• Snälla2023

En stödtråd för oss inte vill annat än att se ett pluss på stickan!

Okej, så jag gör inget annat än att konsumera familjelivstrådar om barnplanering, ägglossning, upplevelser och erfarenheter kring plus/minus på graviditetstester,  eventuella symtom på graviditet osv osv. 

Därför känns det väl på tiden att jag nu skapar min egen tråd om just detta, så att vi som drömmer om ett plus kan följa, stötta och lära varandra, stötta varandra. Jag hoppas verkligen det finns fler därute som känner som mig, som har ett behov av ett stöd och gemenskap i nutid. 

Jag har spårat min menscykel i över ett år nu och har nästan alltid en cykellängd på 29 dagar. bara två månader det senaste året har det avvikit med 31 dagar. Är nu på BIM + 2 och har än så länge testat negativt, både med billiga stickor och digitala test från CB. 

Någon annan där ute som inte vill annat än att se ett plus i oktober? Dela gärna hur det går för er! 

• Svar på tråden En stödtråd för oss inte vill annat än att se ett pluss på stickan!
  • Snälla2023
    Embarazada skrev 2023-10-05 09:34:04 följande:

Jag och min man har försökt bli gravida sen i början av september 2022 så jag hoppas verkligen på en plus nu i oktober.....

Det blev ingenting för mig förra månaden. Blev så ledsen att jag helt glömt bort den här tråden. Nu är det dags igen med BIM på fredag-tisdag (oregelbunden cykel på 28-32 dagar).

För oss är detta fjärde försöker ?bara?. Men herregud vad ledsen och matt man blir redan. Styrkekramar till er som försökt sen förra året <3 hur har det gått i oktober?

• Snälla2023
    GuldKvinnan skrev 2023-10-06 17:39:42 följande:

Samma här... BIM nästa vecka... Blir det inget denna gång så börjar det bli dags att söka hjälp. 

Hur har det gått för dig? Förstår känslan. Vill också söka hjälp men vi har inte försökt ett år än. 

Samtidigt känns det som om alla runt om en blir gravida. Min syster för några månader sen och nu min bästavän. Kan inte undgå att känna mig mer stressad när de ?springer före? mig..

• Snälla2023
    JuliaW skrev 2023-10-06 17:46:13 följande:

Jag har haft två missfall detta år, hade en normal mens i september. Har testat hela denna vecka men inget plus? Fören idag😭 Hade en magkänsla att testa när jag kom hem från jobbet och där var strecket äntligen 🥺 Håller tummarna att lillen fastnar 🤞🏼

Åh stort grattis Julia! 🥺 Hemskt vad du varit med om men så kul nu med kul med pluss! Hur har det gått för dig? Har du några tydliga symtom?
Svar på tråden En stödtråd för oss inte vill annat än att se ett pluss på stickan!