Inlägg från: amiilee |Visa alla inlägg
  • amiilee

BIM november

Flowerpower33 skrev 2023-11-16 13:31:33 följande:

Vad sjukt. Fick en impuls och testade ändå. Kände mig så dum som kissat för typ 1 h sedan och satte mig och testa. Chocken när jag började se en väldigt svag linje. Väntade lite till och kände att ja, det är verkligen en linje. Tog ett digitalt och fick linjen bekräftad. Så sjukt glad men ändå inte då linjen var så svag haha. 

Ska hålla mig och inte dricka så mycket nu på några timmar och se ifall det var därför det vart så svagt, annars är jag nog inställt på missfall med så svag linje. 

Grattis!! Tyckte kurvan såg väldigt lovande ut! 
  • amiilee
    sommar2019juni skrev 2023-11-18 08:26:56 följande:
    är en sååå lång väntan! Har ju något att säga om denna kurva? behöver bara höra något så dagarna gåååår 😂

Förstår hur du känner. Väntan är olidlig 😣 Såhär ser min kurva ut? tempen stack iväg imorse men det kan ju bero på vad som helst. Har absolut inga symtom :( Håller tummarna för oss ❤️

• amiilee
    Cececilia skrev 2023-11-18 19:39:33 följande:
    temphöjningen är mycket mer lovande än om du redan skulle känna symtom! Det är inte många symtom innan bim som faktiskt beror på graviditet, många är för att man tolkar allt som man kanske känner även i vanliga fall som eventuella symtom. Lycka till, Håller tummarna 🤞 
    Tack för peppande ord ❤️ hoppas att tempohöjningen håller i sig imorgon! 
  • amiilee
    tjatalagom skrev 2023-11-18 20:39:07 följande:
    En sån jämn och fin kurva är mycket lovande! Speciellt när tempen steg sådär! När tänker du testa?❤️
    Tack för pepp ❤️ hoppas att det är vår tur nu! Jag är bara ÄL + 8 och har de senaste cyklerna väntat in mens (pga mycket besvikelse tidigare).. Har BIM på onsdag 22a, får se om jag testar tidigare men är bortrest nu tom måndag sent på kvällen så det är nog bra så jag slipper tänka på det så mycket. 
  • amiilee
    Villblimamma98 skrev 2023-11-19 06:43:56 följande:

Nu vågar jag tro på det 😭❤️

Åh grattis!! ❤️
  • amiilee
    sommar2019juni skrev 2023-11-19 12:41:13 följande:

Idag fick jag en lite större ökning? om de nu var en nidblödning så höll den i sig 2 dygn väldigt sparsamt? hoppas! Känslan i brösten sitter Kvar Men inte riktigt lika påtagligt? känns inte som att jag är gravid länge nu tror jag inte alls på att de kommer bli något denna månad

Känns ju väldigt hoppfullt med både nidblödning och kurvan. Hade ju en tempstegring rätt ordentlig igår men det var nog bara tillfällighet för idag höll den inte riktigt i sig 😢 tror vi både har BIM typ samtidigt? Jag har på ons!
  • amiilee
    sommar2019juni skrev 2023-11-19 12:48:02 följande:
    Åh men gör de verkligen det? känns mig hopplös 🥹 
    åhh håller tummarna för dig, jaa har BIM på torsdag, har inte tänkt testa innan det ❤️

Blödning sådär innan har jag aldrig fått. Stämmer ju rätt i tid också. Håller tummarna att det är vår tur nu ❤️ Förstår, ska nog inte heller testa innan BIM. 

Min kurva ser ut såhär idag. Är ju fortfarande hög temp men inte sådär som igår. Man överanalyserar allt 😅

• amiilee
    sommar2019juni skrev 2023-11-20 12:16:22 följande:

Känner som typisk mensvärk nu, som det brukar kännas när mensen kommer om någon timme.... antar att det är kört då :( Gråter

Så sjukt, känner precis samma idag. Inte känt så igår. Därför varit nere hela dagen för det känns som mensen är på G. Den är beräknad om 2 dagar men kan ju såklart vara tidig. Tror dock inte jag ägglossat senare än jag trott, men ev tidigare. Ingen temp idag för jag sov som en kratta och hade svårt att få fyra timmars sammanhängande sömn. 

Håller tummarna att det inte är mensen som är på G ❤️

• amiilee
    sommar2019juni skrev 2023-11-21 08:01:43 följande:
    Ökning idag, men mensvärken håller kvar, är livrädd att den ska komma när som helst. Trodde nyss att den kom när jag gick runt i morgonrock och jag kände att de droppade på benet, MEN det var en vattnig flytning?! Inte brukar de någonsin komma så det rinner efter benet😅

menvärken gör mig dock ändå orolig för förra månaden fick jag ökning och dagen efter kom mensen 😭
    Men kurvan ser ju riktigt lovande ut!

Själv känner jag att det är kört. Min temp gick ner lite till idag.. BIM imorgon. Känns som mensen kommer när som helst.. blir såååå ledsen på att det inte går. 
  • amiilee
    sommar2019juni skrev 2023-11-21 08:31:36 följande:
    om det inte är kört för mig än så är det inte heller kört för dig än <3 Tänk om din temp stiger imorgon iställer för att mensen kommer, än är det inte kört <3
    Tack, kram ❤️
  • amiilee
    sommar2019juni skrev 2023-11-21 14:07:54 följande:

Tack snälla alla! ❤️❤️❤️

Stort grattis, hade det på känn ❤️
  • amiilee
    Hejsan91hejsan skrev 2023-11-21 17:17:57 följande:

OMG kunde inte hålla mig, fick ett starkt plus på 1 sekund med ett sånt tidigt test 😭😍😍😍????🏻 4e försöket med 2a barnet 🥰

Men gud vad roligt, stort grattis! ❤️ Haha verkar vara plus-tråden här. Har dock inte så stora förhoppningar men ännu ingen mens idag (beräknad imorgon) men känns som den ska komma vilken minut som helst.. 

