• Tyra myra

Fler som tycker att det är äckligt att suga t.ex. ?och annat

Vill bara inflika att det som upplevs som äckligt i förhållande till en person kan vara helt ok i förhållande med en annan person.

Med andra ord det kan vara ok med oralsex med en person men inte med en annan. Det hänger liksom på hur relationen är i övrigt.

• Tyra myra

Det finns inga måsten i sexualiteten, inte heller något normalt. Allt handlar om att utveckla sin egen sexualitet tillsammans med sin partner. För att detta ska fungera på bästa sätt krävs en katalysator, nämligen passionen för partnern. 

• Tyra myra
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-05 13:17:43 följande:
    För mig framstår du som en person i en idealiserad overklig sagovärld där allt är ljust och vackert och där millimeter- rättvisa råder. Där ingen experimenterar, går den andre till mötes, utforskar och utvecklas.

Så fint då, vi vill olika och gillar olika.
    Synd att du missuppfattar mig så kapitalt. Om man utvecklar sin sexualitet tillsammans så förutsätter detta experimentering och att gå varandra till mötes. 

Detta är ingen sagovärld jag beskriver utan ett sunt samliv. Men detta förutsätter att det finns passion för varandra i starten. Man ska inte glömma bort att det är första gången i relationen som lägger grunden för fortsättningen. Upptäcker man där att man inte är sexuellt kompatibla så kommer passionen att utebli. Och förhållandet blir inte långvarigt. 

Ett förhållande där någon av parterna uppoffrar sig sexuellt för den andre är problematiskt-
  • Tyra myra

Det är förvånande att flera är så fixerade vid oral-och analsex. Det verkar som om munnen och kroppen bara består av könsorgan. 

Man går miste om så mycket annat härligt sex om man bara kopierar porrens oförmåga att visa erotiken och samspelet mellan två passionerade människor. 

Jag säger inte att oralsex inte kan vara erotiskt härligt sex, men det är bara en liten del av allt. Mycket av sexet och lusten pågår i hjärnan. 

Svar på tråden Fler som tycker att det är äckligt att suga t.ex. ?och annat