Hur fan får ni ihop det?
Jag mådde mycket bättre efter skilsmässa och husförsäljning, hade en man som inte ens tog 10% av barnen och basala hushållsuppgifter, snarare skapade han en massa merarbete och dålig stämning. Jag höll på och bränna ut mig på basbehovet (hade absolut inga höga förväntningar om ett perfekt hem).
Nu har barnen blivit lite större än jag antar dina är och har ett par hushållssysslor var (fisk, sopor, tvättvik mm). I övrigt försöker jag lägga 30min varje kväll till plock, tvätt, disk mm så det håller undan kaoset. Robotdammsugare som tar det värsta på golven och minst ett storkok som fryses in på helgerna så jag har lite grytor och annat som jag kan ta ut på morgonen för att tina och sen bara värma ihop med sallad, potatis, ris eller liknande de dagar som middagen behöver stå snabbt på bordet. Jag skäms inte över att jag bara putsar fönsterna en gång om året och sällan moppar. Jag skäms inte för att vi ibland köper snabbmat mitt i veckan.
Jag tar mig tid att träna och ha hobbies (vilket jag aldrig hade förr, men det kanske också har och göra med att barnen blivit lite större och mer tillåtande).
nu vet jag inte hur gamla dina barn är, men det blir bättre. Men du behöver prata med din partner om hur du mår och be om hjälp med att planera vardagen så du slipper gå in i väggen.
jag har mina barn 10 dagar av 14, så inte jätte mycket egentid.