Anonym (Jag) skrev 2023-10-06 18:07:01 följande:
Vi är vuxna med råge båda två, men jag har aldrig bott ensam tidigare
Jag vet så väl hur du känner det!
Jag har inte heller bott själv innan, ensamstående med barn ja, men då fick man ju inreda därefter också, dels pga dålig ekonomi och dels så att barnen skulle kunna få vara överallt.
Nu är mina barn stora så nu lägger sig den som bor hemma i ibland, men hon har iaf bra smak.
;Min man, som jag är särbo med, har en hiskeligt ful möbel som han absolut ska ha kvar. Jag är ok med det om jag får måla om den, samma färg som den är i nu funkar, men den är så avskavd och ful med fula handtag nu så jag baxnar. Och enda stället, just nu, är att ha den i vardagsrummet!
Nej, ska vi bli sambos igen då måste det finnas ett extra rum till hans hobby och hans möbler som han promt vill ha kvar.
Kan säga att jag inte alls vill vara i hans lgh trots att den ligger så himla fint och mysigt. Lgh i sig är ochså helt underbar.
Men han har NOLL intresse för inredning och jag får absolut inte hjälpa till, han ska minsann klara sig själv säger han. Därför har han nu ett lakan som 'gardin' eftersom han inte orkade greja med gardinstång då hållarna som tidigare hyresgäst satt upp trillade ner pga dåligt fäste.
Han har möblerat superkonstigt, med sin fula möbel i centrum och soffan uppknökad i ett hörn, en alldeles för lång och låg tvbänk som sticker ut över kanten och så två byråer i en helt annan stil än det andra.
Soffa, tvbänk etc är inte fula eg, men de matchar inte och är som sagt uppkörda i hörnen allihop. Det ser hel märkligt ut.