Nej, och därför önskar jag honom att han också kunde släppa den här platsen för gott. Men det är mycket lugnare även för honom, så ni kanske får tillbaka forumet som ni har berättat att det var förr. På ett sätt är det skönt att aldrig ha upplevt det trevliga och välfungerande forum jag hört talas om. Jag hade säkert också saknat det om jag hade varit en av dem som varit med om det. 
    Anonym (Tröttnar) skrev 2023-10-17 22:23:16 följande:
    Vilka "ni" pratar du om? Jag är en enskild medlem med mina egna åsikter i olika frågor. Jag har varit med på forumet sedan i somras, så har inte heller något att jämföra med, så förstår inte varför du drar upp saker som inte rör mig i vår diskussion.
    Okej, intressant att du ändå har tydliga uppfattningar eftersom det blev så lugnt på forumet från och med mitten av juli. Jag var själv inte här så mycket under sommaren efter att jag slängde mitt konto. Det är flera som eftersökt nya medlemmar så de får vara glada över dig då. 🙂

Inte_alltid_samma:

"Mitt liv börjar gudskelov ordna upp sig på flera plan nu. Men under tiden kommer jag att behöva forum att skviva av mig på och ventilera mig på. Att skriva och få respons, oavsett om den är negativ eller positiv, håller min hjärna sysselsatt och "upptagen" med något och det i sig är en trigger för mig att fortsätta på min inslagna väg. Men när jag känner mig redo, kommer jag inte att skriva här mer."

Åh, vad glad jag blir att höra att ditt liv går framåt! Jag var som sagt lite orolig. Förstår precis det där med att skriva och få respons. Det jag menade var att eftersom Flashback finns så kan du ju använda det. Men jag förstår och vet ju att du haft kontakt med andra här på forumet som du kanske vill fortsätta hs kontakt med här.

Önskar dig det bästa och att du blir klar med boken. Det här blir ju lite PM-aktigt men jag vet att du vill vara försiktig med att lämna ut ditt nya nick. 

"Hittar du på saker på Flashback också?"

På Flashback gör jag ungefär som min avsikt var att höra här, diskutera. Inte_alltid_samma och jag har haft några bra diskussioner även på Familjeliv, men det är högt i tak för tjafs och trams här vilket gör att längre diskussioner här ofta håller en låg kvalitet. Det kan det vara på Flashback också i vissa delforum. 

BTW:Om du är Kaffedraken måste du verkligen ha blivit sur på mig för något för du brukar verkligen inte fråga om man hittar på och flytta fokus FRÅN dig själv. Kaffedrakens problem är att han hela tiden flyttar fokus TILL sig själv och att hans belackare har som hobby att påtala detta, vilket syns även i denna tråd. 

Om det känns jobbigt för dig att även jag kan skriva anonymt så att du inte känner igen mig så kanske du förstår varför jag blev noga med att lära mig känna igen Kaffedraken, Inte_alltid_samma och flera andra. 

Att känna igen stammisarna på deras skrivsätt och kommunikationsmetoder gör att jag kan välja vad jag svarar på och inte. Ibland svarar jag för att det ska gå att följa för andra, även om jag misstänker att det är en person bakom som jag inte vill ha att göra med eftersom hon fick mig att må riktigt dåligt här innan jag förstod mer om hur det låg till. 

Riktigt allt kommer jag aldrig att förstå, och det spelar inte så stor roll längre eftersom jag kan använda Flashback istället och det passar mycket bättre, då folk blir avstängda för trams och offtopic där.

Hoppas att det var svar på din fråga. 

TLDR: Nej, jag hittar aldrig på. Det är inte min grej. 

Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 08:28:02 följande:
    Du påstår ju nåt om mig i tråden som inte är sant. 
    Ja, du säger det, men jag har ju frågat några gånger nu vilket påstående det är du menar som inte är sant, och jag kan inte bemöta det påståendet om du inte berättar för mig vilket påstående du menar. 
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 08:35:30 följande:
    Du har inte skrivit SÅ många inlägg i tråden så det borde vara enkelt för dig att identifiera vad jag menar, eller vet du inte ens vad du skriver?
    Det är andra som också har hittat på saker om mig, att jag är pedofil och har utsatt tjejer för övergrepp. De som påstår saker har bevisbördan, var det inte så du sa?
    Du är inte Kaffedraken i alla fall, så mycket kan jag konstatera. Det är ett påstående som jag grundar på ditt skrivsätt. Eftersom du inte är Kaffedraken, som du alltså låtsas vara då och då av gud vet vilka skäl så har jag inget intresse av att förstå vad du menar. Jag har identifierat dig som slöseri med min tid. 
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-18 10:15:20 följande:
    Tack för dina värmande ord Glad. Man blir alltid lika glad över det fåtal snälla kommentarer man får ibland här på FL. Jag har hittills delat ut ex (utkast) av min bok till mellan 40-50 personer och har bara fått positiv respons. Struntar i om det är "PM-aktigt", jag har inget att dölja eftersom jag är ärlig och uppriktig med det mesta. Har avskytt sen yngre år att vara någon som svansar som katten kring het gröt av rädsla för att "stöta sig" med personer. Det har att göra med att jag haft riktiga prakexemplar till kameleonter/ vindflöjlar i min omgivning och deras hyckleri och dubbelhet blev så uppenbart för mig, eftersom man såg hur de bytte åsikt/ uppfattning beroende på vilka de pratade med. Helt meningslöst beteende (om inte tillfället ifråga faktiskt kräver en viss social smidighet) eftersom du aldrig kan vara alla till lags och kommer att trampa på någons ömma tår oavsett hur du försöker vrida och vända dig. Bättre att vara rak och uppriktig från början i de allra flesta sammanhang.
    Jag önskar dig som sagt allt gott. Vi har rakhet, uppriktighet och principfasthet som gemensamma egenskaper. De kan ibland göra att andra uppfattar oss som rigida, och ibland kan det vara med rätta 😉. Det är svårt att få syn på sig själv i varje situation.

Utifrån vad jag vet om dig så tror jag att de du haft runt dig inte alltid varit de minst manipulativa av människor, men liksom jag har gjort så har du lärt dig av vad du mött.

Jag är som sagt så glad över att höra att du är på banan på väg framåt. 
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-18 12:24:08 följande:
    Om man hittar på en sån sak som den personen gjort här, så borde man själv veta vad det är som man har skrivit och ljugit ihop.
    Men kom igen, ingen kan väl tro att du är draken nu? Han är samtidigt som sig själv, en helt vanlig kaffebadboll, i utseendetråden.

EnAnonumious tog sig tid i onödan. 

Nej, jag gör ju inte det.  ENANONUMIUS förklarade det bra, och även om det var synd att du fick näring är jag glad över att jag fick klart för mig att det finns fejkdrakar. 

Oavsett påståendet som du inte vill lyfta fram och få kommenterat så har dagens trådar visat att jag hade rätt i mina teorier hela tiden. Jag var rak om vad jag tänkte. Nu är det bara en bit kvar i det här pusslet. 

Anonym (märkligt) skrev 2023-10-18 16:00:28 följande:

Nej, jag har inte märkt nåt sånt, däremot verkar det vara väldigt vanligt med människor som verkar känna sig oerhört sårade och kränkta när de inte får den respons de önskat sig och:

1) Startar nya trådar om hur taskiga folk är på FL

2) Börjar leka moderatorer i trådar och förklara för andra vad de får eller inte får säga

3) Anmäla andras inlägg godtyckligt baserat på sina egna subjektiva åsikter om vad som får eller inte får sägas. 

