• HeiHei

Google är rena djungeln.

Hej på er alla.
    Jag har sökt ikväll pga ändrade förhållanden som jag inte fick ta del av direkt.
    Min son blev just hämtad av sin farmor, de var av Farmor eller Soc med polis.
    Soc är inte på min plussida just nu.
    Dom har fått domen från kammarrätten och jag har inte fått den än, men dom ville gå vidare. När jag meddelade att jag ville läsa domen först så var jag tydligen inte samarbetsvillig. Så nu kollar jag upp med er eller så får jag ta kontakt med Försäkringskassan imorgon.
    Förlorar jag nu barnbidraget?
    Bostadsbidraget är redan pausat och jämkats då jag fått för mycket, först efter nyår startar de om igen men de lär jag väl förlora också?

Tack.

• Svar på tråden Google är rena djungeln.
  • HeiHei
    Anonym (Eh) skrev 2023-10-11 19:13:06 följande:

Kan också flika in att husmanskost så klart är riktigt bra, då menar jag mat lagad från grunden. Det blir ofta billigt men ffa hälsosamt. Grönsaker är så klart dyrt men man måste inte vräka i sig och så får man se vad som är billigast per kilo. Frysta grönsaker har samma näringsvärde så det duger också. Men vetekaka....? I värsta fall, baka eget bröd, men det finns definitivt billigare bröd om man absolut vill ha.

Jag undrar om du vet hur man lever billigt rent matmässigt, det har jag behövt göra det senaste året (och under många år när jag var yngre).

Nudlar... Äter ändå inte frukost eller lunch
  • Anonym

Är det bara jag som undrar varför inte ts saknar sitt barn?

• HeiHei
    Anonym skrev 2023-10-11 19:17:31 följande:

Är det bara jag som undrar varför inte ts saknar sitt barn?

JAG GÖR DET,!!!!

Vad är du för en Felcher egentligen???
  • Anonym (Eh)
    HeiHei skrev 2023-10-11 19:14:19 följande:
    Bil EN
    Eeeeeh du skulle ju sälja en och köpa en ny skrev du nyss? Det är plural då.
  • Anonym (Eh)
    HeiHei skrev 2023-10-11 19:15:17 följande:
    Nudlar är jättedyrt! Du behöver hjälp med handlingen skulle jag säga.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Eh) skrev 2023-10-11 19:33:01 följande:
    Och du kan inte överleva på bara nudlar som enda måltid flera veckor i sträck, kanske månader. Du kommer bli sjuk till slut.
  • HeiHei
    Anonym (Eh) skrev 2023-10-11 19:33:01 följande:
    Men ok, ok, Får väl ta spöt och dra upp några tjog abborrar då.. geezz
  • Anonym (Sjukpensionär)
    HeiHei skrev 2023-10-11 19:15:17 följande:
    Nudlar är dyrt. Köp pasta. 

Vad har du för inkomster och utgifter egentligen? Om 70% går till hyran, vad går då restenade 30% på? Min egna hyra är ungefär 75% av min inkomst och visst, resten gär till el, bredband och mat enbart vilket kanske inte är så kul, men du kan i alla fall få ett job vad det lider, det kan inte jag. 
  • HeiHei
    Anonym (Sjukpensionär) skrev 2023-10-11 20:59:46 följande:
    Nudlar är dyrt. Köp pasta. 

Vad har du för inkomster och utgifter egentligen? Om 70% går till hyran, vad går då restenade 30% på? Min egna hyra är ungefär 75% av min inkomst och visst, resten gär till el, bredband och mat enbart vilket kanske inte är så kul, men du kan i alla fall få ett job vad det lider, det kan inte jag. 
    Verkar svårt om jobb, har en gräns minimum på 6 jobb varje månad, men har varit ut och runt bland olika företag inte bara såsat bakom datorn, så sen 2 månader tillbaka har jag sökt en kanske 8- 10 jobb i månaden, och ingenting... Än!
  • Anonym (Eh)
    HeiHei skrev 2023-10-11 19:35:07 följande:
    Men ok, ok, Får väl ta spöt och dra upp några tjog abborrar då.. geezz
    Surpuppa!
  • Anonym
    HeiHei skrev 2023-10-11 21:06:49 följande:
    Verkar svårt om jobb, har en gräns minimum på 6 jobb varje månad, men har varit ut och runt bland olika företag inte bara såsat bakom datorn, så sen 2 månader tillbaka har jag sökt en kanske 8- 10 jobb i månaden, och ingenting... Än!
    Vad söker du för jobb då?
    Timvik eller kortare tidsbestämd anställning (till att börja med) inom lokalvård brukar inte vara så svårt att få. Jag jobbar som teamledare på ett av de stora bolagen så har bra koll. på detta då jag är med och rekryterar.
  • HeiHei
    Anonym (Eh) skrev 2023-10-12 00:04:16 följande:
    Surpuppa!
    "Takes one to know one"
  • HeiHei
    Anonym skrev 2023-10-12 05:42:39 följande:
    Vad söker du för jobb då?
    Timvik eller kortare tidsbestämd anställning (till att börja med) inom lokalvård brukar inte vara så svårt att få. Jag jobbar som teamledare på ett av de stora bolagen så har bra koll. på detta då jag är med och rekryterar.
    Hittills har jag sökt På lättare industrier, monteringsjobb, budbilsförare, parkarbeten, Tullen, Olika gruvor, Vindkraftsparker, Postnord, Northvolt, soptippar, metallskrotsanläggningar  etc..
    har inte sett något om lokalvård i mitt område ännu.. 
Svar på tråden Google är rena djungeln.