Inlägg från: Anonym (DTJ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DTJ)

    när man får matchningar med tjejer

    Anonym (Igen!) skrev 2023-10-14 16:38:05 följande:
    Men många gör så för att kolla av vad som står man behöver inte vara jätteintresserad utan andra kan sen vara intressantare men även om dom är intresserade och inte vill skriva är det ju fortfarande bara du som förlorar på det, ingen hör av sig och du vill inte heller skriva. Om det är så som du beskriver det sen. skriver ju då killar till dom och på så sätt får då alla utom du napp.
    Frågan är ju vad du kan göra för att få chans till ändring och det är ju att antingen själv skriva fast du inte vill men då kanske du också missar någon eller ändra din profil så att fler kvinnor blir intresserade och att dom då som vågar och vill skriver till dig. vad har du för val annars? vad har du själv för förslag? 
    beklaga dig här tar ju dig ingenstans. 
    jag tror att tjejer måste träffa en kille innan hon vet om hon är intresserad, men om man matchat så är det i alla fall en indikation på att hon gillade bilderna, eller har jag missat nåt?
  • Anonym (DTJ)
    Anonym (Igen!) skrev 2023-10-14 16:38:05 följande:
    Men många gör så för att kolla av vad som står man behöver inte vara jätteintresserad utan andra kan sen vara intressantare men även om dom är intresserade och inte vill skriva är det ju fortfarande bara du som förlorar på det, ingen hör av sig och du vill inte heller skriva. Om det är så som du beskriver det sen. skriver ju då killar till dom och på så sätt får då alla utom du napp.
    Frågan är ju vad du kan göra för att få chans till ändring och det är ju att antingen själv skriva fast du inte vill men då kanske du också missar någon eller ändra din profil så att fler kvinnor blir intresserade och att dom då som vågar och vill skriver till dig. vad har du för val annars? vad har du själv för förslag? 
    beklaga dig här tar ju dig ingenstans. 
    jag är feg och är rädd att bli dissad så bättre att tjejer skriver först tycker jag, nej men det är skönt att gnälla ibland
  • Anonym (DTJ)
    felicityporter skrev 2023-10-14 21:31:29 följande:

    Föratår att det känns skönt att gnälla ibland, men du MÅSTE ändra ditt beteende om du öht vill ha sex eller någon partner i ditt liv. Som kille MÅSTE du ligga på och skriva till ALLA du finner det minsta intressanta! 
    Annars har du exakt 0 chanser. Hårt, men så ser verkligheten ut! Jag hade aldrig ens ägnat min nuvarande kille ett ord eller ens en tanke om han inte skrev till mig och dessutom insisterade att skriva trots att jag dissade honom i månader innan!


    jag skulle aldrig jaga efter en tjej som visar att hon inte är intresserad, jag frågar en gång, sen skiter jag i det
  • Anonym (DTJ)
    Anonym (Igen!) skrev 2023-10-15 09:23:26 följande:
    Jo men du skriver ju inte ens en gång och då händer ju inget om du inte skriver alls. Att bara sitta och hoppas på att kvinnor ska skriva till dig när det inte händer 
    blir ju då bara meningslöst.
    Självklart ska du inte jaga en kvinna som inte är intresserad, skriver du och hon inte skriver tillbaka ska du ju naturligtvis inte fortsätta, det är ju en annan sak.
    Men om ingen skriver till dig har du ju bara att välja på att inte få kontakt om du inte skriver eller göra ändringar. Det är ju upp till dig, ingen annan än du drabbas ju, bara du själv.
    många säger att tjejer skriver om de är intresserade, och många tjejer säger att de inte vågar, de är för blyga, många vill att killen ska skriva först, jag har läst att de flesta förhållanden som håller är när tjejen tar första steget, så det är bättre att tjejer gör det, plus att tjejer är bättre på att veta vilka man bör vara ihop med, killar är sämre på sånt, killar överskattar sin attraktionskraft 
  • Anonym (DTJ)
    Valuta2019 skrev 2023-10-15 09:40:36 följande:

    Återigen så har vi en tråd som handlar om kvinnor emot män. När ska ni fatta att bara för man är av samma kön så betyder inte att likadan i allt annat. Jag är en män och jag har fått matchningar och kvinnor har skrivit till mig. så det trådskaparen skriver är inte sant  


    jag har också fått matchningar och tjejer skrev först
  • Anonym (DTJ)
    Anonym (Igen!) skrev 2023-10-15 09:45:56 följande:
    Men nu måst du ta in, en del kvinnor skriver först och då till dom är intresserade av, skriver dom inte till dig är dom alltså inte intresserade av dig.
    En kvinnor vill eller vågar inte skriva och då kommer dom ju inte heller skriva till dig, du har en chans att dom kanske svarar tillbaka om du skriver men det vet man ju inte. Men det är ju ändå din chans eller hur!
    Kvinnor skriver ju inte till dig, ska du bara sitta och hoppas i flera år till eller vad?
    Ja det är ju upp till dig då men då får du nog räkna med att det kanske aldrig blir något, skriver du finns det ju ändå en chans att dom skriver tillbaka men det är ju upp till dig. Ingen annan än du själv förlorar ju på det. 
    Men igen då mitt råd ändra din profil så att den blir intressantare men givetvis bara sanning ska stå.

