Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Hur fan får ni ihop det?

Jag är ensamstående, visserligen med 1 barn, och jobbar heltid samt håller på med hästar flera dagar i veckan. Förstår att alla har olika stressnivå men jag tror man sätter ribban alldeles för högt. Jag städar typ en gång i veckan och tvättar gör jag när jag behöver, ett par maskiner i veckan som jag hänger på kvällen innan jag lägger mig. Går sällan och lägger mig före 00.30 för jag har inte så stort sömnbehov. Går upp ca 6.

Handlar ungefär varannan vecka, möjligen någon kompletteringshandling däremellan. Ingenting stryks hos oss av tvätten. Diskmaskinen plockar jag ur/i samtidigt som jag lagar mat om barnet inte gör det. Hon får hjälpa till med ganska mycket, typ gå ut med sopor, hjälpa till med mat, torka bordet, duka, duka av, städa badrummet osv. Det är svårare med småbarn, men min dotter är 11 år så då klarar man sådant utan problem. Hon kan även gå till Ica och handla själv om det är något vi inte har hemma som behövs till dagens middag. 

Rekommenderar matkassar, det sparar mycket tid även om det är lite dyrare än att handla själv. Men man slipper planeringsbiten också. 

En tanke: Hur mycket gör din partner egentligen? Låter som att du ska fixa med allt men din partner slipper?

Svar på tråden Hur fan får ni ihop det?