Kanske gravid med nr.4
Hej,
Vi fick vårt tredje (och sista) barn i somras. En sladdis. De äldre syskonen är 7 och 9 år. Vi hade bestämt oss för att vi var nöjda med två.. sen ändrade vi oss när vardagen blev lätt igen.. och så skaffade vi vår sista lilla bebis. Allt gott och alla nöjda.
Första gången vi hade sex igen efter förlossningen var för ca 2 veckor sen, jag hade haft en mens innan men hade dålig koll på cykeln. Det blev spontant och mysigt så vi beslutade oss för att ta Dagen efter piller (brukar vi inte göra givetvis men vi ville passa på när lusten kom)? men det var en söndag så pillret fick jag i mig först på måndagen när mannen kom hem från jobbet.
Efter detta laddade jag ner min app som jag hade använt för att bli gravid sist. All min tidigare data var kvar och enligt den så hade jag ägglossning på tisdagen. Alltså dagen efter jag tog pillret? Kanske var det för sent??
Jag har inga symtom på graviditet nu vad jag vet. Men det brukar jag inte ha innan ett plus. Jag hade däremot några tecken på att jag hade ägglossning, insåg jag när jag tänkte efter efteråt.
Tänk om jag nu är gravid med nr 4!! Fast vi har bestämt att vi är färdiga. Min man kommer få hjärtinfarkt!
Hur går det att ha ett år mellan nr 3 och 4 när man även har två stora barn?? Våra stora vill nog inte ha fler småsyskon, tänk om jag sårar dem genom att behålla! Jag tror inte att jag skulle våga göra abort, stor risk att jag mår dåligt av det beslutet och ångrar mig för resten av livet, men jag mår illa när jag tänker på att eventuellt vara gravid igen!
Någon som har varit med om liknande?