Inlägg från: Natalina1451 |Visa alla inlägg
  • Natalina1451

BIM november

Cececilia skrev 2023-11-13 21:05:39 följande:

det är möjligt att du har ägglossning. Jag hade förmodligen ägglossning tre veckor efter vårt missfall (men vi kom bara till v12), jag testade aldrig men slutade blöda strax efter tre veckor och hade sen en mens två veckor senare. 

även om ni inte får ligga nu för infektionsyrisk, så är det positivt om kroppen kommer tillbaka. 

Beklagar att du behöver gå igenom det, det är så hemskt 💔

Tack beklagar ert med det är verkligen hemskt.

Det känns verkligen som ägglossning för blodet är också blandat med väldigt glidiga flytningar precis som vid ägglossning i vanliga fall.. 

Syskonförsök skrev 2023-11-13 20:32:14 följande:

Testar du negativt på grav test? Så det inte är hcg som ger utslag på ägglossningstestet? 

är rester kvar kan väl kroppen ibland fortsätta producera hcg

Jag kom ju på att jag skulle tagit ett graviditetstest i samma kiss som jag precis hade hällt bort 🙈 men trodde ju inte det skulle bli så starkt så tanken fanns inte där till en början. Nu håller jag mig igen så länge jag orkar för att ta ett graviditetstest också. Det var starkt positivt för 6 dagar sedan men det var innan jag var inne på akuten igen i torsdags. läkaren fick ut 3 ganska stora bitar Det kanske var det sista även om det fortfarande fanns mycket blod osv kvar i livmodern enligt ultraljudet...
  • Natalina1451

Okej, 4 veckor efter sent missfall på onsdag. 

idag kände jag av mina äggstockar och jag tog ett ägglossningstest som blev superpositivt och graviditetstest i samma kiss som är helt negativt (första jag tagit på en vecka men det var svagt positivt förra veckan) 

jag blöder fortfarande men sparsamt nu, är det dumt o ligga? Vill så gärna inte bara slösa en ägglossning men åh känner mig tveksam vill ju inte heller få en infektion.. 
    är det mindre risk för infektion om vi skulle använda en medicinspruta o spruta in spermierna? 🙈

ja jag är väldigt desperat, varje sekund utan en bebis i magen sen missfallet knäcker mig helt 😭 

• Natalina1451
    cutepenguin skrev 2023-11-20 20:22:03 följande:

Jag VET hur det känns och förstår din stress. Hade själv ett MA i juni. Men det är inte värt att påbörja nytt försök innan kroppen är redo ❤️ Jag skulle inte rekommendera att ha sex när du fortfarande blöder. 

Jag fick ägglossning 3 veckor efter missfallet (blödde inte då), men är väldigt glad att det inte tog sig på det försöket. För första riktiga mensen efter missfallet var inte normal för min del. Blödde mycket klumpar och längre än vad jag normalt gör. Låt kroppen vila! Det är bara en månads skillnad ❤️ 

Du har ju helt rätt det Är bara så jobbigt. jag Ska fråga läkaren imorgon, ska tillbaka för återbesök och ultraljud för o se så alla rester är ute mm. 

• Natalina1451

Hade återbesök efter På kvinnokliniken idag efter det sena missfallet för snart 4 veckor sedan. 

jag har ytterst lite rester kvar som inte Behöver skrapas bort så det är upp till kroppen o ta hand om nu. 

det fanns ingen medicinsk anledning att vänta på en mens emellan att vi Försöker igen. Läkaren sa att dom brukar oftast säga så för att det ska bli lättare att räkna graviditetslängden om man skulle plussa, är kroppen redo så är den det, annars blir det inget pluss ändå. 

hon sa också att rekommendationen är att vänta med samlag medan man fortfarande blöder, men det finns ingen evidens som stöder det utan det är bara logiskt och därför fortsätter det vara Rekommendationen. 

detta kanske inte gäller för alla men det är rekommendationerna som jag fick iaf. 

jag hade ocksp fullt med äggblåsor så jag tror nog vi kommer köra på med sen varannan dag from nu igen och bara hoppa upp på hästen igen, allt annat känns för deppigt. 

bild på dagens test, två olika märken tagna i samma kiss. 

