Hur fan får ni ihop det?
Jag har varit ensamstående i hela mitt barns 15 åriga liv och har dessutom en kronisk sjukdom som påverkar min ork väldigt mycket så jag har varit tvungen att prioritera och strukturera min tid noga för att inte krascha.
Tex så köpte jag en extra frys så att jag slipper handla så ofta.
Jag lagar mat 4 ggr veckan- större mängder som vi äter av under veckan med lite olika tillbehör och eller fryser in som vi tar fram när vi inte orkar eller hinner laga mat en dag.
På fredagar lagar jag aldrig mat, då handlar jag alltid hem mat till mitt barn tex sushi. Jag själv äter rester eller en omelett.
På lördagarna äter vi något enkelt då vi ofta kommer hem sent och inte vill lägga tid på matlagningen. Vi har något gott till efterrätt istället.
På söndagarna lagar jag något mer avancerat ned kärlek som tar lite mer tid.
Plockar undan och diskar gör jag varje dag men tvätt och städ görs oftast på söndag fm då man är mer utvilad. Dottern sköter sitt eget rum och plockar in sin tvätt själv.
Eftersom jag inte har någon att dela ansvaret med så håller vi ordning hemma under vardagen, dottern har gått lära sig det sedan barnsben dvs ha ordning på sina saker i hemmet och lägga på rätt plats,det har underlättat enormt.
Ta ner kraven under veckorna och se till att få din sömn och återhämtning.
Jag själv har sällan ork att umgås med vänner eller träna ( beror en hel del på vilket yrke man har också, jag arbetar i en väldigt stressig miljö med mycket ljud till exempel) på vardagarna men lägger gärna mitt umgänge på fredagarna så jag har helgerna rätt fria.
Tids nog går man mer tid och kan lägga det på sig själv. Just nu prioriterar jag mitt barn,min hälsa och att täcka till på jobbet.