Ibland undrar man vad personer som inte tål att andra inte tål kritik, ifrågasättande eller att andra har en annan åsikt än dem öht gör i öppna diskussionstrådar. Vad hade man för förväntningar? Att alla skulle hålla med dem i allt? Att de aldrig skulle bli ifrågasatta eller kritiserade?

1) Aldrig gjort. Slösat mycket tid i många.

2 och 3)Jag vet att jag fick den här kritiken. Jag fick ett tidigt inlägg anmält som "provocerande skrivet och bidrar bara till konflikt" och då började jag anmäla alla inlägg som var provocerande skrivna med denna fras, i min naiva tro om att det skulle bidra till ett trevligare forum. Jag visste inte att moderatorerna = användarna så det är klart att det blev en konflikt!

Allt handlar om hur man blir kritiserad, hur fukt det är och hur mycket man går i fällan. Jag har gått i trollfällan idag med men nu vet jag åtminstone vem det var. 

Kom till Flashback gott folk, där finns tydlig moderering. 

*hur fult det är

Som alla vet tycker jag att det värsta är att man blir helvetiskt trollad av de två professionella kvinnotrollen. All tid ni lägger på KD är i många fall tid ni lägger på ett kvinnligt troll. 

Jag var på väg att få mitt liv påverkat på riktigt och forumet, ja, vad gjorde forumet?

Låt mig säga "ingen aning" trots att jag fick veta för någon timma sedan.

En pusselbit kvar. Men jag får nog aldrig veta. Jag tror de som fattar nu fattat att jag fattat.

Sök hjälp. Ni behöver hjälp och bör inte arbeta med människor öht. 

Anonym (Idioter!) skrev 2023-10-18 21:55:04 följande:

dessa människor söker med ficklampa och förstoringsglas efter något att döma ut TS för eftersom detta får dem att känna sig bättre av någon jävligt psykologiskt intressant anledning...

Jag kan bara citera senaste inlägget, men vill tacka för din text om skvallerkärringen på bygden. Inser att precis som jag haft en tendens att öppna mig för skvallerkärringen på bygden har  jag haft en tendens att öppna mig här, med för jävla creepy konsekvenser, eftersom forumet har inte bara skvallerkärringar utan även minst två fullblodspsykopater som tillbringar otroligt mycket tid här som läsare. 

De söker också av forumet och samlar information om andra användare, vilket jag i och för sig också gjort om dem tillbaka för att lägga pusslet kring hur de arbetade med att psyka mig. Fördelen är att nu när jag kommit till Flashback så kan jag alla knep redan. När jag kom hit var jag helt grön och hade bara läst de trevliga skribenternas svar i trådar. Hade jag läst den här tråden eller liknande trådar så hade jag aldrig registrerat mig. Det hade verkat för sjukt, för rubbat. Jag hade ifrågasatt om det verkligen kunde finnas människor som ägnade många timmar per vecka åt att ge sig på sköra människor. 

Just nu när KD faktiskt inte är här så mycket, alternativt helt har lämnat forumet, så låtsas dessa två var för sig eller om de jobbar gemensamt att vara KD, antagligen för att han är det enda som kan ge en fix av dagligt pålitligt drama för dessa två ärkepsychon.
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-19 07:02:30 följande:
    Jo, de finns, sett det irl. Ibland är det bra om man har utsatts av såna människor, man lär sig känna igen tecknen. 
    Om man tittar lite på din historik bara i denna tråd så är det ett utmärkt exempel på "tecknen".

Tänk er att ni får ett mail av en användare som pekar ut en annan användare som en psykopat som hon kommer att behöva polisskydd för om du fortfarande har kontakt med. När du inte gör som hon säger skriver hon överallt på forumet att det blivit polissak mot dig. När du lämnar forumet gör hon trådar om dig och om den andra användaren för att locka in er. Du berättar för forumet, men forumet verkar betrakta dig som paria. Är det ett forum du vill vara på? Grattis, du är på det forumet just nu. 

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?