Inlägg från: Anonym (Proppen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Proppen)

Peppa mig (41+0)

Hej,
    jag är på Bf+9 idag. Förstår dig helt och hållet. Sååå less på detta nu  

det viktiga känns som det är att boka in så mkt som möjligt så man ?glömmer bort tiden?. 

men det är verkligen sååå irriterande att varje morgon vakna upp och vara besviken på att inget händer. 

fött två barn tidigare. Första på bf+8 (så det har jag ju passerat nu) och den andra på bf+11. 

denna gång har jag haft mjuk framåtlutad tapp och öppen ett par cm sedan två veckor. sedan i onsdags är jag öppen 4cm. Men känner i princip ingenting, bara lite molvärk morgon och kväll. 

please. Let it happen tonight. 

• Anonym (Proppen)

Hej!
    så spännande CharlotteT! varför blev du igångsatt? Ösnkade du och fick igenom det? Jag får tidigast bli det på 41+5 enl bm?

då har du nog bebis i famnen mkt snart! <3

jag har vaknat här mitt i natten med
    en väldig molvärk, lite likt mensvärk. Fattar inte vad det är. är det starten på något?? Vore ju fab isf! 

men det går liksom inte att klocka. Är rätt så konstant. Diffust upp o ner. Tagit 2x5mg alvedon. smärtan försvinner inte av det.
    Blev hungrig så har ätit lite fil o musli. Antar att det bara är till att försöka sova. Svårt!
    stort lycka till nu CharlotteT!!! Meddela hur det går 💫

• Anonym (Proppen)

Här i sthlm är det igångsättn på 41+5 om man är omföderskaoch inte har några riskindikationer. 

så jag sattes igång igår. Det var tal om att ta hinnorna, men då tappen inte var helt förkortad så blev det istället hormontabletter (Angusta tror jag). första igår kl18. En varannan timme tills jag tagit sex st. Därefter blrjade jag känna regelbundna värkar, och bad då om att skippa ta fler - jag hoppades min kropp skulle fixa det vidare värkarbetet öndå - ich yes. Det stämde! Så ingen värkstimulerande dropp, ingen hinntagning. Endast hormontabletterna 👍
    inbillar mig att det gav mig ett något lugnare och mer naturligt förlopp. 

första regelbundna värkarna imorse kl 7:30. Hon var ute kl 12:20. bf+14. Smärtsamt. Men med andning och trygghet från barnmorskor går det bra! Födde i badkar vilket jag varmt rekommenderar! (St göran i sthlm)

• Anonym (Proppen)

Testade också ricinolja Tidigare. Funkade INTE för mig. Blev bara jättedålig i magen och illamående en hel natt.

förstår inte varför jag var så rädd för igångsättning!! Funkade verkligen bra! Kände ingen skillnad mot hur mina andra två (spontana) starter på förlossningen var

Svar på tråden Peppa mig (41+0)