Inlägg från: Anonym (Yupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yupp)

Har du som man koll på din partners menscykel?

Med mitt ex var det helt omöjligt att missa ... PMS de-luxe!! 
    Hamnade helt i chock, hade aldrig upplevt PMS innan. Hon blev rent jävla elak, även när vi hade småbarn. Migrän kan jag förstå är illa men att ta ut det på hela sin omgivning?

• Anonym (Yupp)
    Anonym (Lisa) skrev 2023-10-10 20:29:22 följande:
    Nej det är inte ok. Tyvärr är det svårt att hantera och reglera. Tänk dig att du sovit illa hela veckan och har sömnbrist. Du är därför stingslig med känslorna utanpå och säger saker i en hårdare ton än vad du egentligen vill. Du slår bakut på minsta lilla för att kroppen är slut. Så är känslan med pms.. som om någon petar på en med en pinne när man håller på att spricka. Schizofren känsla eftersom det försvinner sen när mensen kommer och tålamodet återgår.

Vill inte försvara ditt ex, bara förklara. För pms är.. hemskt.. för alla inblandade. :(
    Det är det, men du verkar ju ha insikt i alla fall. Grattis till det!
    Haha, måste bara dela en grej, för många år sedan läste jag en artikel att män kunde lukta sig fram till kvinnors fertilitet.
    Jag och en kvinnlig kollega (innan Me-too och vi kunde prata om ALLT) pratade om detta. 
    På en konferens dansade vi tryckare och jag sa - Du har snart mens!
    Detta var en torsdag, på måndagen ringer hon och säger:
    Jag fick mens igår!
    Hahahaha
  • Anonym (Yupp)
    Anonym (ni har ingen jävla aning) skrev 2023-10-10 21:27:12 följande:
    Men va? Hade hon PMS, eller migrän, eller både och?

PMS betyder nog inte migrän för de flesta men jag lovar att jag kunde bita huvet av vem som helst de dagarna helt utan migrän.

Det män 200% inte fattar är hur jävla dåligt vissa kvinnor mår, några gånger fick jag starka impulser att bara köra mellan räckena på motorvägen och fronta en lastbil. När jag kände så fick jag ta gamla landsvägen till och från jobbet istället för motorvägen för att undvika de tankarna.

Och sen har man då kanske en karl som gnäller för att man är 10 min sen hem till att börja laga mat...
    Fattar verkligen hur det är - been there, done that - verkligen!!
    MEN . hur kan man ligga i soffan i vardagsrummet och skrika på mig och vår två-årige son att hålla käft när det finns ett tyst mörkt sovrum väg-i-vägg???
    Ska barnet behöva anpassa sig? 
    Jag tyckte hon gick över gränsen, kanske inte mot mig men mot barnet.
    Pallade inte psykiskt, hon åkte ut efter 14 år!!
Svar på tråden Har du som man koll på din partners menscykel?