Inlägg från: Anonym (DM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DM)

Lägger du dig i andras liv

och talar om för andra hur de ska se ut, och vilka de kan träffa? Du som gör det, vill du att andra ska tala om samma för dig?
    Nu menar jag inte att du är orolig över andras hälsa, om du ser att vikten är ohälsosam, utan att du anmärker på människor som är normalviktiga och som motionerar.
    Och det här med att tala om för andra vilka de ska träffa, här handlar det inte om människor som är kriminella eller håller på med droger. Det är mer att du helt enkelt inte gillar det och anser att du har rätt att tala om vilka andra ska träffa.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-10-06 12:11
    Kan även handla om åldersskillnad när du lägger dig i. Du känner att du har egna regler som bara gäller dig, men du talar om för andra att de inte bör träffa nån yngre eller äldre.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lägger du dig i andras liv
  • Anonym (DM)

Jag har sett att de som lägger sig i andras liv, deras egna liv är inte perfekta. De har problem med männen de träffar t ex. Kanske har ett samband där? Att de tycker de ska styra upp andras liv, för deras egna liv är inte så perfekta som de vill att det ska vara.

• Anonym (DM)
    enola skrev 2023-10-20 08:51:09 följande:
    Du menar din syster? För nej, normalt funtade människor lägger sig inte i vilka andra träffar eller hur de ser ut, om det inte handlar om oro. 
    Ja, hon är en, men sett flera andra med samma attityd.
  • Anonym (DM)
    enola skrev 2023-10-20 08:56:44 följande:
    Som vanligt, "flera" inte liktydigt med "alla" eller ens "de flesta". Snarare "en minoritet".
    Aldrig påstått att alla gör det. Men jag ser att många gör det. Hur kan du vara säker på att det är en minoritet?
  • Anonym (DM)
    enola skrev 2023-10-20 09:06:10 följande:
    Därför att jag under mitt 46-åriga liv aldrig träffat på någon som vill styra över mitt liv, vilka jag träffar och hur jag ser ut. Och påstå inte att det är för att jag är kvinna, för jag har aldrig hört om någon man som råkat ut för det heller.
    Jag har träffat flera såna och ser det här på forumet också. Men jag är man som påstår det, så jag har väl fel? Eftersom du inte sett det och ingen du känner heller.
  • Anonym (DM)
    enola skrev 2023-10-20 11:03:37 följande:
    Ingen har påstått att det inte finns såna människor. Du frågade hur jag vet att de är minoritet och jag svarar att hade de inte varit det så hade jag knappast kunnat leva i närmare 50 år utan att träffa på någon. Det är ju knappast så att jag är unik. Du har träffat på några och eftersom din världsbild skapas utifrån din begränsade erfarenhet av relationer och vad några (dem du väljer att lyssna på eftersom det stämmer med dina påståenden) så får du det till att de flesta är såna. Jag, som har betydligt mer erfarenhet av både kärleks- och andra relationer hävdar att du har fel. Varken jag eller någon i min närhet (som jag känner väl givetvis, andra kan jag inte tala för mer än du kan) har upplevt det, mer än möjligen någon enstaka gång då en partner velat ändra på personens stil.
    Jag är över 50 och jag ser det hela tiden. Jag har ingen erfarenhet av föhållanden och dne typen av relationer, men tycker ändå att jag har erfarenhet av kvinnor och relationer. Jag har känt många av kvinnligt kön och har pratat med många. 
  • Anonym (DM)
    Anonym (ledsamt att leva med negativ inställning) skrev 2023-10-20 12:03:32 följande:
    Men det tråkiga med dig är ju att du varje dag är så negativ gentemot kvinnor.
    Din inställning är ju att de flesta kvinnor bara beter sig dåligt utom då några få men kvinnor i grupp är egentligen bara elaka personer som vill män illa.

Det måste vara så hemskt att ha denna negativa inställning till halva befolkningen. Att du alltid misstror kvinnor för du skriver ju sällan något positivt utan klagar på kvinnor hela tiden. Några undantag finns och du har träffat ett par kvinnor som du gillar men resten verkar för dig bara vara hemska.
    Att alltid vara negativ måste ju ta på din energi och ork, att utgå ifrån att kvinnor vill andra illa. 
    Att ha den inställningen till människor, sådan negativ människosyn,
    Fy det måste vara jättejobbigt.

Jag kände en kvinna som blivit dåligt behandlad genom livet, mamman kunde inte behålla henne, men hade tänkt göra det lite senare tills hon träffade en man som sa att han inte godtog att hon hade en dotter. Denna kvinna fick flytta mellan fosterhem blev retad för att hon inte hade en familj, hon fick kämpa för sig själv hela tiden genom barn och ungdomstiden. Träffade en man tidigt runt 20 årsåldern, fick barn med honom men han blev sjuk och dog och hon blev själv med sitt barn, hon fick kämpa som ensamstående mamma men fick mycket skit för det dvs att hon inte hade en man, träffade en ny man och fick ett till barn, mannen började dricka och till slut bestämde hon sig för att lämna. Hon fick åter mycket skit för det och kämpade för sina barn.
    Hon hade fått så mycket påhopp och blivit retad och hon var alltid beredd att försvara sig och kunde tända till så fort någon sa något, hon försvarade alltid utsatta men var alltid vaksam och trodde ont om folk, hon kunde säga efter att hon träffat någon, men han/hon var ju jättetrevlig och snäll. Hon utgick ifrån att folk skulle se ner på henne som hon varit med om så många gånger.
    Men det blir så konstigt, jag förstår henne, hon utgick ifrån sina erfarenheter att bli nedtryckt och folk skulle nedvärdera henne, så hennes skydd var at utgå ifrån att folk skulle vara så, så ledsamt.
    När jag träffar folk utgår jag ifrån att dom är trevliga eller i alla fall inte otrevliga sen kan man upptäcka att vissa är det men de flesta är ju inte det.
    Så skillnaden är ju hur man ser på folk, att utgå ifrån att dom vill en illa eller att utgå ifrån att de flesta är trevliga.

Du verkar vara som den här kvinnan, du utgår ifrån att kvinnor är på ett visst negativt sätt som vill män illa och sen ser du några få kvinnor som bra,
    istället för att se att de flesta kvinnor är trevliga kvinnor och några få inte är det.
    Det är precis som med män, de flesta är ju trevliga och bra män men så finns det dom som inte är det.
    Finns bra och dåliga både män och kvinnor.
    Men du har en sådan negativ inställning till kvinnor och det måste vara så jobbigt för dig att ha det så och känna så mot halva befolkningen.

Folk som lever med en negativ inställning i motsats till folk som lever med en positiv inställning till sina medmänniskor har det ju mycket kämpigare och det är så sorgligt att behöva ha det så.
    Det måste vara så tråkigt och jobbigt för dig att ha det så.
    kämpigt att känna så mot kvinnor och utgå ifrån att folk vill ofta vill en ont.
    Tragiskt och ledsamt för dig. 
    Ja, det är jobbigt och det är tidigare erfarenheter som spökar. Jag träffar inga kvinnor nu och det är lätt att snöa in på det som är negativt eftersom jag aldrig haft nån. Och eftersom kvinnor mest har sagt att allt jag gör är fel, att jag ser fel ut. Extra jobbigt blir det när man ser hur kvinnor träffar män som inte är perfekta, och att de har roligt tillsammans. Jag skulle också vilja ha det.
Svar på tråden Lägger du dig i andras liv