Abort, tvillingar
Hej!
Känner att jag behöver få skriva av mig och kanske få lite kontakt med människor i samma sits. Jag är oönskat gravid, trots preventivmedel. Är tidig i vecka 5. Hade hoppars på att få göra en medicinsk abort i hemmet men igår på VUL framkommer det att det är en tvillinggraviditet. Så de vill att jag ska genomgå aborten på sjukhus. Den är inbokad på torsdag, är då i vecka 6+2.
Allt det här är fruktansvärt läskigt och jag mår så dåligt av att gå gravid i flera dagar till. Jag har läst flera skräckhistorier och skrämt upp mig rejält. Kommer aldrig våga ha sex igen :( att det är två foster gör saken bara värre.
Beslutet att göra abort är jag väldigt säker på men det känns så obehagligt att genomgå allting. Utöver det tycker jag redan att jag fått en mage (men det är väl omöjligt), större bröst, värk i magen hela tiden och illamående av och till.
Är det någon här som ska göra abort i närtid? eller som har gjort nyligen? Berätta gärna era erfarenheter! Om någon har erfarenhet av att göra abort med tvillingar tar jag tacksamt emot den berättelsen. Försöker intala mig själv att det är positivt att jag är tidig i graviditeten, men ja?