Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

    Socionomer sökes

    Jag har läst halva socionomutbildningen, men har börjat känna mer och mer att jag ägnar 3,5år av mitt liv till att tillhöra en av de mest hatade yrkesgrupperna som finns. Jag hör aldrig någon säga något bra om socionomer, vilket har orsakat att jag har börjat skämmas över min blivande yrkestitel. Detta orsakar en osäkerhet i mig, för jag brinner för att hjälpa andra, men jag ser ju att det finns brister i systemet som i vissa fall stjälper snarare än hjälper.

    Jag hade väl egentligen velat arbeta som polis men var för otålig för att gå igenom alla intagningsprover på nytt efter att ha blivit nekad 1 gång hos psykologen. Nu funderar jag på om jag bara ska ta mig igenom utbildningen för att senare läsa polisens inriktade utbildning, som socionomer kan söka. Eller ja, jag kan inte med att ge upp så jag kommer ju att läsa klart?

    Vad är era tankar?
    Ni som är socionomer, trivs ni med yrket? Vad är det bästa med yrket enligt er? Anser ni att det finns brister och hur förbiser ni dessa?

    Ni som inte är socionomer, vad anser ni att socionomer behöver bli bättre på? Vad behövs det mer av?


     


     

Svar på tråden Socionomer sökes