Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Fler som tycker att det är äckligt att suga t.ex. ?och annat

Anonym (B) skrev 2023-11-09 00:13:00 följande:

Hemskt. Jag var också med om en grej som 14-åring där ett äckel stoppade sin kuk i min mun. det var en kille jag hade som visade sig vara typ 25 år, Och otroligt läskig typ. Kanske ligger nåt sånt bakom. (han såg dock mkt yngre ut)

För tydligen är jag väldigt ensam om att ogilla det. 

Du är inte ensam. Min fru suger inte heller. Hon har sugit tidigare, men en partner kom i hennes mun utan att varna och det blev en så obehaglig upplevelse att hon inte har velat göra det igen.
    Jag har aldrig blivit sugen. Det skulle säkert vara jätteskönt, men vi har skönt ändå så jag nöjer mig utan.
  • Anonym (Man)
    Anonym (B) skrev 2023-12-01 12:01:42 följande:

Jag ville höra om fler tycker att det är äckligt. Jag finner det mkt märkligt av människor att då skriva att dom älskar det när jag redan skrivit att jag vet det. Det däremot är ointressant. Läste dom inte rubriken? 

med sjuk i huvudet menar jag att många tror att det måste ligga nåt trauma bakom, vilket det delvis gör för många. Bl.A. mig och en till i tråden. 

men att man borde älska varenda del av sin partner och inte tycka att något är äckligt, då är det nåt fel på en. Detta har jag läst många ggr på familjeliv. 

Ett "problem" är väl att det har blivit så vanligt med oralsex att det betraktas som självklart. Jag läste att det är den sexuella praktik som har ändrats mest på några decennier. Förr var det bara de mest avancerade som ägnade sig åt det, men nu är det mainstream så att säga. Jag såg någon undersökning som visade att bara 20 procent av de äldre hade oralsex som en regelbunden del av sexet men 80 procent av de yngre. Det är ganska länge sen, så andelarna har säkert stigit ytterligare nu.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-01 12:40:35 följande:
    Inget "problem" direkt kring något så gott Drömmer
    Det är ju inget problem för dem som gör det och gillar och njuter av det. Tvärtom, det är en fantastisk möjlighet. "Problemet" är för dem som inte vill eller har en partner som inte vill, att det ses som något udda och konstigt att inte suga/bli sugen. Att det är så vanligt förstärker liksom "bristen" av att vara utan. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-01 13:20:48 följande:
    Tja, man gör ju sina val här i livet 
    Eller så har ens partner gjort val som man får leva med.
    Eller så har partners ex gjort val som påverkat partnern så att man får vara utan...
  • Anonym (Man)
    Anonym (Samma) skrev 2023-12-01 14:14:47 följande:

Nej jag gillar det inte. Har alltid tyckt det varit svinäckligt med satsen tillexempel, blir ett ångestladdat problem som liksom måste lösas. Även om killen är ren och nyligen duschat så har det alltid skavt. Men man har gjort det ändå, pga förväntat och s.k normalt. Tack och lov som lite mer mogen vuxen har man vågat säga blankt nej, istället för att göra sånt man inte är bekväm med. 

Ogillar att ta emot oralsex också. Så är ingen hycklare i det avseendet. 

Nä ärligt talat så förstår jag inte varför man ska ner med ansiktet i skrevet. Det finns inget sexigt eller upphetsande med det. 

Jo, det är en del av "problemet", att det anses som så "normalt" att många känner sig tvungna att göra det trots att de inte vill. Men likafullt är det ju jätteskönt, så det finns goda skäl som man att önska sig avsugningar...
  • Anonym (Man)
    Anonym (Farbror Kalle) skrev 2023-12-04 09:20:14 följande:
    Oralsex har varit en ganska självklar del av sexet i ganska många decennier, kanske 60 år eller nåt. Kanske även tidigare, men där saknar jag kunskap...

