Memlan skrev 2023-11-02 09:27:40 följande:
Hej!
var med i oktobertråden men tog sig inte förra månaden, inte skrivit här än men varit inne och följt er!
Men undrar över en grej, jag fick glad gubbe på vanliga clearblue digital den 20 november, lyckades hålla mig liiite längre med att testa denna cykel men jag testade mig förrgår och det var negativt, på kvällen samma dag fick jag väldiga kramper i ryggen och var bombsäker på att mensen skulle komma på morgonen men det gjorde den inte.
jag brukar bara ha mensvärk dagen innan och första dagarna av mensen, nu har jag haft mensvärk sedan i tisdags som kommer och går, i magen och ryggen och ömma bröst än men ingen mens har kommit, har ganska mycket mensvärk och trott den ska komma flera gånger sedan i tisdags men nada.
Brukar få mens på cd30 och nu är jag på dag 33, om inte mensen dyker upp, när bör jag testa nästa gång? Hur länge ska man helst vänta efter ett negativt test?
Om du fick glad gubbe den 20/10 så inträffade äl sannolikt den 21 eller 22.
Då är du nu på äl+11-12 så ett graviditetstest borde med ganska stor säkerhet kunna visa positivt nu. Däremot var du bara äl+9-10 när du testade så ett negativt då behöver inte betyda något.
Vet du hur långt du brukar ha mellan äl och mens? Vanligast är ju 12-14 dagar så skulle säga att mensen inte är sen än.