Inlägg från: Anonym (suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (suck)

Flickvän sen 10 år otrogen.

Tyra myra skrev 2023-10-23 10:28:05 följande:
    Du påstår att jag argumenterar för att TS ska sabba sitt liv. Men du talar inte om HUR vad jag skriver skulle sabba dennes liv. Du besvarar inte heller mina frågor. 

Därför kan jag inte anta annat än att du gör antaganden, eftersom det finns någon/några här på FL som fått på hjärnan att jag skulle propagera för otrohet. Något som är helt felaktigt.

Jag förkastar självklart otrohet, det hör inte hemma i en relation. Men jag ser inte på de som varit otrogna som om de är onda människor.

Detta har retat upp en och annan. Jag respekterar alla människor även de som inte kan skilja på sak och person. 

Fundera över hur vad jag skrivit skulle sabba TS liv. Att flickvännen får hjälp med sitt alkohol/drog problem saboterar väl inte TS liv. Om TS väljer att stanna eller avsluta med flickvännen på grund av otroheten är ett val hen måste göra utifrån sin verklighet
    Är inte det ganska självförklarande?

Tycker du det ser ut som att TS mår bra av det hon gör? Inte så mycket va?
    Men du propagerar ändå för att hans ska vara kvar i en relation med henne för att "hjälpa henne" men menar ändå att det inte alls är att sabba sitt liv?
  • Anonym (suck)
    Tyra myra skrev 2023-10-25 13:27:09 följande:
    Propagerar alls inte för att han ska stanna i relationen MEN det är ett val han måste göra. Att fråga skribenterna på FL är inte att ta något eget beslut. Han måste ta det själv, eftersom han tror att det är det rätta. Inte för att FL anser det,

Tar man inte egna beslut utan lutar sig mot vad andra tycker är risken att man ångrar sig mycket större. 
    Tyra myra skrev 2023-10-22 22:16:15 följande:
    Vad säger att han förstör sitt liv genom att förmå henne att behandla sitt missbruk??

I en relation tänker man inte enbart på sig själv.

Det är ingenting som säger att han kommer att fortsätta med henne, Men att avsluta relationen på grund av otrohet när problemet är missbruk brukar inte fungera för någon av parterna
    Minnet verkar vara väldigt kort hos dig när det passar Tyra.

Nej du sitter absolut inte baaara snackar om att TS behöver göra ett val du sitter och propagerar för att TS ska göra valet att vara kvar i relationen och som du så fint kallar det "förmå henne att behandla sitt missbruk"... för.... "i en relation tänker man inte enbart på sig själv"

Som sagt ditt sätt att argumentera är lika falskt som dina värderingar. Du kläcker ur dig saker som du sen förnekar med väldigt lama argument.
  • Anonym (suck)
    Tyra myra skrev 2023-10-25 14:10:10 följande:
    Nej, du förstår nog inte hur relationer fungerar,

Eftersom det finns känslor kvar "han älskar henne massor" så behöver ingen propagera för att han ska stanna. 
    Han kommer att stanna så länge han inte tar ett eget beslut. Detta är vad vi benämner en del av medberoende. 

Jag har inte som vana att propagera för eller mot någonting alls. Jag försöker bara förklara hur vi människor brukar fungerar i olika situationer. 

Om man menar allvar med att hjälpa TS bör man känna till hur medberoende fungerar och stödja hans väg ur det.

Detta har absolut ingenting med värderingar att göra. Det handlar om kunskap och erfarenhet.

Att du angriper mig och anser mig vara falsk och att ha tunna argument får stå för dig. 
    Och du har tydligen väldigt svårt att stå för vad du skriver... du skrev ju bevisligen att du tyckte TS skulle vara kvar i relationen för att hjälpa henne, men det gjorde du sen om till att du "bara menar att han ska göra ett val"... och när det motbevisas så börjar du prata om att andra "bara inte förstår sig på relationer"

Jag "angriper" inte dig, jag bemöter dina argument.
  • Anonym (suck)
    Tyra myra skrev 2023-10-25 15:46:01 följande:
    Kan du visa var jag skriver att TS ska var kvar i relationen.  Jag skriver ingenting om jag tycker han ska var kvar eller ej. Du menar att om jag inte skriver att han ska lämna så menar jag att han ska stanna?  Var är den logiken?  

När man är i en relation och säger att man älskar sin partner som har problem brukar man vilja hjälpa denne att komma till behandling för sina problem. Men detta innebär icke att man automatiskt stannar i relationen, detta borde du nog förstå. 

