Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Kanske gravid med nr.4

Hej,

Vi fick vårt tredje (och sista) barn i somras. En sladdis. De äldre syskonen är 7 och 9 år. Vi hade bestämt oss för att vi var nöjda med två.. sen ändrade vi oss när vardagen blev lätt igen.. och så skaffade vi vår sista lilla bebis. Allt gott och alla nöjda.

Första gången vi hade sex igen efter förlossningen var för ca 2 veckor sen, jag hade haft en mens innan men hade dålig koll på cykeln. Det blev spontant och mysigt så vi beslutade oss för att ta Dagen efter piller (brukar vi inte göra givetvis men vi ville passa på när lusten kom)? men det var en söndag så pillret fick jag i mig först på måndagen när mannen kom hem från jobbet. 

Efter detta laddade jag ner min app som jag hade använt för att bli gravid sist. All min tidigare data var kvar och enligt den så hade jag ägglossning på tisdagen. Alltså dagen efter jag tog pillret? Kanske var det för sent??

Jag har inga symtom på graviditet nu vad jag vet. Men det brukar jag inte ha innan ett plus. Jag hade däremot några tecken på att jag hade ägglossning, insåg jag när jag tänkte efter efteråt.

Tänk om jag nu är gravid med nr 4!! Fast vi har bestämt att vi är färdiga. Min man kommer få hjärtinfarkt!

Hur går det att ha ett år mellan nr 3 och 4 när man även har två stora barn?? Våra stora vill nog inte ha fler småsyskon, tänk om jag sårar dem genom att behålla! Jag tror inte att jag skulle våga göra abort, stor risk att jag mår dåligt av det beslutet och ångrar mig för resten av livet, men jag mår illa när jag tänker på att eventuellt vara gravid igen! 

Någon som har varit med om liknande?

• Svar på tråden Kanske gravid med nr.4
  • Anonym (TS)
    Anonym (....) skrev 2023-10-04 23:06:17 följande:

Och varför tror du att du skulle bli gravid?
    När du inte ens hade sex på/vid ägglossning utan långt tidigare, och dessutom tog dagen efter piller....

Tror och tror.. det är ju en risk. Läste att om du har ägglossning när du tar dagen efter piller så hjälper det inte, pillret flyttar fram ägglossningen men inte om man redan har ägglossning. Appen sa att jag skulle ha ägglossningen på tisdagen men jag kan ju ha haft den redan på söndagen, min ägglossning kommer inte exakt på samma dag i cykeln.

Men varför svarar du ens i tråden?? Jag är orolig och tänker mycket på detta. Låt mig skriva en anonym tråd för att försöka stilla den oron!? Jag kommer ta ett graviditetstest när det är dags men just nu ville jag höra om någon annan har blivit gravid under dessa förutsättningar för att få veta hur det har gått osv.

Stör det dig?
  • Anonym (TS)
    Anonym (....) skrev 2023-10-05 00:02:17 följande:
    Du hade ägglossning (skulle) och tog dagen efter piller på måndagen, ägglossning har skutits upp och du kan inte vara gravid. 

Det som stör mig är att folk inte verkar förstå bur man blir gravid. Du har har tre barn, är vuxen och borde rimligen veta att man inte blir gravid om man inte har ägglossning. 
    Hur vet du att jag inte hade ägglossning?! Det finns en stor risk att jag hade ägglossning just den dagen vi hade sex! Jag tog inget äl-test utan kollade bara i appen! Jag har äl ca dag 18-22 i min cykel och då summerar min app det till att jag har äl dag 20 generellt. Nu hade vi sex dag 18 så jag kan absolut ha haft ägglossning! Sen är det inte säkert att jag blev gravid även om jag hade ägglossning, men orolig kan man vara ändå!

Jag stör mig på folk som tror att de kan bättre än andra, när de egentligen inte har fattat själva! Skit i att svara när du inte ens har nåt vettigt att säga! Gå o lägg dig!
  • Anonym (TS)
    Anonym (F) skrev 2023-10-05 11:16:17 följande:

Jag förstår inte. Du fick barn i somras och är säker på att du redan nu fått tillbaka din ägglossning? 

Jag har redan fått en mens innan den jag väntar på nu. Mens = ägglossning. Jag skrev det i texten. Varför förstår du inte?
  • Anonym (TS)
    Anonym (....) skrev 2023-10-05 10:58:49 följande:
    Jag vet det eftersom du skrev det. Vilket rimligen borde vara att du också vet det. 
    Fast nu känns det som att du bara jävlas eller trollar. Jag förklarade ju precis hur det är och du fattar fortfarande inte. Finns ingen mening för mig att diskutera detta med dig.
  • Anonym (TS)

Jag tycker att det är så himla tråkigt att behöva diskutera och försvara att jag kan ha haft en ägglossning. Jag må ha formulerat mig lite kort/klantigt i texten MEN.. det finns en risk att jag hade sex vid ägglossning och det gör mig orolig. Jag säger inte att jag tror att jag är gravid, säger inte att jag vet att jag hade ägglossning. 

Är det någon som har fått två ?sladdisar? tätt? Hur upplevde du det i så fall? Vad tyckte de stora barnen? 

(Vill man spekulera i om jag har haft ägglossning eller inte och när så får man gärna göra det med någon annan, tack!)

Svar på tråden Kanske gravid med nr.4