Inlägg från: Anonym (y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (y)

Hur många lever med en hemlig kink?

Inte jag iallafall. Har en normal sexualitet.

• Anonym (y)
    tuxxe skrev 2024-01-01 12:15:23 följande:
    Så länge man inte gör våld på eller tvingat någon till något så ska man aldrig skämmas över vad man går igång på och finner njutning i.

stor kram på dig
    Man bör dock vara ärlig med sina böjelser mot en potentiell partner, helst redan i dejtingstadiet innan det hunnit bli allvar. 

Inte roligt att leva med någon som har kinks som man själv varken delar eller vill leva upp till. 
  • Anonym (y)
    Anders 386 skrev 2024-01-02 10:00:19 följande:
    För att slippa betraktas som pervers och onormal. Ganska självklart eftersom toleransen hos många människor faktiskt är väldigt låg. Det är bara att se inläggen på FL så blir man mörkrädd när man inser hur inskränkta och fördömande många människor är. 
    Handlar inte alltid om intolerans eller inskränkthet utan mer om preferenser och att man måste vara kompatibla i en relation.

Själv har jag aldrig haft några som helst böjelser eller sexuella fixeringar och ser därmed ingen mening med att dejta någon som har det. Då passar man inte ihop och jag hade bara känt en massa press på att ställa upp på något som jag känner avsmak inför. 

Kanske vore det bättre om folk med fetischer höll sig till varandra istället. Inte schysst att försöka övertala sin partner till något knasigt som de inte känner sig bekväma med att göra. 
  • Anonym (y)
    tuxxe skrev 2024-01-02 16:55:31 följande:
    Eller så får man personen ifråga att upptäcka nya vis att finna njutning på?

ni som tycker att kinksters ska ?ska hålla oss för oss själva?, varför kan inte ni med er tråkiga attityder istället samlas i diverse kyrkor och hos frälsningarme och låta oss andra ha kul och njuta av livet.

Fast de flesta människor har inga sexuella böjelser.

Därför är det bättre att den avvikande minoritet som ägnar sig åt sexuella fixeringar istället hittar en likasinnad.

Förstår sen inte varför du drar in nåt så irrelevant i diskussionen som kyrkan. De flesta svenskar idag är inte religiösa. Löjlig halmdocka som har noll i diskussionen att göra. 

• Anonym (y)
    tuxxe skrev 2024-01-02 16:50:49 följande:
    Jo men att folk e tröga och trångsynta det jag mer som ett ?deras problem? än ?mitt problem?
    Löjlig argumentation. De flesta har ingen avvikande sexualitet som sagt. Knappast något vi lider av. Har heller inget med trångsynthet att göra, att man är normalt funtad i hjärnan.
  • Anonym (y)
    Anders 386 skrev 2024-01-03 10:24:13 följande:
    Har du inte ens tittat på omröstningen i Trådstarten? Det är nog snarare så att en majoritet har sexuella "kinks" som dom själva ser som lite onormala. Men troligen är det så att man tror det är onormalt bara för att man inte diskuterar saken med andra. 

Det är nog så att du tillhör en minoritet. Men det får väl ändå anses ganska normalt även fast det kanske är lite trist att vara fullständigt normal och aldrig fantisera utanför boxen.  // Cool

Dumheter. Kinks och fetischer är ord som syftar tydligt på beteenden och önskemål som avviker från normen, d.v.s., från sånt som är normalt och stämmer in på de flesta.

Och vad tror du att dessa trådar om avvikande beteende drar till sig för typ av människor? Kufar som har fixeringar vid specifika sexuella ting.

Skulle själv våga påstå att det är folk med böjelser som är begränsade och inskränkta i sitt eget perspektiv, just eftersom de hänger upp sig på sina fetischer istället för att se helheten av människans sexualitet. 

Svar på tråden Hur många lever med en hemlig kink?