Inlägg från: Villblimamma98 |Visa alla inlägg
  • Villblimamma98
    Syskonförsök skrev 2023-11-12 21:16:53 följande:

Vad jag förstått handlar det mest om att det kan skjuta på eller hindra ägglossning om en tar mycket ipren/ Treo eller liknande men en tablett är säkert ingen fara alls!

Vad bra hade ägglossning i fredags så då borde det inte va nån fara 🤞🏻
  • Villblimamma98
    Cececilia skrev 2023-11-13 09:29:55 följande:
    Försök fundera på vad du ska köpa för julklappar eller planera in något helt annat att se fram emot. Tyvärr kommer vissa av oss gå månad efter månad och enbart vänta på att mensen dyker upp återigen 🙄 
    Ju mindre man lyckas tänka på det desto bättre 🥰  Jag tänker iallafall ta tillfället att fokusera på julklappsinköp nu när julen ligger framför oss 😅
    Smart tips, tack 🥰
  • Villblimamma98
    sommar2019juni skrev 2023-11-13 12:12:22 följande:
    Iom att NC flyttade fram min ÄL så flyttade den även fram min BIM såklart, så känner nu samma som dig, hur fasen får man tiden att gå Tyst

Pratade om det med min sambo igår, får typ flashbacks av känslan när jag studerade på universitet. När man gick in och skrev tentan peppade man sig med att man gjort vad man kunnat för att det skall gå även (ungefär som att man myst och försökt så bra man kan inför ÄL), för att sedan i väntan på resultatet på tentan tvivla på om man verkligen gjorde tillräckligt och om man ska ha tur nog att klara det.....

I detta fall då, tur nog att få plussa om drygt en vecka... <3
    Ja väntan är hemsk känner igen det du skriver, bra förklaring haha. Vet fortfarande inte om jag vågar testa innan BIM denna gång... min man har tvärvänt och vill vänta till mensen är minst 1-2v sen men aldrig i livet jag väntar så länge 😂 jag är bara rädd man råkar upptäcka en kemisk igen och kommer bli så ledsen då efter missfallet samtidigt som jag såklart är SÅ nyfiken 
  • Villblimamma98
    Cececilia skrev 2023-11-13 13:26:32 följande:

Haha Ne 1-2 v är mycket begärt 😂
    men kan vara skönt att komma fram till BIM så att man har en rimlig chans att få ett tydligt plus 😊 Sen är man på BIM eller över så är det kortare tid till nästa försök ifall det inte gått denna månaden 🥰

Ja jag får fundera lite på om jag ska testa i helgen eller nästa vecka 😅🥰
  • Villblimamma98
    Cececilia skrev 2023-11-13 13:39:36 följande:
    Hoppas du får ett plus när det än blir 🤞 
    Vi ska vänta på mensen och kommer den inte testar vi då. Har tagit så många test innan BIM och hatar verkligen åsynen av blanka test. Plus att ju senare man får reda på det - desto färre dagar att vänta på tidigt ultraljud för att säkerställa att hjärtat Slår ❤️
    Det har du rätt i. Sist testade jag positivt 6 dagar innan mensen och kändes som en evighet att vänta in att ha passerat BIM. Får försöka hålla mig 😅❤️
  • Villblimamma98
    Macbookpro skrev 2023-11-13 14:09:02 följande:

Positivt äl test imorse. hade sex direkt efter det. 

Vad tror ni blir bäst, sex igen ikväll eller vänta till imorgon För nästa omgång? 

Jag hade väntat i morgon för att det ska hinna produceras lite mer spermier!
  • Villblimamma98
    Gloover skrev 2023-11-13 19:37:10 följande:
    Jag började blöda rätt rejält och tog ett till gravtest som nu visade negativt. Barnmorskan sa att jag de inte behövde kontrollera något mer. 

Kändes väldigt konstigt att få ett sånt besked över telefon. 
    Jag beklagar. Fick missfall 20 oktober. fick en del smärtor och åkte in akut och fick beskedet på så sätt. Kan inte föreställa mig över telefon... fruktansvärt :(  Jag är också 25 år och försöker med mitt första barn. Jag håller tummarna för dig 🥰
  • Villblimamma98

Och nu har man börjat inbilla sig symtom..  bara äl + 5 så VET ju det är för tidigt men ändå känner man så mycket "symtom"

Svar på tråden BIM november