Inlägg från: Anonym (Old) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Old)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (V) skrev 2023-10-13 22:42:45 följande:
    Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

Nja jag håller inte med riktigt. Att många bara vill trycka ner andra som du uttrycker det är inget jag upplever. Tvärtom är många hjälpsamma och ett fåtal elaka, eller nedlåtande. Vad du nu upplever som största problemet.

Något som stör mig är att allvarligt menade trådstarter med ofta problematiska frågeställningar anklagas för att vara trolltrådar. Det gör mig arg - bara för att någon haft ett liknande problem betyder det inte att andra inte kan ha det.

Forumet var som jag uppfattar det vänligare för 15-20 år sedan, jag var också mer aktiv då. Loggar in fortfarande men startar nästan aldrig trådar själv.
  • Anonym (Old)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-17 08:14:57 följande:
    Skulle du kunna länka till någon eller några allvarligt menade trådstarter med problematisk frågeställning där TS inte ändrar sin historia för varje inlägg och är kvar i tråden från de senaste 6 månaderna, och ändå blir kallad för troll i tråden?

Vissa teman anklagas ofta för trolltrådar, ett sådant exempel är problem med svärfamiljen, ofta då att TS har problem med svärmor eller med en svägerska kombinerat med att maken inte säger ifrån. Familjer är olika och jag tror det är vanligt att familjetraditioner och /eller värderingar krockar och att konflikter uppstår över tid. 

Ett annat exempel på tema är ?Min man har blivit aggressiv sen vi fick barn /gifte oss /flyttade ihop - vad ska jag göra?? Direkt haglar de elaka kommentarerna Fick du inte svar i din förra tråd, mata inte trollet, så dum kan ju ingen vara, uppenbar trolltråd, jalla jalla. Tyvärr inte heller någon ovanlig situation och ingen vet vem TS är, ignorera tråden är bättre om man inte är intresserad.

Sen har vi trådarna om åldersskillnad i relationer. Knappast Kaffedraken som startat alla, men de nedlåtande kommentarerna haglar så fort en sådan tråd skapas. Ämnet intresserar mig då jag själv levde i en sådan relation i ett antal år, men den seriösa diskussionen förstörs ofta av dumma och nedlåtande kommentarer.

Länkar nedan till en tråd om ett helt annat tema där det kom tråkiga kommentarer och anklagelser om troll direkt. Inläggen har anmälts och tagits bort.

Tråkiga och nedlåtande kommentarer kombinerat med att forumet modereras långsamt (inlägg tas bort om man anmäler men det tar tid) har gjort att jag är mindre och mindre aktiv. 

https://www.familjeliv.se/forum/thread/82524126-gravid-men-han-ar-upptagen 

Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?