Inlägg från: Bambibambi |Visa alla inlägg
  • Bambibambi

ÄL blödning, ingen mens, minus

Ja som rubriken lyder...
    Som jag har förstått det kan man inte ha ÄL blödning utan ÄL eftersom blödningen uppstår när ägget släpper??
    Det är prick 14 dagar sedan blödningen, ingen mens och negativt test.
    Har googlat hur mycket som helst och förstått det som att det går 14 dagar, MAX 16 dagar efter ÄL innan man får mens???
    Har fortfarande förhöjd temp.
    Erfarenheter?
    Tankar?

• Svar på tråden ÄL blödning, ingen mens, minus
  • Bambibambi

Ja jag tempar, när jag googlade kom jag fram till den fakta att man alltid får mens två veckor efter äl. Det är liksom äl som bestämmer när man ska ha mens.
    Så jag förstår verkligen inte? Det finns väl en minimal chans att det är pga låg hirmonnivå, men kan det skiljas mellan graviditeter?
    Med första plussade jag på bim, med andra 6 dagar innan bim??
    Blir inte klok iaf...

• Bambibambi

Dagen närmar sig sitt slut och har fortfarande ingen mens. Har haft mensvärk men har fortfarande förhöjd temp.
    Någon mer som kan tänka sig svara?

• Bambibambi
    Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2023-10-13 18:32:08 följande:
    Hur långt brukar du ha mellan ÄL och mens då?
    14 dagar
  • Bambibambi
    Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2023-10-13 19:21:49 följande:
    Hm ok. Ägglossningen kanske var lite sen? Hur liten är din yngsta? Min kropp hade lite frispel ganska lång tid efter graviditet och amning. Blev gravid med tredje så att dom har precis två år emellan sig och cykeln var då inte igång på något regelbundet sätt alls.
    (Svarade men det försvann?)
    1 år 3 mån, har haft regelbunden mens i ca 6 mån.
    Efter första vet jag att mensen uteblev en hel månad, men hade förmodligen ingen äl öht då, men nu är jag så gott som 100 på att det var äl, med blödning, temphöjning osv. Men tvivlar ändå på att jag är gravid?
    Aja vetefan, nåt skumt äre ju iaf😅😅
  • Bambibambi

Förresten, när vi ändå är inne på ämnet, hur är det att ha tre barn? Har man tid för alla osv?🙈
    Handen på hjärtat, klarar man 3 barn med allt vad det innebär? (Missförstå mig rätt,  Självklart löser sig allt och Självklart klarar man det, men hoppas du fattar)

• Bambibambi
    Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2023-10-15 08:25:05 följande:
    Bambibambi skrev 2023-10-13 21:51:47 följande:

Förresten, när vi ändå är inne på ämnet, hur är det att ha tre barn? Har man tid för alla osv?🙈
    Handen på hjärtat, klarar man 3 barn med allt vad det innebär? (Missförstå mig rätt,  Självklart löser sig allt och Självklart klarar man det, men hoppas du fattar)

Kanske tar lite längre tid innan cykeln stabiliserar sig? Men hoppas du är gravid :)

Jag tycker det är toppen med tre barn, de äldsta var två och fem när yngsta föddes. Klart att det var rörigt ibland med tre så små barn, men dom var väldigt engagerade i bebisen och jag tycker allt flöt på i det stora hela.

Vad härligt :)
    Idag på dag 32 kom mensen, vaknade 5 av att det kändes blött och det var ljus rött med massa äl flytningar typ? Ursäkta infon.
    Har noll mensvärk men det strålar i låren. Nu är det ju ganska uppenbart att jag inte är gravid så skippade att ta ett test i morse. Men det är fortfarande bara ljusrött och inte mycket alls, så ska se hur det utvecklar sig.
    Men det var nog bara en udda cykel denna gång😄
  • Bambibambi

Blödningen är ljus röd, och väldigt sparsam. Den har inte blivit mer riklig under dagen, tvärtom faktiskt.
    Har endast bytt binda av hygieniska skäl, men skulle lungt kunnat klarat mig med samma under hela dagen.
    Har fortfarande förhöjd temp, ingen mensvärk och ådrigt bröst.
    Blir inte klok på kroppen. 

• Bambibambi
    Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2023-10-15 15:35:56 följande:
    Vad skumt! Avvakta ett par dagar?
    Ja, ska se hur blödningen fortsätter. Men något skumt är det verkligen.
    Kul förresten att du svarar. Man känner sig lite dum när man bollar tankar med sig själv😅
  • Bambibambi

Gud, precis efter jag skrev fick jag en sån otrolig värk, som en korsett kring rygg och mage från mitten av ryggen/magen ner till svanken/tjejmagen. Höll i sig typ 30-40 sek och sen var det över. Kändes precis som förlossningsvärk typ, fick så ont att jag mådde illa. (Självklart var det inte en förlossningsvärk😂). Men det blev typ som någon sammandragning, för jag satte mig på toaletten och det började droppa blod?😅
    Har aldrig varit med om detta förut.

• Bambibambi
    Anonym (Trebarnsmamman) skrev 2023-10-18 18:27:26 följande:
    Hm, märkligt! Hoppas det blivit en vanlig mens nu? Och att det bara var ett tillfälligt spel :) men jag vet hur orolig man blir när kroppen strular!
    Ja, någon vanlig mens var det inte iaf, blödde otroligt sparsamt i 3 dagar, sen hade jag endast bruna flytningar i 4 dagar, mest efter toabesök. Klarade mig utan något skydd öht.
    Har fortfarande ådriga ömma bröst, molvärk och mår så otroligt illa i vågor. Uppenbarligen någon hormonrubbning för mitt humör har varit som en bergochdalbana.... känns som att jag har ÄL nu? Vilket borde vara lite mer än en vecka kvar?
    Fattar fortfarande ingenting, men har köpt äl tester för att backa och få reda på om det är äl eller inte😂 blir fan inte klok på kroppen.
  • Bambibambi

Juste, har huvudvärk också, som ej går över med Alvedon. Började för några dagar sedan, migrän liknande. Innan förra grav så hade jag migrän mellan varje ÄL och mens  V A R J E  månad. Så det kanske skulle kunna vara ÄL nu iaf?

Svar på tråden ÄL blödning, ingen mens, minus