• Anonym (grill)

har nån på jobbet stött

på dig?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden har nån på jobbet stött
  • Anonym (grill)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-10-18 07:30:01 följande:

När jag var dryga 20 var det en man som var runt 50 som flirtade med mig på ett lite tafatt sätt. Tyckte mest det var obegripligt.

Var han full och sluddrade? Pratade danska?
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (grill) skrev 2023-10-18 08:48:26 följande:
    Var han full och sluddrade? Pratade danska?
    Han hade fru och barn. Annars tycker jag om uppmärksamheten från mogna män som visar mer respekt och samma med mina kompisar.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-10-18 11:26:21 följande:
    Han hade fru och barn. Annars tycker jag om uppmärksamheten från mogna män som visar mer respekt och samma med mina kompisar.
    Ni tycker likadant allihop?
  • Anonym (Blähä)

Mest män som är 20+ äldre som misstolkar vänlighet och tror att det är kemi, men det är bara gubbsjuka och orealistiska förväntningar från deras sida. Så ser det inte som ens en komplimang. 

Men det finns en man i min egen ålder som flörtar med mig, jag gillar honom verkligen och det känns att vi har den där ömsesidiga kemin och attraktionen, men han är upptagen så det får stanna som lite skoj flörtande och en bekräftelse på att det finns någon som faktiskt attraheras av hela mig på rätt sätt.

• Anonym (33)
    Anonym (grill) skrev 2023-10-18 07:03:35 följande:
    Vill du att han agerar ändå?
    Egentligen ja, men jag skulle aldrig ta initiativet eller pressa honom till det, även om jag tror att han är attraherad av mig också.
  • Anonym (Lx)

Japp, flera gånger. Inledde förhållanden med tre av dem (olika arbetsplatser).

• Anonym (kvinna)

Såklart. Tre på förra jobbet, en på senaste.

Blev en affär när en av dem hade slutat.

• Anonym (grill)
    Anonym (33) skrev 2023-10-18 17:42:09 följande:
    Egentligen ja, men jag skulle aldrig ta initiativet eller pressa honom till det, även om jag tror att han är attraherad av mig också.
    Ja, sett att det inte är helt ovanligt att kvinnor vill det, trots att båda inte är singlar.
  • Anonym (Lx)
    Anonym (grill) skrev 2023-10-18 20:21:39 följande:
    Ja, sett att det inte är helt ovanligt att kvinnor vill det, trots att båda inte är singlar.
    Att vilja något är inget brott.

Det är verkligen inte ovanligt att män tar initiativ fast de inte är singlar.
  • Anonym (grill)
    Anonym (Lx) skrev 2023-10-18 20:45:33 följande:
    Att vilja något är inget brott.

Det är verkligen inte ovanligt att män tar initiativ fast de inte är singlar.
    Beror på vem man frågar. När män är attraherade av kvinnliga kollegor så säger kvinnor ofta att de är där för att jobba, inget annat. Det brukar låta annorlunda när kvinnor själva är attraherade av män på jobbet. 

Om kvinnor är attraherade av män på jobbet så tycker de nog att det är smickrande om han visar intresse, även om han är upptagen.

Jag har däremot sett att om en man säger att han är attraherad av en kvinna på jobbet, och han är singel och hon också är singel, så är det inte lika positivt.
Svar på tråden har nån på jobbet stött