Hur fan får ni ihop det?
Vi har gjort förändringar och har numera inga som helst problem att få ihop livspusslet.
Den största förändringen ligger hos oss själva, vår inställning till livet och att vi började planera, prioritera och bli strukturerade.
Dygnet har 24 timmar, -7 timmar sömn = 17 timmar.
Lördag och söndag har jag 34 timmar tillgängligt för att få ihop livspusslet. Det är väldigt mycket tid.
På vardagar är jag på jobbet 8 timmar och pendlar 2x45 minuter.
Det innebär att jag har minst 7 timmar varje vardag för att få ihop livspusslet.
7 timmar varje vardag och 34 timmar varje helg innebär att jag varje vecka har omkring 65 - 70 timmar till mitt förfogande för att få ihop mitt livspussel.
Att jämföra t ex med att jag har 35-40 timmar på jobbet.
Jag har nästan dubbelt så mycket tid till mitt eget förfogande i jämförelse med arbetet.
Det är en förmån att ha 65 timmar tillgängliga att fördela varje vecka.
Sedan handlar det bara om att planera, att vara strukturerad och att se konstruktivt på allt som ska göras.
Vi började med att prioritera bort sociala medier nästan helt. Vi kollar kanske en eller två timmar vardera på helgen. Ibland mera när vi har mycket tid över, särskilt på helgerna.
Ungefär samma med serier och TV. Det ligger numera långt ned på priolistan.
Vi har inga problem att hinna träna tre gånger var i veckan och båda har vi lagt in egen tid, bl a för vänner och för hobbies.
Vi försöker alltid prioritera att hinna det viktigaste (inte bara det som är mest bråttom).
Om det sedan skulle bli något vi inte hinner med så är det i vart fall inget viktigt.
Vi har två barn, 6 och 9 år.
Vår ändrade inställning (vi har ju massor av tid att tillgå...),
med planering, prioritering och struktur, har förändrat vårt liv till det bättre. Vi är lyckligare, mera kära och mindre stressade och vi är garanterat mycket bättre föräldrar än tidigare.