Inlägg från: Anonym (Oja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oja)

Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Anonym (V) skrev 2023-10-13 22:42:45 följande:
    Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?

Har startat ganska många trådar senaste månaderna. Spelar ingen roll vad det handlar om. Ett fåtal märker man vill hjälpa och svarar seriöst, resten vill bara tycka tvärtemot och trycka ner. Nej det handlar inte om att folk ska hålla med, men det är helt uppenbart att denna typ av människa aldrig skulle hålla med oavsett  

vad är det för stackare som hänger här kan man undra? 

mår folk bättre av att trycka ner andra och få en att vilja känna sig helt dum i huvudet? Är det agendan varför man är med här? 

skriver också mkt på Flashback som är kända för sina incels...t.o.m. en sån är trevligare än dessa elaka typer på familjeliv. 

det kanske är samma personer som loggar in på olika nick och svarar, så att det bildats en grupp där alla trycker ner TS tillsammans. 

Patetiskt är det vad det är. man kanske borde sluta skriva här helt enkelt för jag blir otroligt påverkad tyvärr fast jag är anonym. 

Familjeliv är ett forum bestående av 90% bittra översittare med mindervärdeskomplex som passar på att våldföra sig på andra under anonym flagg. Dessa går runt bland oss i vardagen. Kanske är det din kollega. Hoppas dessa inte arbetar med människor :-P Detta är osäkra människor med ett stort behov av att passa in med obefintlig förmåga att förstå att alla inte är likadana, antisociala drag där de har svårt att tänka sig in i andra människor situationer. 
  • Anonym (Oja)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 10:12:41 följande:
    Tvärtom. Jag vet att jag skriver för ofta här. Men jag tänker på vad jag säger till kvinnor irl, och hur jag behandlar kvinnor irl.
    Nätet räknas i allra högsta grad. Barn som utsätts för nätmobbning får ökad självmordsrisk. Du bär ett ansvar för ditt eget beteende. Dina giftiga kommentarer sårar människor som redan ligger ned. Dessutom kan även så kallade pungbärare och alla hundratals kön och ickekön däremellan må dåligt också. 
  • Anonym (Oja)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 10:23:16 följande:
    Det är ett par personer som har upprepningstvång. Den ena har uppgivit att hon arbetar med människor. Skriver på nätterna oftast. Om tråden är från 02.00 och om ett ex är det hon. (Nu kommer hon nog komma in med några konton här strax och göra polissak av sin egen trådhistorik). 
    förlåt jag hängde inte med där? Jag menar alltså de som trycker ned andra härinne. Det finns några stycken. dessa har skrämt iväg alla vettiga människor från forumet och skapar ett klimat fyllt av rädsla och lågt i tak. Jag skulle aldrig ta upp någonting här för att få råd, de gånger jag har gjort det har det varit dessa tre elaka kvinnor som alltid ska proklamer hur duktiga de är och hur misslyckade alla andra är som inte bor som dem, delar exakt deras värderingar, har levt sina liv på ett annat sätt än dem, saknar kunskap inom någonting etc. Dessa människor anser sig fulländade, som Buddha som gick i Nirvana ungefär. Så vad får man egentligen diskutera på forumet? 
  • Anonym (Oja)

Social kompetens är en typ av intelligens. den saknas helt hos en stor del av de som figurerar på familjeliv fortfarande. 

• Anonym (Oja)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 10:44:19 följande:

Det som hände dig med barnskorna: Fy fan vad lågt. Beklagar verkligen. 

Övriga:

Det var en som länkade till en äldre tråd häromdagen och då förstod jag vad ni menade, alltså ni som var här innan forumet blev den svartkonstmagiska ståuppföreställning det är idag. Är det extra tossigt finns det uppenbarligen dårar som länkar till extra "roliga" blot någonstans så att folk kan komma och se samma användare falla för stupstocken vecka efter vecka.

Är det fjärde tråden om ämnet på en månad? Tröttnar ni inte. 

Förlåt men hänger verkligen inte med på vad du menar - har uppenbarligen missat nånting. Oavsett vad så kvarstår faktum att detta är ett forum man inte bör rådfråga folk om känsliga saker/öppna sig känslomässigt osv. Det är inte rätt forum. Torra, praktiska saker kan man diskutera möjligtvis. Vilket ägglossningstest som fjngerar bäst, vilken nyans av vitt som känns OK ur grannarnas synpunkt att måla om villan i, vilket datum folk ställer in sitt autogiro på, vilken overall barnet ska ha osv. Vid Djupare saker uppstår en slags härdsmälta hos många och en social kannibalism uppstår snabbt. att sparka på de som redan ligger får många upphetsade. 
  • Anonym (Oja)
    Anonym (Lo) skrev 2023-10-16 10:55:43 följande:
    Det gör inte jag. Jag kränker gärna vissa människor, jag skiter väl i vad de tycker.
    Ja, det finns många med denna typ av störning härinne. 
  • Anonym (Oja)
    Anonym (Inte_alltid_samma) skrev 2023-10-16 10:54:34 följande:
    De är inte  bara tre. Det rör sig om mellan 20-30 som kör samma stil. Men med tanke på att det numer bara är en handfull aktiva skribenter kvar på forumet så har du rätt i att dessa skrämt iväg alla vettiga. De som är kvar får balansera som på nålar för att inte riskera att kränka eller uppröra detta lilla "gäng".
    Exakt! Kanske man ska starta ett eget forum där det finns vettiga människor med lite ödmjukhet och högt i tak och där man kan moderera lite bättre.
  • Anonym (Oja)
    Anonym (V) skrev 2023-10-16 11:10:11 följande:
    Det är EXAKT sånt här jag menar. Man startar en tråd om nånting specifikt, får svar av några om det man undrar över men sen hänger folk upp sig på andra saker som inte hör dit Och dom elaka mänskorna vänder in och ut på allt för att få en att känna sig värdelös som människa. 
    Precis såhär är det. 
  • Anonym (Oja)
    Anonym (Allvarligt talat!) skrev 2023-10-16 11:20:22 följande:

Fjärde tråden på en månad om samma sak. Samma skribenter. Det är svårt att få syn på sig själv?

Då syn på sig själv vad menas? Skriv så normala människor fattar om du ska säga nåt. Om detta är fjärde tråden under oktober månad som knappt är slut är det ju uppenbarligen fortfarande ett problem. Flera människor upplever detta som ett stort problem. 
Svar på tråden Fler som upplever att väldigt många bara vill trycka ner andra här?