Det är du som argumenterar med mig och påstår att jag ska vara falsk mm 
    Jag behöver inte motbevisa någonting utan står helt och fullt för vad jag skriver.
    Det har jag redan gjort, läser du öht det som skrivs?

Ja det ÄR faktiskt väldigt falskt att skriva saker och sen förneka att man skrivit det.
  • Anonym (suck)
    Ordinär Man skrev 2023-11-03 22:32:09 följande:

Här har vi en flickvän som tar droger, super sig redlös, samtidigt som hon är gravid.

På Familjeliv är största problemet att hon var otrogen, även om det mer mer sannolikt verkar vara ett övergrepp.

Familjeliv är förutsägbart.

Ja familjeliv är verkligen förutsägbart, kryllar av otrogna människor som gillar att normalisera och relativisera otrohet.

För det fattar väl vem som helst att inte fan kan man väl dumpa en alkis/pundare för att hen är otrogen OXÅ, typ 2 fel + 1 fel blir 3 fel och ännu större anledning att dumpa... nejdå så kan man ju inte räkna utan....2 fel +1 fel blir noll fel... det är helt magiskt... ju mer idiotiskt man beter sig desto tar det ut varandra Cool 
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-06 18:30:16 följande:
    Tycker tvärtom att det är ovanligt många normala inlägg här i tråden, Skriva av normala människor i normala relationer. 

De rabiata otrohets hatarna verkar bli färre och färre Cool
    Mycket snack om normalt ser jag....Drömmer

Tack för att du bekräftar det jag skriver...som sagt, FL kryllar av otrogna människor som gillar att normalisera otrohet  
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-06 21:21:44 följande:
    Man normaliserar inte otrohet. Man normaliserar hur man pratar och uttrycker sig om detta.
    Två helt skilda saker. 

Något som är så vanligt förekommande i vårt samhälle måste man lära sig att hantera på ett bättre sätt.  Cool
    Jaha, så vilket budskap man har spelar ingen roll det är HUR man uttrycker det som är det viktiga... jag förstår Flört

Att inte vara otrogen är ju minst lika vanligt om inte mer om man ska tro statistiken... men det verkar inte riktigt räknas i din värld utan det verkar bara vara otrohet som är "normalt" och otrogna människor som är "normala".... och det är ju såklart inte alls att försöka normalisera otrohet....Drömmer
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-06 21:38:01 följande:
    Om man utrycker sig som en normal människa är man vanligt vis ganska normalCool
    Ditt BS är allt annat ärn normalt
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-06 22:38:49 följande:
    Ja, de allra flesta som är otrogna är normala människor.  Har inte sagt att det inte finns trogna par, det vet jag personligen. De är också normala människor, det kan jag intyga.

Vad som inte är normalt är det sätt som vissa här uttrycker sig om otrohet och de människor som inte är trogna. 
    Nja, i TS fall är ju hon lång ifrån normal för att supa, knarka OCH dessutom vara otrogen är ju långt ifrån normalt. Men det struntar ju du i i din iver att normalisera otrohet...eller hurFlört
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvigan) skrev 2023-11-06 23:12:01 följande:
    Normalt är enbart ett mätverktyg inom en population och tror inte du har exakta siffror på detta. Oavsett kommer man ingen vart med ditt tant gnäll och moraliserande. Kvinnan mår dåligt, riktigt jävla dåligt. och gör illa sig själv och sin partner. hon behöver hjälp och han Behöver hjälp 
     Möjligen har du några fatasiverktyg som klarar av att normaliera allt, men i den riktiga världen så räknas inte supa och knarka och dessutom vara otrogen som ett normalt normalt beteende

Japp hpn mår dåligt och behöver hjälp av VÅRDEN, TS kommer inte kunna ändra på henne genom att offra sitt eget välmående för hennes skull. Det enda det kommer åstadkomma är två trasiga människor istället för en.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvigan) skrev 2023-11-06 23:27:06 följande:
    Usch så mycket moraltanter det finns på FL. Mogna människor klarar av att se saker från andras perspektiv. Jo det är tyvärr ganska normalt att supa i Sverige, liksom att vara otrogen och droganvlänsningen är förhållandevis hög. 
    men Det är väl egentligen skitsamma huruvida det är normalt eller inte. Precis skrev det ovan att han behöver gå isär för att läka. Bland annat vården är ett bra alternativ men blir nog enkelspårigt att enbart lita på instutuoners hjälp ? såren fina ju kvar. man kan behöva hjälp av vänner, kyrkan, kanske genom nån hobby i tillägg till sjukvård. allt behöver inte vara så svartvitt. 
    Ush vilka falska och omoraliska människor det finns på FL som tycker att TS ska offra sitt välmående för sin störda partners skull och gnäller sen över hur oempatiska andra ärOskyldig