• Natalina1451

Hur fel blir det om man inte mäter direkt när man vaknar, tog Först tempen vid 06:30 men så skulle jag skriva in den vid 06:40 (hade bara legat still i sängen under tiden. men när jag skulle föra över tempen så sa den att det inte fanns någon data så då tempars jag om 06:42 och skickade över. Borde jag utesluta den tempen då? 

• Natalina1451

Fan alltså, jag är för snurrig när jag vaknar på natten/morgonen 😵?💫 imorse trodde jag det var morgon vid 04 och tempade för att somna om, men insåg nu när jag förde över tempen att det var fel tid.. jag brukar annars tempa vid 06:30 🤦🏽?♀️ 
    gjorde fel igår också så då fick jag utesluta den tempen, behöver jag utesluta dagens temp också? 
  • Natalina1451

I ff appen har jag inte uteslutit gårdagens och dagens temp och då placerar den ut ägglossningen i måndags, kan det stämma? 
  • Natalina1451
    amiilee skrev 2023-11-23 09:43:02 följande:
    Hm, alltså den är ju i princip på-2h din vanliga tempningstid vilket ska vara ok om du har fått 4h sammanhängande sömn. Dock tycker jag att det ser ut som att du inte har ägglossat ännu så jag skulle absolut fortsätta ligga.. 

Använder också både NC och FF och ibland sätter FF ut ÄL tidigare men ändrar sig sen, så det kan vara att den flyttar fram senare.. 

det kan absolut vara så, så himla svårt o tyda allt nu efter missfalle? blir helt snurrig men Jag tyckte jag kände ägglossningen väldigt tydligt i tisdags, det spände och kändes svullet över höger äggstock hela förmiddagen, tills det plötsligt släppte. precis min vanliga ?ägglossningssmärta?. Och sen var ägglossningstestet igår negstivt Efter att ha varit starkt i två dagar. Bifogar bilder, men vi kommer ligga idag igen, kör varannan dag till äl är bekräftad tänkte jag. iom att jag fortfarande blöder lite efter missfallet. 

nu kom alla bilder i fel ordning och åt fel håll, men det övre är från i måndags, det i mitten igår och det längst ner i tisdags. 

• Natalina1451
    Anonym (2a försöket efter missfall) skrev 2023-11-23 16:22:50 följande:

Ser bra ut! När testade du negativt efter missfallet? ❤️
    Jag har nämligen haft positiva äl test sedan missfallet/skrapningen o fick första negativa gravtest 17/11, dock fortfarande starka äl-test. Som sagt mam blir snurrig av allt!! 

Jag testade svagt positivt förra måndagen, då hade jag också starkt ägglossningstest. 

jag tog ett nytt graviditetstest nu i måndags och då var det negativt men med det här ovan starka ägglossningstestet i samma kiss. 

tog tyvärr inget test däremellan så ingen aning när det försvann helt, men det Var som sagt väldigt svagt i måndags.

tempar du också? Har du slutat blöda? 
    har du slutat blöda skulle jag köra på med sex varannan dag iaf så gör det ju inget om du inte hittar ägglossningen med test då har ni safeat upp så där finns spermier om ett ägg kommer, om du fortfarande blöder får du nog känna efter själv vad som känns bra. 

jag blöder fortfarande lite men fick ok från läkaren ändå. 

• Natalina1451
    Em16 skrev 2023-11-23 17:05:21 följande:

Ni som har plussat innan. Vid vilken äl dag har ni fått plus ? Jag tog ett imorse och är äl+9 och det var neg. Jag har barn sen tidigare och vet då att jag var sjukt osäker på när äl var så vet inte riktigt när jag plussade till äl.

Så. Vid vilken äl dag plussade ni ?

när jag plussade nu i sommar var det på äl +9 
    tog ett test på +8 också och då var det negativt, på +9 tog jag ett tidigt test från abblo pharma Som var positivt o sen ett digitalt testa tidigt från clearblue som bekräftade det. 

• Natalina1451
    Anonym (2a försöket efter missfall) skrev 2023-11-23 19:56:04 följande:
    Okej låter rätt likt hur det var för mig.

