Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Evangelium enligt Maria Magdalena

Det anses vara skrivet senare än under Jesu livstid, och inte av någon som levde i närheten av Jesus. 

• Tow2Mater

Det är en gnostisk text, relaterad till en senare gnostisk sekt, och har felaktigheter som inte ligger i linje med Jesu lära (Bibeln).

• Tow2Mater
    Tyra myra skrev 2023-10-08 18:44:50 följande:
    Tror inte att vi 2 000 år senare kan avgöra vad som är felaktigheter och inte.

Alla källor vi har att tillgå från tiden av Jesus liv är väl intressanta i en kristen kontext.

Bibeln är ju en samling av utvalda texter, Vad är det som säger att det urvalet är korrekt?
    Som Magical sa, det har forskats, och det finns kriterier som ska uppfyllas for ett korrekt urval.
  • Tow2Mater
    Tyra myra skrev 2023-10-08 19:01:38 följande:
    Och med det vill du framföra följande åsikt......?
    Att du kan gå till bocker på bibblan, och du kan googla dig fram till det som faktist finns att läsa om t ex kriterier, for att svara på din egen fråga Vad är det som säger att det urvalet är korrekt?
  • Tow2Mater
    Tyra myra skrev 2023-10-08 19:12:34 följande:
    Du tror inte att jag studerar vad som finns att tillgå...?  Och därför anser du inte att man bör lägga upp en tråd i ämnet.... eller hur?

Varför är du inte inte ärlig om din uppfattning?
    Det låter inte som du studerat vad som finns att tillgå med tanke på dina frågor. Ett tips- prova även att googla på engelska. Kolla Amazon också.

Du kan lägga upp hur många trådar du vill, inget jag har något emot. Vet inte varfor du tolkar mig så. Du kan ju vänta på att någon annan svarar, och bara ignorera mina inlägg om du inte gillar dem. Hur svårt ska det vara.
Svar på tråden Evangelium enligt Maria Magdalena