Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Hur fan får ni ihop det?

Anonym (Mamma till 4) skrev 2023-10-10 15:27:54 följande:

Jag tror att du kanske skulle prioritera bort saker som egentligen inte är så viktiga. 

jag är ensamstående med fyra barn. Jag jobbar heltid, tränar fem dagar i veckan och har ändå tid över. 

jag tror många känner att ett perfekt hem är ett måste. 

Hur gamla är dina barn?
  • Anonym (J)

Här är en till som inte får ihop det🤷🏻?♀️
    Har också två barn och mina är allt annat än lugna utan trotsar, skriker och bråkar hela tiden. Jag är totalt utmattad om kvällarna efter så mycket stresspåslag

• Anonym (J)
    Anonym (Mamma till 4) skrev 2023-10-10 16:05:14 följande:
    Yngsta är 11
    Förstod nästan att du hade lite äldre barn, det är stor skillnad om man har småbarn som man inte kan lämna ensam i en minut 
  • Anonym (J)
    Anonym (Tid finns. Prioritera) skrev 2023-10-11 08:16:59 följande:
    Även om barnen har blivit äldre nu så har man väl erfarenhet av att tidigare ha varit en småbarnsfamilj?

Självklart en mycket nyttig erfarenhet att få ta del av och som man kan ha god hjälp av om man själv i dag lever i en småbarnsfamilj.

Allt annat är bara pinsamma bortförklaringar.
    Sanningen är väl ändå att väldigt många har erfarenheter från att ha varit småbarnsfamiljer,
    och många har klarat sig mycket bra.

Men de som klagar mest verkar aldrig vilja ta till sig några goda exempel utan många verkar mera vilja finna fel på dem som säger att de klarar det bra, många verkar mest syssla med självömkan, många verkar inbilla sig att just de har det allra värst och att de som klarar det bättre måste ha något fel.

Jag skulle hellre vilja ha fler goda exempel.
    Det är skönt att höra och det är motiverande för mig, då vet jag att jag också kan kan klara allt på ett bra sätt.
    Jag föredrar goda exempel framför de exempel på sådana som klagar, gnäller och sysslar med självömkan.

Det finns självfallet massor av goda exempel, i dag och tidigare, på barnfamiljer som klarat allt på ett bra sätt.
    Dessa vill jag höra om och lära mig mera av, det är nyttigt för mig.
    Ja men du utgår ju ifrån hur du har det nu när du skrev i föregående inlägg att du har så mycket tid över att du hinner träna flera dagar i veckan. Det hade du nog inte haft om barnen varit små. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Tid finns. Prioritera) skrev 2023-10-11 11:45:36 följande:

Jag förstår inte hur de räknar timmarna de som säger att man inte har tid? 

De flesta har väl ungefär samma tid att tillgå?
    Omkring 7 timmar varje vardag och 34 timmar varje helg,
    innebär att man varje vecka har omkring 65 - 70 timmar till förfogande.
    Att jämföra med kanske 35-40 timmar på jobbet, om man liksom jag arbetar heltid.

Jag har nästan dubbelt så mycket tid till förfogande i jämförelse med vad jag har på arbetet.

Jag har alltså omkring 65 timmar tillgängliga att fördela varje vecka,
    Och jag tror de allra flesta har ungefär lika många timmar.

Alltså har de flesta av oss mycket tid till förfogande, många timmar att fördela. Tiden i sig borde räcka tänker jag, så problemet kanske är något annat än själva tiden?

.
    Men sluta nu. Vad vill du ha, en klapp på axeln och ett diplom? Du är sååå duktig och klarar allt sååå bra. Nej det tror jag inte på!
    Jag tror att du under småbarnsåren när du jobbade heltid, tog hand om barnen och lagade mat från grunden var trött och sliten men som med det mesta när det gäller småbarnsåren så glöms allt det jobbiga bort och man minns bara det positiva. Det är så typiskt familjeliv att försöka framstå och intala sig själv att man är lyckad, framgångsrik och duktig och skriver indirekt nedlåtande till ts när du vill framhäva att du minsann lagade mat från grunden. Tror inte ett dugg på dig. Ditt svar var inte nyttigt eller givande på något sätt som någon annan påstod.
Svar på tråden Hur fan får ni ihop det?