Ja jag tempar men det är en riktig berg-och-dalbana haha, sover så dåligt just nu med så får inte ut något av det tyvärr. Slutade blöda ca 1v efter, sen hade jag som bruna flytningar 1.5v till ungefär. Blev inte så mycket sex då jag inte kände mig så fräsch under den tiden hahaTungan ute

Ca 30 dagar har gått sedan skrapning, positiva äl-test sedan dess och ännu ingen mens i sikte. Blir spännande detta haha.. Skrattande

Vill bara bli gravid igen, NU!Hjärta

Åh jag fattar, jag sover också så himla dåligt men brukar få till några sammanhängande timmar mellan 02-06 så mäter efter det. 

men positiva test i 30 dagar kan ju inte vara rätt, har du funderat på o boka in en privat tid till en gynläkare, för o se hur det ser ut? eller kanske kan få ett återbesök till gynakuten/kvinnokliniken/där du behandllades vid missfallet? 

de kollade på mig noga igenom äggstockarna osv för o se status liksom och man kunde se många fina äggblåsor så då kunde hon liksom säga att min kropp är på god väg att återhämta sig och ägglossning borde inte vara långt borta typ så. 

• Natalina1451
    Anonym (2a försöket efter missfall) skrev 2023-11-23 23:35:25 följande:
    Funderar på o kolla upp det om mensen inte kommer inom 2 veckor iallafall. Behövdes inget återbesök då de fick ut allt på skrapningen och jag testat negativt sa läkaren när jag ringde.

Vet ju att äl-test kan bli positiva av hcg hormonet också, och eftersom jag fick negativt graviditetstest först förra veckan så tror jag inte det är så farligt än 😊

Håller tummarna för dig 👍🏼❤️
    okej det låter ju som en bra plan, rimligt o vänta två veckor. jag har noll och inget tålamod så funkar inte så tyvärr 🙈 

jag var i centrum med min 2åring idag när jag fick en blodfors genom en maxibinda och ner till knävecken.. jag som knappt blödigt något sen i måndags, bara blodblandade flytningar. Fattar ingenting, kan det ha varit mensen? skulle inte det synas på tempkurvan då? 
  • Natalina1451
    Anonym (2a försöket efter missfall) skrev 2023-11-25 00:09:42 följande:
    Jag fick en sådan blödning också ca 4 dagar efter jag slutat blöda färskt blod, kom bara det sen inget mer förutom brunaktiga flytningar i ca 5 dagar. 

Vet inte vad det kan vara, våra kroppar är underliga. Min temp brukar sjunka rejält dagen innan mens, din med? 😊 

Vad sjukt att du också fick det, undrar om detr det absolut sista dom tömde sig då. får hoppas det. Har inte klivit upp ur sängen ännu idag så har inte märkt om det kommer något färskt blod idag ännu. 

nu var det flera år sedan jag tempade senast men jag hade iaf då också en väldigt tydlig sänkning vid mens. 
    idag har min temp höjts ännu mer och Nc har bekräftat ägglossningen 

• Natalina1451

Jag måste fått mens? Eller en genombrottsblödning eller något, nc har placerat ut ägglossningen till i tisdags nu
    efter att tempen höjdes ännu mer idag, men jag blöder så mycket, det är en full maxibinda på inte ens en timme.

är det någon som har koll på hur tjock livmoderslemhinna är normalt? Jag hade 14,4mm och 16,4mm pnär läkaren mätte i tisdags. och jag har googlat mig till att man kan få en genombrottsblödning när slemhinnan blir för tjock/tung då den liksom lossnar av sig själv oberoende Om man har haft ägglossning. 

jag har också googlat fram att 7mm är minimum för att man ska återföra enbryo vid ivf men som sagt inget om vad som är normalt.. 

• Natalina1451
    Anonym (Pcosfighter) skrev 2023-11-29 13:34:29 följande:
    Hittade precis den här tråden! Jag plussade i torsdags förra veckan efter att ha kämpat länge med behandlingar. MEN jag är livrädd för missfall... Kolla min graf... känns verkligen inte bra. Vad tror ni? Är i vecka 5

Hej! 

grattis till plusset! 

jag är tyvärr inget proffs på att temp men jag rekommenderar att du slutar tempa nu när du är gravid, för mig har det bara skapat mer oro och tom ångest. 

nu fick jag ett sent missfall ändå och fick föda mitt barn i slutet på oktober utan en chans till liv o inget hade kunnat förbereda mig på det.

även om det är så sjukt svårt så försök njuta, håller tummarna att allt går bra för er ❤️

Svar på tråden BIM november