Hade du några symtom innan? Har du tempat eller bara kört på? 😊
  • amiilee

BIM idag (ÄL +12). Neg graviditetstest, tog sticka från rfsu som dock mäter från 25.. men känns ändå inte så ljust. Inväntar mens? tempen gick upp idag men osäker på om jag verkligen fick 4h sammanhängande när jag mätte så det kan ju vara felvärde också. Känns lite ledsamt idag när man bara velat att denna dag ska komma och sen besvikelsen varje gång 😢

• amiilee
    Parkblomman1 skrev 2023-11-22 09:45:28 följande:
    Klart att det känns ledsamt, och det är helt okej att vara ledsen och besviken.

som jag skrev lite högre upp så försöker jag tänka på ödet. Att den här månaden var det helt enkelt inte meningen, men en dag kommer det att vara er tur ❤️

hur länge har ni försökt?
    är det första barnet?

se även gärna mitt inlägg högre upp gällande vitaminer och spänningar i kroppen. när jag började med vitaminer och förstod vad mycket av mina spänningar berodde på så har jag lyckats bli gravid två gånger. Ena slutade i missfall och den andra är nu pågående, dock fortfarande väldigt tidigt.
    och jag vet inte om ovan är förklaringen till att det har gått nu men inte tidigare men jag vill ändå tro att det är en stor faktor i det hela.

håller tummarna att det är er tur snart ❤️
    7e försöket med första barnet.. Jag tar redan Thorne prenatal, magnesium, d-vitamin och omega 3 och har gjort det sen innan vi började försöka för optimera. Är normalviktig och lagom aktiv. Normal cykel. Tempar. Har sex varannan dag kring ägglossningen och kör även ÄL-test. Vi har också redan utretts (och gjort äggledarspolning) och allt såg bra ut, både hos mig och mannen. Känns lite frustrerande att det trots det inte går. Men vi får hålla tummarna på ett julmirakel istället ❤️🤞🏼
  • amiilee
    Natalina1451 skrev 2023-11-22 11:36:55 följande:

Hur fel blir det om man inte mäter direkt när man vaknar, tog Först tempen vid 06:30 men så skulle jag skriva in den vid 06:40 (hade bara legat still i sängen under tiden. men när jag skulle föra över tempen så sa den att det inte fanns någon data så då tempars jag om 06:42 och skickade över. Borde jag utesluta den tempen då? 

Jag skulle utesluta den..
  • amiilee
    Natalina1451 skrev 2023-11-23 08:44:25 följande:
    Fan alltså, jag är för snurrig när jag vaknar på natten/morgonen 😵?💫 imorse trodde jag det var morgon vid 04 och tempade för att somna om, men insåg nu när jag förde över tempen att det var fel tid.. jag brukar annars tempa vid 06:30 🤦🏽?♀️ 
    gjorde fel igår också så då fick jag utesluta den tempen, behöver jag utesluta dagens temp också? 
    Hm, alltså den är ju i princip på-2h din vanliga tempningstid vilket ska vara ok om du har fått 4h sammanhängande sömn. Dock tycker jag att det ser ut som att du inte har ägglossat ännu så jag skulle absolut fortsätta ligga.. 

Använder också både NC och FF och ibland sätter FF ut ÄL tidigare men ändrar sig sen, så det kan vara att den flyttar fram senare.. 
  • amiilee
    Bär skrev 2023-11-23 18:37:11 följande:

Enligt FF appen så är jag på ÄL+9 idag, men jag har inga symptom. 
    Jag har inte ens brytt mig om att beställa nya graviditetstester, för känner att det är att kasta pengarna i sjön för det kommer bara vara negativt. 

Ja, jag är lite bitter just nu. Vi är inne på försök nr 7 efter missfaller vi fick i vecka 14.
    Hade jag inte fått det missfallet hade vi suttit här med en bebis. Den tanken gör så ont att jag vill lägga mig i sängen och aldrig kliva upp.

❤️❤️❤️ Kram! Det är för tidigt att ge upp. De flesta har inga symtom såhär tidigt.
  • amiilee

Är idag ÄL+14, brukar ha lutealfas på 11 dagar så BIM var för 2 dagar sen. Tog neg graviditetstest igår (digitalt tidigt CB). Haft bekräftad ÄL med NC och FF, fick även pos på ÄL-stickor.

Min temp har de senaste två dagarna betett sig som att mensen ska komma (sjunkande) men ändå ingen mens. Mensvärken känns annorlunda och mycket mer sporadisk, dock känns det som att det rinner till hela tiden men mensen kommer aldrig. 

Blir galen, någon som varit med om detta? Lutealfasen ska ju vara relativt konstant. Har inte varit sjuk. Har rest men ej över tidszon och endast med tåg. Ev sovit lite dåligt men egentligen inte sämre än andra månader. När jag förstod att jag ej var gravid så tänkte jag att det kanske är positivt att lutealfasen förlängs men då kanske den gör det med +1 dag, 3 dagar känns ju ej normalt?? 

• amiilee
    Em16 skrev 2023-11-24 07:26:35 följande:

Ser ni något på denna ? Jag tycker mig se en linje ! 

Jag ser något 😊

• amiilee
    Cinapuffen skrev 2023-11-24 07:32:28 följande:

Äl+10 idag och tog ett test från testlagret. Jag ser två streck som är rosa. Ser ni oxå? 🤔

Jag ser två streck 😊

Svar på tråden BIM november