Många bra svar i tråden. Förmodligen blir det väl till att investera i ett hus i det läget och en del resande. Nu är egentligen planen att jag kanske om 30 år har denna inkomst, då jag ska testa lyckan i Polen o bli hyresvärd där.
Jag tänker börja smått med två lägenheter bara, där kontantinsatsen kommer vara över 50 % om några år, främst genom en stor gåva från min far.
Under tiden det tickar på så vill jag starta mitt eget företag o jobba halvtid. Planen efter det är att spara till en lägenhet o köpa en till o en till.
Inga stora lägenheter, vi snackar 35-45 kvm i centrala delarna av Olsztyn, Polen.
Renovering och sparande var en bra sak att fokusera på. Man ska alltid ta det säkra först, men visst med en lön sen på 100 000 kanske i månaden om Gud är snäll mot mig så blir det ju helt klart mera nöjen också.
Mycket av fastighetsuppgifterna kan man ju outsourca också och anlita ett företag som sköter betalningarna åt en, samt ringer reperationsgubbar osv. förmodar jag allafall...
När det gäller lyckan kontra pengar så tror jag man blir lycklig av att ha tid över, få umgås mer med familj, uppleva det man vill uppleva, ägna tid åt hobbys osv.
Då jag har tur och vet vad jag vill syssla med som arbete så har jag ju det grundbehovet täckt lite också. Utöver det blir det nog mer kreativa hobbys också för det mesta.
Det finns mycket man kan göra som pengar köper, t.ex. tid och upplevelser.