    Ditt sista stycke är bara dumt, det finns ingen statisk på vem som tagit första steget och hur förhållanden håller, inte heller att kvinnor är bättre vem man ska vara i hop med, mannen är väl med och bestämmer om vem han ska vara i hop med, nedvärdera inte mannen till en löjlig person som inte kan ta egna beslut, det kan de flesta män göra. 
    De flesta män klara utmärkt att på egen hand kunna bli tillsammans med en kvinna. Det har alla män jag känner kunnat göra så det borde gå för dig också!
    jag är också feg, så jag tycker det är bättre att tjejer skriver först, det funkar ju för tjejer att fega

    dumt vet jag inte, men man ser att det är så
  • Anonym (DTJ)
    Anonym (Draken?) skrev 2023-10-15 09:47:42 följande:

    Jag är kvinna och när jag hade tinder skrev jag absolut först ibland. men inte på alla män.

    man kan bara svepa ja eller nej. Inte kanske, eventuellt, möjligen. vissa män som är i den kategorin kunde hamna både som ja och nej. de kunde exempelvis vara en helt ointressant och ointetsägande profil men roliga bilder som visade upp personlighet och intressen, eller tvärsom. En bra biografi men inga bilder. 


    de män som jag matchade med som var riktiga ja skrev jag till först för att visa intresse och starta dialog. De män som fick ett ja men som är i eventuell-kategorin skrev jag aldrig först till. där blev det upp till mannen att ändra på mitt eventuellt till ett ja eller nej. Ingen kontakt från mannen: nej. En man som bara direkt frågar efter att ses på mys: nej. En man som började med att berätta en rolig historia eller liknande: ja. Så om ingen kvinna skriver först till dig är du på deras eventuell-lista. så vill du att dessa kvinnor ska ge dig en chans, skriv till dom och bevisa att du hör hemma på ja-sidan.


    nej, jag vill känna att jag är JA för henne, inte eventuellt, risken är stor om jag skriver till en tjej att jag får nej, det är roligare att vara JA och få JA
  • Anonym (DTJ)
    Anonym (Igen!) skrev 2023-10-15 10:15:44 följande:
    Nej man ser verkligen inte att det är så. Hur menar du att man ser att förhållanden håller bättre när kvinnan tagit initiativ?
    Finns ingen statiskt på det så hur menar du? 
    Vem vet ens vem som tagit initiativ av par runt en. Jag kanske vet några av mina närmaste vänner men har ingen aning om kollegor, mina barns kompisars föräldrar mfl. Det är väl inget man frågar när man lär känna nya människor, så hur menar du att man ser det?

    Men visst fortsätt då att vara feg som du själv säger  när du inte vill skriva men då kan du ju heller inte sitta och klaga på att ingen skriver till dig.
    Ska du bara sitta och hoppas på att någon skriver eller hur hade du tänkt dig?
    Det är ju fortfarande bara du själv och ingen annan som förlorar på det.
    Välj själv!
    jag har läst olika artiklar om det, tjejer säger det själva, sett det här också, det är bättre när tjejen väljer sin JA-kille

    klart jag kan klaga på att fler tjejer inte skriver, varför skulle jag inte kunna göra det?
  • Anonym (DTJ)
    Anonym (Draken?) skrev 2023-10-15 10:26:03 följande:
    okej, så du vill att kvinnor ska sluta svepa ja då för att du inte vill ta chansen? Betyder alla dina ja på kvinnor samma? Eller finns det inte vissa kvinnor du blir mer intresserad av?
    nej det känns bra att få den bekräftelsen när tjejer sveper JA, vissa tjejer är jag mer nyfiken på, synd att inte fler av dom skriver
  • Anonym (DTJ)
    Anonym (Halo) skrev 2023-10-15 10:27:18 följande:
    Gnälla verkar vara det enda du är bra på. 

    Vad är din uppfattning om vad kvinnor tycker om gnälliga män? 
    jag har många andra saker jag är bra på, jag har hört att tjejer tycker att gnälliga killar är avtändande och borde ta av sig offerkoftan, incels är många också
Svar på tråden när man får matchningar med tjejer