Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Tagen av SL kontrollanter

Kitty32 skrev 2023-10-09 17:24:38 följande:
    Tagen av SL kontrollanter

Hej, 
    Min sambo lyckades glömma sin månadsbiljett  på en station där det saknas spärrar. Han blev tagen av kontrollanter och fick en fet bot såklart. Nu är frågan, han pluggar 75% och har därför egentligen inte rätt till studentpris på månadskortet som han glömde hemma. Kan han ändå överklaga den och referera till sin rabatterade biljett? Han uppgav sitt personnummer, kan de kolla om han har rätt till rabatterat pris när man överklagar?

Vilket gäller?

Glömde han kortet på stationen, eller glömde han kortet hemma?

Vad skall han skriva på överklagan..
    Att han glömde biljetten?
    Reser man utan biljett så reser man utan biljett, och då blir det ju tilläggsavgift.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Kitty32 skrev 2023-10-09 17:52:17 följande:
    Han glömde det hemma. Dock har det förr varit så att har man en gilitg biljett och kan bevisa det senare så kan man överklaga.
    Ja du det var "förr".
    Du måste ju i att saker och ting kan ändras.

Jag vet ju inte hur det är för SL..
    Men i GBG så kunde man också "förr" slippa boten om man kunde uppvisa "senare" att man hade  giltig biljett och där med så slapp man böta. Fast i dag går inte detta längre, då vi har ju app som man kan köpa en enkel biljett i, och i appen så kan man även periodkorten.

Jag får ju säga att jag har mycket svårt att tro att SL skulle göra annorlunda.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Tagen av SL kontrollanter