Inlägg från: Anonym (Trebarnsmamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trebarnsmamman)

ÄL blödning, ingen mens, minus

Bambibambi skrev 2023-10-13 18:08:00 följande:

Dagen närmar sig sitt slut och har fortfarande ingen mens. Har haft mensvärk men har fortfarande förhöjd temp.
    Någon mer som kan tänka sig svara?

Hur långt brukar du ha mellan ÄL och mens då?
    Bambibambi skrev 2023-10-13 18:51:20 följande:
    14 dagar
    Hm ok. Ägglossningen kanske var lite sen? Hur liten är din yngsta? Min kropp hade lite frispel ganska lång tid efter graviditet och amning. Blev gravid med tredje så att dom har precis två år emellan sig och cykeln var då inte igång på något regelbundet sätt alls.
    Bambibambi skrev 2023-10-13 21:48:45 följande:
    (Svarade men det försvann?)
    1 år 3 mån, har haft regelbunden mens i ca 6 mån.
    Efter första vet jag att mensen uteblev en hel månad, men hade förmodligen ingen äl öht då, men nu är jag så gott som 100 på att det var äl, med blödning, temphöjning osv. Men tvivlar ändå på att jag är gravid?
    Aja vetefan, nåt skumt äre ju iaf😅😅
    Bambibambi skrev 2023-10-13 21:51:47 följande:

Förresten, när vi ändå är inne på ämnet, hur är det att ha tre barn? Har man tid för alla osv?🙈
    Handen på hjärtat, klarar man 3 barn med allt vad det innebär? (Missförstå mig rätt,  Självklart löser sig allt och Självklart klarar man det, men hoppas du fattar)

Kanske tar lite längre tid innan cykeln stabiliserar sig? Men hoppas du är gravid :)

Jag tycker det är toppen med tre barn, de äldsta var två och fem när yngsta föddes. Klart att det var rörigt ibland med tre så små barn, men dom var väldigt engagerade i bebisen och jag tycker allt flöt på i det stora hela.

Bambibambi skrev 2023-10-15 15:30:47 följande:

Blödningen är ljus röd, och väldigt sparsam. Den har inte blivit mer riklig under dagen, tvärtom faktiskt.
    Har endast bytt binda av hygieniska skäl, men skulle lungt kunnat klarat mig med samma under hela dagen.
    Har fortfarande förhöjd temp, ingen mensvärk och ådrigt bröst.
    Blir inte klok på kroppen. 

Vad skumt! Avvakta ett par dagar?
    Bambibambi skrev 2023-10-15 17:00:40 följande:

Gud, precis efter jag skrev fick jag en sån otrolig värk, som en korsett kring rygg och mage från mitten av ryggen/magen ner till svanken/tjejmagen. Höll i sig typ 30-40 sek och sen var det över. Kändes precis som förlossningsvärk typ, fick så ont att jag mådde illa. (Självklart var det inte en förlossningsvärk😂). Men det blev typ som någon sammandragning, för jag satte mig på toaletten och det började droppa blod?😅
    Har aldrig varit med om detta förut.

Hm, märkligt! Hoppas det blivit en vanlig mens nu? Och att det bara var ett tillfälligt spel :) men jag vet hur orolig man blir när kroppen strular!
Svar på tråden ÄL blödning, ingen mens, minus