Ja, egentligen är det skitsamman vad du tycker är normalt, om TS mår dåligt av en relation med henne så ska han såklart lämna henne och skaffa sig en bättre partner.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Kvigan) skrev 2023-11-06 23:49:31 följande:
    Exakt det jag sagt hela tiden. exakt - tyckande och fakta är två olika saker. därav är du en känslostyrd moraltant som kanske själv skulle må bra av ett glas och lite kul. :) god natt <3  
    Och du skulle må bra av att odla en ryggrad och lite moral. Men det tror jag inte du kommer få av ett glas och lite kul, det krävs nog många års terapi för det.

Men det är aldrig försent att bli en bättre mnniska Solig

God natt.
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-07 00:50:40 följande:
    Som vanligt börjar det mumlas om att normalisera otrohet, samtidigt som man tycker att flickvännen  är onormal för att hon missbrukar.

Varje normal människa skulle säga att det största problemet TS har är flickvännens missbruk och att otroheten är ett symtom på att missbruket är allvarligt. 

TS måste bestämma sig för om han klarar av att vara i en relation med en missbrukare eller ej.  Oavsett vad han bestämmer sig för så borde han av ren medmänsklighet försöka få henne till behandling. 

Så sluta prata om att normalisera otrohet det är inte det det handlar om
    Tja med tanke på att du tjatar som en repigt skiva om hur normalt det är att vara otrogen och hur normala människor som är otrogna är så är det ju nära till hands att tänka på normalisering. Drömmer

Om du vill att vi ska sluta prata nomalisering så gäller det väl i så fall dig med, om du inte vill att jag ska prata om att du normaliserar otrohet så sluta normalisera det då.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-07 19:48:01 följande:
    Det är helt fruktlöst att föra en diskussion med någon som inte beredd att se verkligheten.  Att leva i en fantasi där allt handlar om att fördöma otrohet må vara spännande men föga moraliskt uppbyggligt.  Etik och moral handlar om så mycket mera.
    Nja, det är snarare fruktlöst att försöka föra en diskussion med någon som:

1) Tror att hens egna påhittade "verklighet" gäller alla och ska försöka sälja in det i var och varannan tråd och känner sig "kränkt" när det ifrågasätts.

2) Inte kan stå för sina åsikter och älskar att slänga sig halmgubbar, förvanskningar, och all möjlig slags manipulativ argumentationsteknik.
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-09 20:20:25 följande:
    Nu är du ute med dina halmgubbar igen.  Om min verklighet är påhittad så hoppas jag att din är verkligare än minSkrattande

Jag känner nig inte det minsta kränkt, varför skulle jag göra det?

Jag står för mina åsikter vilka vilar på kunskap och erfarenhet.  TS största problem är flickvännens missbruk som nu också medfört otrohet.  Frågan är alltså hur han hanterar detta.  Om han har känslor för sin flickvän och vill hennes bästa ser han till att hon kommer till behandling. Sen är det upp till honom om han känner att han klarar av att fortsätta relationen. 

Ärligt talat förstår jag inte att detta ska vara så kontroversiellt. Kanske är det så att du inte riktigt förstått hela bilden TS utmålar i vad han skriver.
    Att du inte fattar varför svek och lögner är kontrovertiellt beror nog på att du dels verkar ha väldigt sunkiga värderingar och verkar tro att det är något alla gör 
  • Anonym (suck)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-09 21:13:41 följande:
    Nej, Jag ställer inte upp på din retorik. Den är onyanserad, hätsk och gynnar inte någon.

Du använder TS för att gå på mig och påstår att jag har dåliga värderingar. ??
    Och där åkte offerkoftan på igen..Drömmer
  • Anonym (suck)
    Anonym (Yiiihaaa!!) skrev 2023-11-10 10:21:14 följande:
    Ett halvår sen jag loggade in och du håller fortfarande på. Jag tror jag vet vem som är offret Drömmer
    Japp, det är ju beteendet jag kritiserar och så länge det finns människor som beter sig som svin så kommer det fortsätta vara så.

Det verkliga offret är ju den som blir bedragen, men det verkar ofta glömmas bort av otrohetsförespråkare Flört
Svar på tråden Flickvän sen 10 år otrogen.