Däremot när det gäller analsex har det ändrats en hel del....
    Återstår att se om analsex blir det nya oralsex, alltså att börjar anses som självklart att det är en del av repertoaren
  • Anonym (Man)
    Anonym (Farbror Kalle) skrev 2023-12-04 09:20:14 följande:
    Oralsex har varit en ganska självklar del av sexet i ganska många decennier, kanske 60 år eller nåt. Kanske även tidigare, men där saknar jag kunskap...

Däremot när det gäller analsex har det ändrats en hel del....
    Jag har uppfattat det som att 1960-talet var ett brytningsskede, åtminstone i våra lite gammaldags lantliga förhållanden. Det var fortfarande ganska många flickor som ville "hålla på sig" samtidigt som rätt många var frigjorda och inte rädda för sexuella erfarenheter. På samma sätt var det en hel del som var främmande för oralsex, medan andra inte drog sig för att suga. Det låg en spänning i att höra av kompisar om de fick avsugningar av sina flickvänner och fästmör. Enligt den information jag har snappat upp
  • Anonym (Man)
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-04 12:46:15 följande:
    Vore ju både logiskt och skönt för de många som provar och upptäcker något nytt härligt! Tungan ute
    Men samma problem här, att många som inte vill eller tycker att det känns bra kanske ändå känner sig pressade att "ställa upp" eftersom det hör till den "normala" repertoaren för sexuellt umgänge
  • Anonym (Man)
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-04 10:41:59 följande:
    Jag säger 'porr-inspirerad' istället för 'porrskadad'

Mycket trevligare! Solig
    Det är väl kluvet. Porren kan ge inspiration till variation och utnyttjande av sexualitetens möjligheter, men den kan också ge en snedvriden bild av hur sex ska vara och vad man "behöver" göra för att "duga".
  • Anonym (Man)
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-04 13:17:14 följande:
    Eller så väljer man bara själv, t ex att det kan vara positivt, spännande och skönt att prova något nytt, som kanske rentav blir en stor favorit i ens återstående sexliv.

Varför deppa menar jag?
    Men det är kanske inte så enkelt att "välja själv" som man pressas av en ivrig partner att göra något som känns jobbigt, men  som man tror att man måste eftersom det hör till sexlivet.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-04 15:01:14 följande:
    Vad föreslår du?

Bli nunna och gå i kloster?
    Jag har inga direkta "förslag"... Men det  är ju trist om de enda alternativen till att känna sig tvungen att suga och ha analsex trots att man inte vill är att avstå sex helt.
  • Anonym (Man)
    Anonym (..) skrev 2023-12-04 22:52:23 följande:
    Gör jag det, om det ingår i en normal repertoar så att säga? Om det anses lika normalt som avsugningar, kommer det kanske bli svårt att hitta en sexpartner. Men ja, hoppas jag slipper. 
    Känns det som att det är så bland yngre nu? Hur gammal är du?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Anna) skrev 2023-12-04 16:04:09 följande:

Hatade det (vet dock inte varför). Efter skiljsmässan träffade jag en ny, blev förälskad och har verkligen inga som helst problem att suga av honom. Med honom känns det bara så naturligt och odramatiskt.

mycket synkat med honom på ett så enkelt sätt som det inte gjort tidigare relation.

Det tråkiga är att min ex man älskade avslutningar. Han är en fin man och allt igenom fräsche så lite dåligt samvetet att jag kände som jag gjorde 

Skönt för er båda att det funkar så nu. Trist för din förra man, men ni hade säkert bra sex på andra sätt
  • Anonym (Man)
    Anonym (Johanna) skrev 2023-12-05 11:38:56 följande:
    Eller hur, man kan ju göra en massa andra saker istället;  sjunga i kör, plocka svamp, dreja, batik, pressa torkade växter, knyppla, brodera, gå skogspromenader...
    Kanske inte så upplyftande att läsa för en ung tjej som håller på upptäcker sin sexualitet och hoppas hitta en partner med preferenser som passar henne.
Svar på tråden Fler som tycker att det är äckligt att suga t.ex. ?och annat