Varför är jag en produkt som sedan kastas iväg när den inte kan gynna mina "vänner"längre.
Åh, du. Jag känner igen mig ganska mycket i din berättelse. Nu är jag så gammal att jag skulle kunna vara förälder till dig, och för mig blev det så mycket bättre när jag i senare vuxenliv hittade personer som var rätt för mig! Jag kan i efterhand förstå att jag säkert var lite annorlunda än de andra barnen, och min erfarenhet är att barn är otroligt konforma, och att hacka på någon är ett sätt att få status i gruppen, så det är fan inte lätt att vara barn/ungdom om man bara sticker ut det minsta.
Jag tänker också att det är väldigt positivt att du klarar av att skapa nära relationer med din partner. För många är det ju så att de har vänner men tycker att det är svårt i en kärleksrelation, medan det för mig alltid har varit tvärtom. Jag tycker ändå att det faktum att du klarar av nära relationer tyder på att det säkerligen finns människor som du skulle passa ihop med som vän också.
Världen är mycket större än det du har upplevt! Ge den en chans, och försök att hitta rätt människor. Jag vill också uppmana dig till att fundera över en hobby, eller något annat som du brinner för, för att där kunna hitta människor som är som du. Det kanske kan vara på nätet?
Kram och lycka till!